شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
شهید زمانی

حوزه/ شهید محمد اسماعیل زمانی در یکم خرداد ماه سال ۱۳۴۱ در روستای دره چیتود در خانواده ای مذهبی دیده به جهان گشود و پس از طی دوران تحصیل و با شروع جنگ تحمیلی به جبهه‌های جنگ حق علیه باطل اعزام شد و سرانجام در تاریخ ۱۳ تیرماه سال ۱۳۶۲ در مهاباد به شهادت رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، استان بوشهر در حماسه دفاع مقدس نقش به‌سزایی داشت و در این راه شهدای بسیاری را تقدیم کرده است، بزرگترین پایگاه‌های نظامی کشور در استان بوشهر قرار دارد و طی هشت سال دفاع مقدس این استان در جبهه‌های زمینی، هوایی و دریایی نقش ویژه و مهمی ایفا کرد، هرچند شهدایش آنچنان که باید و شاید به نسل امروز همچون دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها معرفی نشده‌اند.

در این راستا حوزه نیوز قصد دارد در قالب پرونده‌ای ویژه و نگاه به تاریخ مجاهدت شهدا و رزمندگان این استان در دوران دفاع مقدس، به معرفی آنان بپردازد.

شهید محمد اسماعیل زمانی

شهید محمداسماعیل زمانی در یکم خرداد ماه سال ۱۳۴۱ در روستای دره چیتود در خانواده‌ای مذهبی دیده به جهان گشود، بسیج فعال بود تا اینکه با شروع جنگ تحمیلی به جبهه‌های جنگ حق علیه باطل اعزام شد و سرانجام در تاریخ ۱۳ تیرماه سال ۱۳۶۲ در مهاباد به شهادت رسید.

او پس از گذراندن دوره کودکی وارد مدرسه ابتدایی شد و سپس جهت ادامه تحصیل دوره راهنمایی در مدرسه دانش شهر برازجان ثبت نام کرد و پس از گذراندن دوره راهنمایی دوره متوسطه را در دبیرستان شهید بهشتی آغاز کرد، در این موقع انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) آغاز شد و در آن دوران در راهپیمایی‌ها نقش فعالی داشتند، در تمام امور بسیار خاشع و خاضع بود، در مساجد نقش به‌سزایی داشت تا اینکه با شروع جنگ تحمیلی به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام و پس از رشادت‌های فراوان سرانجام در تاریخ ۱۳ تیرماه سال ۱۳۶۲ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وصیتنامه

از امت اسلامی می‌خواهم که تقوی را سرلوحه زندگی قرار دهند و اخوت برادری را فراموش نکنند، چون همین برادری و همبستگی اسلام را پیروز می‌گرداند و برای حفظ آن هم باید همچنان ادامه داشته باشد و بعد نماز جمعه و جماعات را فراموش نکنید و روحانیت را رها نکنید و از آنان راه و روش زندگی را بیاموزید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha