شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه وعده صادق پیام‌های بسیاری را در سطح بین المللی تبیین کرد، گفت: در جنگ اراده‌ها و در عرصه نظامی، وعده صادق، اراده یک ملت مستقل با وجود همه تحریم‌ها را که تنها به داشته‌ها و جوانان خود اعتماد کرد، به رخ جهانیان کشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، حجت الاسلام والمسلمین شعبانی امروز در همایش بصیرتی معاونین و روسای ادارات عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، اظهار داشت: لازم است فرصت را مغتنم بشمارم و از کار بزرگی که در تاریخ کشور ایران اتفاق افتاد و وعده صادقی که توسط نیروهای مسلح محقق شد، تشکر کنم.

وی با اشاره به اینکه حاکمیتی که آرمان دارد بدون پشتوانه قدرت نمی‌تواند آرمان‌های خودش را محقق کند، گفت: بسیاری از انبیا الهی که می‌خواستند آرمان‌های خودشان را محقق کنند در کنارشان افرادی شمشیر به دست در راه تحقق اهداف الهی تلاش می‌کردند.

امام جمعه همدان افزود: شرایط امروز دنیا نشان داد که وجود سازمان‌های بین‌المللی هیچ نقشی در تحقق عدالت و کنترل جنگ ندارند و تنها هرجا که دلشان بخواهد صلح و حقوق بشر را مطرح می‌کنند و ثابت کردند این‌ها، شعارهایی توخالی برای آنهاست.

وی با تأکید بر اینکه برای حمایت از آرمان‌های خود نیاز به تولید قدرت داریم، اظهار کرد: در روایتی از امیرالمومنین(ع) آمده که ارزش انسان‌ها به میزان اراده آنهاست و رهبر معظم انقلاب نیز در همین راستا فرمودند، جنگ امروز، جنگ اراده‌هاست.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه وعده صادق پیام‌های بسیاری را در سطح بین المللی تبیین کرد، یادآور شد: در جنگ اراده‌ها و در عرصه نظامی، وعده صادق، اراده یک ملت مستقل با وجود همه تحریم‌ها را که تنها به داشته‌ها و جوانان خود اعتماد کرد، به رخ جهانیان کشید.

وی با بیان اینکه حاکمیتی که ایدئولوژی دارد اگر بخواهد از آرمان‌های خود حمایت کند، نیازمند افرادیست که معتقد به آن آرمان‌ها باشد، اظهار کرد: تفاوت ماهوی انقلاب اسلامی با دیگر انقلاب‌ها در این است که انقلاب اسلامی برای جابجایی قدرت‌ها نبود بلکه به جابجایی قدرت جهت داد و از آن برای تحقق کلمة الله استفاده کرد.

وی با بیان اینکه شهدا برای تحقق عدالت، جمهوریت، آزادی و برای اسلام شهید شدند، خاطرنشان کرد: امروز برای دفاع از آرمان‌ها باید به معنای واقعی کلمه معتقد به این آرمان‌ها باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، یادآور شد: اعتقاد در این زمینه زیربنای بصیرت سیاسی است و اگر اعتقاد متزلزل شد، بصیرت سیاسی نیز کافی نخواهد بود.

وی ادامه داد: آنجایی که اعتقادی به ولایت وجود نداشته باشد در عرصه نظامی هم منجر به شکست خواهد شد که نمونه آن در جنگ صفین بود که شاید انسان‌های خوبی حضور داشتند اما از آنجایی که به ولایت اعتقاد نداشتند، از پیش امیرالمومنین(ع) کنار رفتند.

امام جمعه همدان، با بیان اینکه روحانیون شاغل در نیروهای مسلح، مخاطب‌های منسجم و یکدستی دارند، اظهار کرد: از این ظرفیت باید به خوبی استفاده شود و فراموش نکنید که خداوند متعال در برابر این مسئولیت و ظرفیتی که برای ما قرار داده، از ما سوال خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: در مسئله وزارت دفاع و نیروهای مسلح پیشرفت‌های فراوانی داشتیم که می‌توان از آنها با افتخار یاد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با اشاره به اینکه در مجموعه نظام، نیازمند این هستیم که با استفاده از نقاط قوت به رفع نقاط ضعف بپردازیم، گفت: در مسائل اقتصادی امروز با ضعف‌هایی مواجه هستیم که لازم است برای رفع آن از ظرفیت‌های موجود به نحو احسن استفاده کنیم.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha