دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
تبریز

حوزه/ نشست علمی - بصیرتی "مکتب حاج قاسم" به مناسبت سالگرد شهادت سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور طلاب و اقشار مختلف مردم امروز در حسینیه امام خمینی (ره) شهرستان مرند برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، نشست علمی - بصیرتی "مکتب حاج قاسم" به مناسبت سالگرد شهادت سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور طلاب و اقشار مختلف مردم امروز در حسینیه امام خمینی (ره) شهرستان مرند برگزار شد.

حجت الاسلام مجتبی نظری استاد حوزه علمیه تبریز در این نشست ضمن تسلیت ایام فاطمیه و سالگرد شهادت سردار سلیمانی با اشاره به مکتب حاج قاسم گفت: مکتب به ظاهر سازی نیست؛ بلکه نیاز به مبنا و اندیشه دارد.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم اندیشه‌های سردار سلیمانی را استخراج کنیم و در اختیار دانش آموزان قرار بدهیم، این مکتب پویا خواهد بود.

حجت الاسلام نظری افزود: مبانی توحید، معاد، نبوت و امامت ما با شهید سردار فرق می‌کند؛ فرقش آن جا روشن می‌شود که اصول و مبانی اعتقادی سردار او را وادار به خرید کفن کرده و به امضای چند مرجع تقلید رسانده است.

وی ادامه داد: توحید سردار سلیمانی به چشم، باور و اعمال سرایت کرده است؛ آن جا که در وصیت نامه خویش نوشته دو چشم بسته آورده‌ام و گفته خدایا جز دیدار تو را نمی‌خواهم بارها تو را دیدم و حس کردم.

استاد حوزه علمیه تبریز در پایان گفت: ابزار توحید فقط عقل، حس و علم نیست، بلکه شهود هم جایگاه دارد و سردار سلیمانی به این مرتبه رسیده بود. اکنون برای تحقق و پویایی مکتب سلیمانی و پیروی از ولایت لازم است نرم افزار اندیشه‌ها و مبانی فکری سردار استخراج و در دسترس دانش آموزان و دانشجویان قرار بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha