دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سیدجلال حسینی

حوزه / مدیر مدرسه علمیه امام باقر علیه السلام شهرستان کامیاران گفت: باید بسترسازی برای تبیین مبانی دینی در کنار ایجاد بسترهای فرهنگی در مناطق دور افتاده یکی از اولویت‌های روحانیون باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام سیدجلال حسینی، امروز در دیدار با جمعی از روحانیون و طلاب طرح هجرت در شهرستان کامیاران اظهار داشت: وظایفی که برعهده روحانیون می‌باشد بسیار فراتر چیزی است که می‌اندیشیم.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر علیه السلام کامیاران گفت: روحانیون جدای از انجام مأموریت‌های تبلیغی در بحث تبیین معارف دینی و قرآنی باید نقش عمده‌ای در مسائل فرهنگی داشته باشند.

استاد حوزه با اشاره به اینکه تهاجم فرهنگی در رأس برنامه‌های دشمن علیه داشته‌های دینی و ملی کشور است، ادامه داد: دوری از مراکز و نبود مراکز فرهنگی و دینی باعث آسیب پذیر شدن مناطق محروم شده است، لذا در حال حاضر بهترین راهکار برای تقابل با هجمه‌های فرهنگی و اعتقادی دشمن، حضور روحانیون طرح هجرت و مستقر در این مناطق است.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: باید بسترسازی برای تبیین مبانی دینی در کنار ایجاد بسترهای فرهنگی در مناطق دور افتاده یکی از اولویت‌های روحانیون باشد.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر علیه السلام کامیاران گفت: از سوی دیگر تلاش برای جلب نسل‌های نوجوان و جوان در این گونه مناطق باید از سوی روحانیون و مبلغین انجام شود، گرچه احتمال برخورد نامعقول و … از سوی برخی از افراد در این بحث خارج از انتظار نیست، ولی برای روحانی باید هدف و آرمان مهم باشد نه اظهارنظرهای مغرضانه این دست از افراد.

استاد حوزه خاطرنشان کرد: از نهادها و سازمان‌های فرهنگی در سطح استان به ویژه شهرستان کامیاران انتظار داریم که تعاملات خود را با حوزه‌های علمیه بیشتر کنند تا از موازی کاری در انجام وظایف محوّله پرهیز شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha