پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
افتخار یوسفی

حوزه/ خانم یوسفی با اشاره به اقدامات جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها در راستای تجلیل از مقام اساتید، گفت: جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها درصدد است جهت رشد علمی و تربیتی مجموعه از بین اساتید حق التدریس خود، اقدام به جذب استاد ثابت نماید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، افتخار یوسفی در همایش گرامیداشت مقام استاد و تجلیل از اساتید برگزیده جامعةالزهرا سلام‌الله‌علیها که در تالار بیداری اسلامی برگزار شد، با تبریک گرامیداشت هفته معلم خدمت اساتید مجموعه، عنوان کرد: هزاران سپاس تقدیم شما اساتید که با تلاش‌های دلسوزانه و متعهدانه خود توانستید علاوه بر فتح قله‌های تعلم و آموزش، در اوج آسمان تزکیه و تعلیم بال بگشایید و در عرصه عمل و رفتار آن‌گونه باشید که شایسته یک الگوی وارسته است.

وی با اشاره به حدیثی از امام جعفر صادق علیه‌السلام که فرمودند: «مَن تَعَلَّمَ العِلمَ و عَمِلَ بِهِ و عَلَّمَ للّه، دُعِیَ فی مَلَکوتِ السَّماواتِ عَظیما، فقیلَ: تَعَلَّمَ للّه، و عَمِلَ للّه، و عَلَّمَ للّه؛ هر که برای خدا علم بیاموزد و به آن عمل کند و به دیگران آموزش دهد، در ملکوت آسمانها به بزرگی یاد شود و گفته آید: برای خدا آموخت، برای خدا عمل کرد و برای خدا آموزش داد»، اظهار داشت: شما اساتید حوزه پرچمداران عرصه علم و آگاهی و طلایه داران مسیر تهذیب و تربیت هستید؛ آنان‌که به پیروی از رحمه للعالمین تلاش می‌کنند مصداق این آیه شریفه «وَیُزَکِّیهِمْ وَیُعَلِّمُهُمُ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَةَ» باشند.

یوسفی تصریح کرد: امروز که هجمه‌های دشمن، بیش از پیش جوانان پاک این مرز و بوم را نشانه رفته است، ضرورت حضور فعالانه‌تر شما اساتید و تلاش مضاعف‌تان برای رشد معنویت و اخلاق در طلاب و مزین کردن آنها به آداب بندگی و عبودیت که عین عزت و سربلندی است، دوچندان است.

وی بیان داشت: در زمانی که بیش از ۱۵ سال از بیان هشدارآمیز رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی که فرمودند مسئول دینداری مردم، روحانیت است، می‌گذرد و تا سطح مطلوب بسی فاصله داریم، در زمانی که بیش از ۸ سال از توصیه امر ولی امر شیعیان جهان به جهاد تبیین می‌گذرد و هنوز آنگونه که شایسته است این تبیین و روایتگری محقق نشده است، عزم‌ جزم و همت بلندی لازم است تا طی مسیر راه‌های نرفته سرعت بگیرد و گام‌های حرکت پرتوان و محکم یکی پس از دیگری طی شود.

اساتید علاوه بر معارف اهل‌بیت علیهم‌السلام، جهاد تبیین و مسیر و نحوه روایتگری را به طلاب آموزش دهند

معاون آموزش و تربیت جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها عنوان کرد: امروز که در فضای مجازی با فتنه‌های فتنه‌گران و وسوسه‌های شیطان‌صفتان به ویژه در عرصه حجاب و عفاف مواجهیم، راهی نداریم جز آنکه بیش از پیش، خود را به سلاح اخلاص و تقوا مجهز سازیم و با توکل و توسل از محضر حق استمداد بطلبیم تا مصداق «کونُوا دُعَاةً لِلنَّاسِ بِغَیرِ أَلْسِنَتِکمْ» باشیم و با نگاه اینکه تمام جامعه، خانواده ما هستند تلاش کنیم مصداق آیه شریفه «قُوا أَنْفُسَکُمْ وَأَهْلِیکُمْ نَارًا وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ» باشیم.

یوسفی تصریح کرد: در این فضا تنها همفکری و همیاری شما اساتید می‌تواند علاوه بر آموزش معارف اهل بیت علیهم‌السلام، به طلاب انگیزه جهاد تبیین داده و عملا مسیر و نحوه روایتگری را به ایشان نشان دهد.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد اندیشمند زمان شناس شهید مرتضی مطهری، بیان داشت: تقاضامندم در برنامه تدریس و آموزش خود، مصداق این کلام زیبای استاد مطهری باشید که فرمود من ستایشگر آن معلمی هستم که اندیشیدن را به من آموخت نه اندیشه‌ها را.

جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها درصدد جذب استاد ثابت است/ اقدامات جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها در راستای تجلیل از مقام اساتید

معاون آموزش و تربیت در ادامه، مطرح کرد: جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها درصدد است جهت رشد علمی و تربیتی مجموعه از بین اساتید حق التدریس خود، اقدام به جذب استاد ثابت نماید؛ مسیری که به فضل الهی می‌تواند فصل نوینی در ارتقای علمی و اخلاقی طلاب و مجموعه جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها باشد و دستاوردهای ارزشمندی را به ارمغان آورد.

یوسفی عنوان کرد: اداره کل امور اساتید معاونت آموزش و تربیت جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها در راستای تجلیل از مقام شامخ اساتید با همکاری بخش‌های مختلف مجموعه اقداماتی داشته است، از جمله امکان تشرف و دیدار با رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی، اردوی زیارتی به امام زاده صالح، دیدار با مراجع تقلید و علما، برگزاری دوره‌های مهارتی رایگان و برخی خدمات دیگر که در کانال اساتید اطلاع رسانی شده است.

وی در پایان بیان داشت: این روزها که چشمان‌مان با عملیات وعده صادق به جلوه ای از شکوه اسلام منور شده است، از خداوند متعال مسئلت داریم با نابودی اسرائیل جنایتکار، زمینه تحقق وعده زیبای ظهور حضرت صاحب الزمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف را فراهم سازد که جهان در انتظار مقدم اوست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha