پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
مهدوی

حوزه / عضو خبرگان رهبری گفت: رستگاری با ترک تعلق به دنیا به دست می‌آید؛ این تعلق ما را به هر گناهی آلوده می‌کند و از محبوبمان که خداوند است دور می‌سازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، صبح امروز در جلسه درس اخلاق که در مدرسه علمیه اهل‌البیت (ع) شاهین شهر برگزار شد به برشمردن لوازم تهذیب نفس برای تعالی طلاب پرداخت و گفت: اگر کسی خوب درس بخواند و تقوا داشته باشد، خداوند رزق و روزی او را می‌رساند؛ اصولاً افراد، انسان‌های خوب را دوست دارند.

وی افزود: ما طلبه‌ها باید به طور مداوم دعای ندبه را با خودمان مرور کنیم؛ در ابتدای این دعا آمده است که خداوند حجت‌های الهی را به شرط زهد، حجت خودش قرار داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: شرط طلبگی زهد است؛ اگر کسی نمی‌تواند زاهد باشد ورود به حوزه با شخصیت او منافات دارد؛ زهد شامل ترک الزینة، ترک الهوا و ترک الدنیا می‌باشد.

وی، زهد را ترک تعلق به دنیا دانست و گفت: منظور از ترک دنیا، ترک تعلق به دنیاست؛ داشتن خودرو کمال نیست، اما رفتن به زیارت اهل بیت علیهم السلام کمالی است که به وسیله آن محقق می‌شود؛ پس دنیا و نعمات آن نباید هدف ما باشند، بلکه همه اینها باید وسیله هدف متعالی ما که قرب الی الله است قرار گیرند.

استاد حوزه تصریح کرد: ما به امام زمان (عج) قول داده‌ایم که زاهد باشیم، پس در مسائل مالی نباید نگاه ما به سطح متوسط جامعه باشد.

وی با اشاره به لزوم کمتر بودن سطح زندگی طلاب نسبت به اقشار کم درآمد جامعه، افزود: طلبه‌ها برای رسیدن به تعالی زهد را پیشه کنند.

امام جمعه موقت اصفهان بیان داشت: رستگاری با ترک تعلق دنیا به دست می‌آید؛ این تعلق ما را به هر گناهی آلوده می‌کند و از محبوبمان که خداوند است دور می‌سازد.

وی گفت: طلبه باید نماز شب بخواند تا امام زمان (عج) از او خرسند گردد؛ آیه ۱۶ و ۱۷ سوره سجده را هم باید بخواند تا بفهمد خداوند بهتر از هرچه آرزو دارد، به او می‌دهد.

این استاد حوزه اظهار کرد: باید مواظب خطرات فضای مجازی از چند جهت مختلف باشیم؛ این فضا شهوت افراد را روز به روز بیشتر می‌کند.

وی با تأکید بر اهمیت کنترل خشم و غضب، عنوان کرد: می‌بایست برای صعود اخلاقی و معنوی خشم و غضب خود را کنترل کنیم که مبادا ما را به اعمال ناشایست وادار کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha