شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شهید حاج قاسم سلیمانی

عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) تصریح کرد: از جمله مهم ترین شاخصه های مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی، مجاهدت مخلصانه و خستگی ناپذیر در مسیر اهداف والای اسلام و انقلاب است.

مهدی اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با تأکید بر اینکه همچنان نیازمند تبیین شاخصه‌های مکتب حاج قاسم در دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها هستیم، اظهار داشت: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند، حاج قاسم تنها یک شخص و یک فرمانده نبود بلکه مهم‌تر از هر چیز ایشان مظهر و نماد یک مکتب بودند که از جمله مهم‌ترین مؤلفه‌ها و شاخصه‌های آن، شهادت طلبی، اخلاص، ولایت محوری، خدمت رسانی صادقانه به مردم، مجاهدت بی وقفه، مدیریت و تدبیر انقلابی و … است.

وی افزود: به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب، شهید سلیمانی، شخصیتی بود که عمر پربرکت خویش را صرف جهاد مستمر و خستگی ناپذیر در راه خدا نمود و شهادت در این مسیر و عزتی که خدای متعال به ایشان عنایت کرد، پاداش سال‌ها مجاهدت بی وقفه سردار دل‌ها است.

وی همچنین گفت: حاج قاسم عزیز از دوره مبارزه با گروهک‌های مسلح، به خصوص دوران حماسه آمیز هشت سال دفاع مقدس، همچنین دوران مقابله با اشرار منطقه جنوب شرق کشور و بالاخره دوره طولانی جنگ‌های نامتقارن در منطقه خاورمیانه، همچون مجاهدی عمل کرد که هیچ‌گاه آرام و قرار و استراحت نداشت و در مسیر اهداف متعالی اسلام عزیز و انقلاب و نظام اسلامی در هر میدانی که احساس نیاز به او وجود داشت، حاضر می‌شد.

این مدرس دانشگاه با تأکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های حاج قاسم سلیمانی، اخلاص برای خدا بود، خاطرنشان کرد: سردار دل‌ها به گواه دوستان و نزدیکانش حقیقتاً نماد اخلاص و کار در راه خدا بود و در تلاش‌های فراوانی که انجام می‌داد، هیچ گونه چشمداشت مادی نداشت و به دنبال القاب و مناصب دنیوی هم نبود بلکه می‌کوشید باری از دوش نظام و انقلاب بردارد و همچون سربازی فداکار و مخلص، پای کار ولایت تا آخرین لحظه حیات دنیوی باقی ماند.

وی بیان داشت: به دلیل همین روحیه اخلاص و وارستگی بود که محبوبیت عموم مردم را به دست آورده و در واقع سردار و فاتح دل‌ها شد و خود را سرباز مردم و رهبری توصیف می‌کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ولایتمداری از مهم‌ترین شاخصه‌های مکتب شهید سلیمانی است، افزود: اندیشه و سلوک شهید سلیمانی طی سالیان طولانی خدمت و مجاهدت، بر تبعیت بی چون و چرای او نسبت به ولایت و رهبری گواهی می‌دهد، چه در دوره امام راحل و چه در عصر خلف صالحش امام خامنه ای، کما اینکه گفتارهای به جای مانده از آن شهید سرافراز نیز مؤید همین حقیقت ناب است.

اسلامی خاطرنشان کرد: حاج قاسم عزیز در زمان حیات خویش بارها از نقش رهبری معظم و رهنمودهای راهگشای ایشان در بحران‌های سخت منطقه‌ای یاد کرده به خصوص در بحبوحه جنگ ۳۳ روزه که وقتی سردار پیام مقام معظم رهبری را برای سید حسن نصرالله و یارانش برده و به آنها وعده پیروزی می‌دهد، جان تازه‌ای گرفته و سرنوشت جنگ تغییر می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha