یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تبریز

حوزه/ مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه تبریز گفت: شهید سردار سلیمانی به اسلام نگاهی جهانی داشت و بر این اساس توانسته بود در منطقه وحدت آفرین باشد.

به گزارش خبرگزار، حوزه از تبریز، حجت الاسلام محمد انوری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز امروز در جلسه شورای دانشگاه تبریز با گرامیداشت سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی؛ ضمن تبیین نقش وی در تولید قدرت نرم برای انقلاب اسلامی اظهارداشت: راز موفقیت و محبوبیت سردار سلیمانی در نگاه مکتبی وی به زندگی بود؛ او بر اساس یک تفسیر ویژه از انسان و جهان زیست می‌کرد و دارای یک نظام ارزشی بود که بر اساس آن زیست مکتبی را به دیگران می‌آموخت.

حجت الاسلام انوری با برشمردن اسلام، ایران و انقلاب به عنوان سه ضلع مهم مکتب سردار سلیمانی تصریح کرد: شهید سردار سلیمانی به اسلام نگاهی جهانی داشت و بر این اساس توانسته بود در منطقه وحدت آفرین باشد.

وی مهمترین رمز موفقیت سردار سلیمانی در این عرصه را اخلاص در عمل دانست و ادامه داد: سردار دل‌ها با نگاه جهانی به اسلام توانست ظرفیت‌های امت اسلامی را فعال و با تشکیل جبهه مقاومت، جهان اسلام را در مقابل دشمنان بسیج کند و آنها را از سرزمین‌های اسلامی بیرون کند و قهرمان مبارزه با تکفیر و افراط در جهان باشد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه تبریز با تاکید بر اینکه سردار سلیمانی فردی بود که ایران و ایرانی را دوست داشت، افزود: شهید سلیمانی، ملی‌ترین و امتی‌ترین شخصیت ایران و دنیای اسلام بود که برای صیانت از مرزهای ایران ده‌ها کیلومتر آن سوی مرزها مبارزه می‌کرد.

وی ادامه داد: شهید سردار سلیمانی خود را سرباز وطن می‌دانست و همواره در صف مقدم مبارزه در دوران دفاع مقدس و در جریان مبارزه با تروریسم داعش در منطقه بود و در قالب یک الگوی قهرمان ملی ظاهر شد.

حجت الاسلام انوری با بیان اینکه انقلاب و انقلابی‌گری خط قرمز قطعی سردار سلیمانی بود خاطر نشان کرد: شهید سردار سلیمانی عمر پربرکت خویش را صرف اعتلای جمهوری اسلامی نمود و از سوی دیگر، به تعبیر مقام معظم رهبری، اهل حزب و جناح و مانند این‌ها نبود، لکن به شدّت انقلابی بود و در وصیت‌نامه‌اش بر اصل ضرورت حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران تأکید و از آن به حرم تعبیر کرده‌اند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه تبریز، ولایت مداری و اطلاعت از ولایت را مهمترین ویژگی سردار دانست و افزود: سردار شهید سلیمانی با تمام ظرفیت و توان خود، مخلصانه پای ولایت ماند و از آن تا پای جان دفاع کرد.

حجت الاسلام انوری در پایان با تاکید بر الگو پذیری از مکتب سردار سلیمانی افزود: امروز باید دانشگاه‌ها و نخبگان دانشگاهی در حوزه تبیین و ترویج علمی و عملی مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی ورود جدی و اثرگذار داشته باشند.

اقتدار ایران در منطقه نتیجه رشادت‌های سردار سلیمانی است

اقتدار ایران در منطقه نتیجه رشادت‌های سردار سلیمانی است

اقتدار ایران در منطقه نتیجه رشادت‌های سردار سلیمانی است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha