شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
اعزام مبلغ

حوزه/ مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف گفت: هزار نفر از روحانیون قم در قالب سوگواره یاس نبوی و به مدت یک هفته به سراسر کشور اعزام خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام غلامرضا شفیع‌زاده با اشاره به برگزاری همایش مبلغان سوگواره یاس نبوی، اظهار کرد: این سوگواره جزو برنامه‌هایی است که توسط سازمان اوقاف تدوین و اجرایی می‌شود و اهمیت زیادی در بین برنامه‌های فرهنگی و مذهبی سالانه این سازمان دارد.

وی افزود: بر این اساس مبلغان روحانی متخصص در حوزه‌های گوناگون از شهر مقدس قم به سراسر کشور اعزام می‌شوند تا علاوه بر تبلیغ مباحث دینی، احکام شرعی و مسائل مورد نیاز مردم، به تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف بپردازند.

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه این مبلغان در بقاع متبرکه و مناطق کمتر برخوردار مستقر می‌شوند گفت: امسال هم در عین اینکه شرایط کرونایی تداوم دارد، اما نسبت به سال گذشته رشد قابل ملاحظه‌ای در تعداد مبلغان داشته‌ایم و قریب به هزار نفر روحانی از قم در قالب سوگواره یاس نبوی به مناطق مختلف کشور اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: مدت زمان تبلیغی ایام فاطمیه یک هفته است که شامل فعالیت مبلغان اعزامی، روحانیون بومی و مستقر در بقاع متبرکه نیز می‌شود؛ در حال حاضر ۲۷۰۰ نفر مبلغ بومی و مستقر شامل ائمه جماعات و طلاب هستند که نیمی از آنها در سوگواره یاس نبوی بکار گرفته می‌شوند.

حجت‌الاسلام شفیع‌زاده با بیان اینکه سرگروه‌های تبلیغی این طرح همراه با معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف، دیدارهایی با آیات عظام نوری همدانی و علوی گرگانی هم داشته‌اند گفت: این دیدارها با هدف استفاده از رهنمودهای مراجع تقلید صورت گرفته است.

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برپایی همایش بصیرت فاطمی با حضور جمعی از مبلغان حاضر در این ایام عنوان کرد: این همایش در سالروز ۹ دی برگزار شده و بر این اساس یکی از مهمترین موضوعات آن، دشمن‌شناسی و ولایت‌پذیری است که جزو الگوهای سیره فاطمی به شمار می‌روند.

وی اضافه کرد: از دیگر موضوعاتی که در حاشیه این همایش به آن پرداخته شد، بحث وقف فاطمی بود زیرا در این زمینه نیاز به تبلیغ و برنامه‌های ترویجی بیشتری احساس می‌شود.

حجت‌الاسلام شفیع‌زاده با بیان اینکه تنها ۳ درصد موقوفات کشور مربوط به حضرت فاطمه زهرا (س) هستند گفت: امیدواریم با انجام تبلیغات بیشتر به واسطه مبلغان روحانی، موقوفات بیشتری با نیت اقامه عزای فاطمی به ثبت برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha