اساتید مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی تقدیر شدند

حوزه/ حجت الاسلام قاسم خانی گفت: برای رسیدن به مقامات معنوی و دنیایی باید رفتارهای ما به گونه ای باشد که اساتید ما از ما راضی باشند و بدون رضایت استاد به هیچ جایی نخواهیم رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حجت قاسم‌خانی امروز در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی که در این مدرسه برگزار شد، اظهار داشت: در روایتی از نبی مکرم اسلام (ص) بیان شده است که ؛ أکْرِمُوا العُلَماءَ فَإنَّهُم وَرَثَةُ الأنبِیاءِ، علمای دین وراث پیامبران الهی هستند و این حدیث وظیفه ما روحانیون و طلاب را در قبال دین سنگین تر می کند.

وی افزود: باید نسبت به اساتید خودمان و علمای دین نهایت فروتنی و تواضع را داشته باشییم و با گوش دادن به سخنان آن ها و عملیاتی کردن آن ها در زندگی خودمان بدان ها عمل کنیم.

امام جمعه خوی حفظ احترام استاد را اولین وظیفه طلاب و دانش پژوه عنوان کرد و افزود: علمای دین هر موقع اسم اساتیدشان می آمد از آن ها به نیکی، بزرگی و عظمت یاد می کردند و شیخ طوسی نیز استاد خود سید مرتضی را با احترام فوق العاده یاد می کردند و حضرت امام خمینی (ره) در نشست و برخاست و رفتارهای خود احترام به استاد نمایان و جلو گر بود.

وی عنوان داشت: برای رسیدن به مقامات معنوی و دنیایی باید رفتارهای ما به گونه ای باشد که اساتید ما از ما راضی باشند و بدون رضایت استاد به هیچ جایی نخواهیم رسید.

حجت الاسلام قاسم‌خانی خاطرنشان کرد: اساتید حوزه علمیه برای تربیت طلاب زحمات زیادی را متحمل می شوند و باید احترام و حرمت آن ها در حوزه علمیه حفظ شود.

در پایان این جلسه با حضور مدیریت مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی و امام جمعه این شهرستان از اساتید این مدرسه تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha