اجرای تئاتر «از دیار مدائن» به همت بانوان طلبه یزدی

حوزه / تئاتر «از دیار مدائن» به همت بانوان طلبه یزدی طی سه روز متوالی بر روی صحنه رفت.

خانم زهرا امیری، نویسنده و کارگردان نمایش «از دیار مدائن» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، با بیان اینکه نمایش «از دیار مدائن» یک کار روایی و تاریخی بر اساس مستندات و منابع معتبر است، اظهار داشت: ایده این نمایش، از کتاب «بزرگترین داستان غدیر» نوشته عبدالله انصاری، گرفته شده و پرورش یافته است.

وی افزود: نمایش «از دیار مدائن» در واقع سرنوشت مسلم مُجاشعی است که با جناب حذیفه یمانی آشنا می‌شود و به عشق امیرالمومنین(ع) از دیار مدائن به سمت مدینه حرکت می‌کند و سپس مادر مسلم، خبر شهادتش را در جنگ جمل، به شهر مدائن می‌آورد.

امیری با اشاره به آغاز فعالیت گروه نمایشی «پروا» از سال ۱۳۹۴ در حوزه علمیه خواهران یزد، خاطر نشان کرد: این نمایش کهن با هنرمندی خانم‌ها زهرا سلمانی، فاطمه زارع، حانیه اسماعیلی، فاطمه قاسمی و فائزه سادات شاهدی از اعضای گروه هنری «پروا» و با حمایت معاونت فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان، سه روز متوالی ۴ الی ۶ مرداد ۱۴۰۱ در سالن امام خمینی(ره) حوزه علمیه خواهران استان یزد اجرا شد.

نویسنده وکارگردان نمایش «از دیدار مدائن» یادآور شد: این نمایش مورد استقبال عموم بانوان قرار گرفت و هدف از اجرای تئاتر، نمایش بخشی از تاریخ روایی و ارزشمند ما در قالب هنر نمایشی است، چرا که اثرگذاری این نوع تبلیغ، در ذهن مخاطب به مراتب بیشتر می‌باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha