امام جمعه میاندوآب:

مبارزه با ظلم و حق محوری از پیام های قیام عاشورا بود

حوزه/ حجت الاسلام حسن زاده گفت: مبارزه با ظلم، حق محوری، ایثارگری، فداکاری، دفاع از مظلوم و دفاع از دین از پیام‌های قیام اباعبدالله الحسین(ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت‌الاسلام‌ حمید حسن‌زاده امروز در جلسه ستاد شئون فرهنگی میاندوآب که در دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان اظهار کرد: امام خمینی (ره) محرم و صفر را نجات دهنده اسلام می دانستند و بر برگزاری مراسمات باشکوه آن تاکید داشتند و لذا زنده نگه داشتن حماسه عاشورا همراه با شور و شعور باید در رأس برنامه ها باشد.

وی با بیان اینکه قیام اباعبدالله الحسین (ع) پیام‌ها و پیامدهای مختلفی داشت گفت: مبارزه با ظلم، حق محوری، ایثارگری، فداکاری، دفاع از مظلوم و دفاع از دین از پیام‌های قیام اباعبدالله الحسین (ع) است.

امام جمعه میاندوآب خاطرنشان کرد: امروز بعد از ۱۴ قرن قیام اباعبدالله الحسین (ع) زنده است و حتی در کشورهایی که خود را صاحب تمدن نوین دارند، مردمانشان وقتی با فرهنگ عاشورا آشنا می شوند، مجذوب این حماسه و قیام می شوند و نبی مکرم اسلام به زیبایی فرمودند که «اِنَّ لِلْحُسَیْنِ مَحَبَّةً مَکْنُونَةً فی قُلُوبِ الْمُؤْمِنینِ» یک محبت پوشیده ای نسبت به حسین(ع) در دل های مؤمنین است و در ضمیر ناآشکار هر مؤمنی محبت حسین بن علی(ع) است.

وی با بیان اینکه محبت اباعبدالله الحسین (ع) مثل چشمه جوشان است، تصریح کرد: در طول تاریخ انسان های زیادی به خاطر امام حسین (ع) در مسیر هدایت و سعادت قرار گرفتند و نمونه های آن از حرّ بن یزید ریاحی گرفته تا عصر ما بسیار فراوان است.

حجت الاسلام حسن زاده در ادامه با اشاره به اینکه محرم نماد اسلام و نمادی از حرکت معنوی جامعه به طرف دین است، گفت: از جمله پیامدهای قیام اباعبدالله الحسین(ع)، جذب و گرایش انسان های مختلف به اسلام در نقاط متعدد دنیا است.

انتهای خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha