شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
حجت الاسلام مهدی عباسعلی پور

حوزه/ استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: خداوند در سوره کوثر از کلمه " کوثر " به جای " کثیر " استفاده می‌کند و علت آن این است که کثیر به بیشتر از مثل خود اطلاق می‌شود و حال آن که بالاتر از کوثر وجود ندارد و لذا فوق فضائل حضرت زهرا ( س ) در این عالم وجود ندارد و نور همه ۱۲ امام از وجود حضرت خلق شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام مهدی عباسعلی پور، شامگاه یکشنبه در مراسم عزاداری ایام فاطمیه که در مسجد الزهرا (س) ارومیه برگزار شد، با اشاره به فضائل حضرت زهرا (س)، اظهار داشت: سوره کوثر در شأن حضرت زهرا (س) نازل شده است. خداوند در این سوره به رسول خدا (ص) می‌فرمایند ما به شما کوثر اعطا کردیم؛ پروردگار به جای اینکه بگوید من خلق کردم از جمع استفاده می‌کند، و این به خاطر شرافت حضرت زهراست که خدای متعال به حضرت احترام گذاشته و از جمع استفاده می‌کند.

وی اضافه کرد: اعطا در جایی صورت می‌گیرد که فرد کسی را دوست داشته باشد و وقتی معطی خداوند باشد و طرف مقابل رسول خدا که محبوب‌ترین بنده خداوند است، بهترین هدیه را پروردگار به ایشان خواهد داد و آن عبارت است از حضرت زهرا (س) و لذا فاطمه (س) بهترین هدیه الهی به پیامبر اکرم است.

استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی تصریح کرد: خداوند در این سوره از کلمه " کوثر " به جای " کثیر " استفاده می‌کند و علت آن این است که کثیر به بیشتر از مثل خود اطلاق می‌شود و حال آنکه بالاتر از کوثر وجود ندارد و لذا فوق فضائل حضرت زهرا (س) در این عالم وجود ندارد و نور همه ۱۲ امام از وجود حضرت خلق شده است.

وی ادامه داد: خداوند متعال در مقابل نعمت وجود حضرت زهرا (س) از پیامبر، نماز که بالاتری و بهترین عبادت خداوند است را می‌خواهد و دستور می‌دهد بزرگترین حیوان حلال گوشت را قربانی کند و شتر قربانی کند، عظمت وجود دختر پیامبر به قدری بالاست که هر حیوانی را نمی‌توان ذبح کرد.

حجت الاسلام عباسعلی پور ادامه داد: خداوند متعال به پیامبر اکرم (ص) وعده داده است که محبین و شیعیان حضرت زهرا (س) را عزت می‌دهد و دشمنانش را نیز نابود خواهد کرد و هر کس با حضرت زهرا (س) مقابله کند نابود و بی خاصیت خواهد شد.

وی افزود: دشمنان اهل بیت بارها قبر حضرت سیدالشهدا (س) را تخریب کردند، اما امروز ده‌ها میلیون نفر از نقاط مختلف جهان در اربعین برای زیارت قبر حضرت راهی کربلا می‌شوند و حال آنکه از عاملین ویرانی قبر امام حسین (ع) خبری در تاریخ نیست و این وعده قطعی خداوند متعال است که دشمنان اهل بیت را از تاریخ حذف خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی با بیان اینکه دشمنان در بسیاری از جنگ‌ها ده‌ها هزار شیعه را قتل عام کرده‌اند، اما امروز نسل شیعه به برکت وجود حضرت زهرا (س) باعزت در حال گسترش است، گفت: خداوند متعال به وجود شیعه برکت داده است و این از عظمت حضرت زهرا (س) است

وی ادامه داد: نباید این گونه خیال کرد که با شهادت حضرت زهرا (س) ایشان تمام شده است، بلکه خداوند متعال برکات این عالم را با دستان حضرت فاطمه (س) اعطا می‌کند و همان گونه که امام علی و پیامبر علیهماالسلام پدران این امت هستند، حضرت زهرا (س) هم مادر این امت و کل انسان‌هاست.

حجت الاسلام عباسعلی پور تاکید کرد: در زندگی نامه شهدا این امر به وضوح دیده می‌شود که هر کجا کار گره می‌خورد به حضرت زهرا (س) متوسل می‌شدند و منطق و اعتقادات شیعه این است که حضرت زهرا (س) به کسانی که در مجلس حضرت می‌نشینند، عنایت ویژه دارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha