دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
شعار سال

حوزه/ پژوهشگر حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: برای تحقق شعار سال یکی از مهم ترین الزامات قضیه، حمایت جدی رسانه ها از جریان تولید داخل و تداوم این مهم است.

نرجس شکرزاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این که لازمه قدرتمندی کشور در عرصه اقتصاد، حمایت همه جانبه از جریان تولید داخل است، اظهار داشت: نام گذاری سال ۱۴۰۳ می طلبد که با توجه به امکانات و زیرساخت ها و به خصوص نیروی انسانی جوان و دغدغه مندی که در اختیار داریم در این رابطه امسال به خصوص شاهد یک جهش رسانه ای در حمایت از تولید ملی باشیم.

وی افزود: از حیث رسانه ای و با بهره گیری از ظرفیت عظیم فضای مجازی، برای پیشبرد اهداف مدنظر در نام گذاری سالجاری به عنوان سال جهش تولید و مشارکت مردم، باید به طور جدی به دنبال تزریق اُمید در بین مردم از یک سو و حمایت از تولیدکننده ها از سویی دیگر بود که البته در این باره بیشتر نیاز به کارهای فرهنگی قوی داریم و رسانه ها به عنوان رابط میان مردم و حاکمیت نقش بسیار مهم و کلیدی می توانند ایفا کنند.

وی خاطرنشان کرد: قطعاً در راه پیشرفت و توسعه همه جانبه، سختی ها و رنج ها و مشکلات قابل توجهی وجود دارد اما بر اساس آیه " ان مَع العُسر یُسرا" همزمان با سختی ها، گشایش هاست و باید این را از طریق رسانه و با ابزار هنر به مردم بگوییم و تاکید کنیم که امید به آینده موتور محرکه هر توسعه و پیشرفتی است.

شکرزاده ادامه داد: مساله مهم بعدی ناظر به اهمیت نقد منصفانه و جدی و پیگیری و مطالبه گری از مسئولان امر است که در این زمینه نیز بی شک رسانه نقش بسیار مهمی می تواند ایفا کند.

وی گفت: در واقع فعالان رسانه ای در این باره می بایست ضمن تبیین واقعیت ها از بیان مشکلات و نقاط ضعف، ترس و واهمه نداشته باشند. البته مسلم است که این واقع نگری و بیان ایرادات به معنای سیاه نمایی و چشم بستن بر موفقیت ها نیست بلکه اتفاقاً تأکیدی است بر همان نگاه اُمیدوارانه به آینده که انشاالله در سال پیش رو، با قوت بیشتر شاهد این رویکرد در سطح رسانه های مکتوب و مجازی و نیز صدا و سیما باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha