یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
استاندار قم

حوزه/ شاهچراغی گفت: کار جهادی فقط ملزم به گروه های جهادی نیست و نگاه جهادی داشتن در این زمینه بسیار مهم است، باید نگاه به مردم وجود داشته باشد، در ابتدا مدیران باید جهادی عمل کرده و جهادی نیز به فعالیت خود ادامه دهند و دغدغه مردم را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سید محمدتقی شاه‌چراغی استاندار قم عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، با گرامیداشت ایام فاطمیه و سالگرد شهادت سردار سلیمانی، به تبیین دستاوردهای سفر اخیر رئیس جمهور به قم پرداخت و اظهار داشت: پیش از سفر دولت به استان قم اقدامات خوبی انجام شد، نیازمند مجوزهایی بودیم که ارزش این مجوزها بیش از مصوبات سفر است.

استاندار قم بیان کرد: در سفر هیئت دولت به قم ۲۲ و نیم میلیون دلار اعتبار ارزی برای سرمایه‌گذاری مصوب و مقرر شد از محل صندوق توسعه ملی واحد تولیدی چادر مشکی ایجاد شود.

وی با اشاره به مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان افزود: حدود یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان مصوبه اعتباری داریم که برای سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ جدول شده است، تصویب یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در زمینهٔ اشتغال، کسب‌وکار و مشارکت اقتصادی از دیگر مصوبات این سفر بود.

*۴۰ درصد کار نشر در حوزه دین در قم انجام می‌شود

شاه‌چراغی با اشاره به اهمیت مقوله فرهنگ و لزوم بهره‌مندی از ظرفیت علما و حوزه در قم تصریح کرد: حوزه فرهنگ بسیار مهم است و حدود ۴۰ درصد از کار نشر در کشور به‌خصوص در حوزه دین در قم انجام می‌شود و تلاش می‌شود از ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه و علما در قم و ظرفیت‌های دولت در موضوعات فرهنگی در استان استفاده شود.

وی افزود: با توجه به اینکه یکی از شاخص‌های سیستم بودجه‌ریزی در کشور تعداد شهرستان است، مباحثی در سفر رئیس‌جمهور مطرح شد تا تعداد شهرستان‌های این استان افزایش پیدا کند تا بهره‌مندی قم از بودجه افزایش پیدا کند.

* لزوم نگاه جهادی داشتن همه مدیران دستگاه‌ها در قم

استاندار قم با اشاره به لزوم نگاه جهادی داشتن همه مدیران دستگاه‌های استان تاکید کرد: کار جهادی فقط ملزم به گروه‌های جهادی نیست و نگاه جهادی داشتن در این زمینه بسیار مهم است، باید نگاه به مردم وجود داشته باشد، در ابتدا مدیران باید جهادی عمل کرده و جهادی نیز به فعالیت خود ادامه دهند و دغدغه مردم را داشته باشند.


شاه‌چراغی با تأکید بر اینکه مسائل فرهنگی و اجتماعی به یکدیگر گره خورده و جدای از هم نیست، تصریح کرد: موضوع فرهنگ بسیار گسترده و امری بسیط است و تنها با یک اقدام به سرانجام نمی‌رسد، تلاش می‌کنیم با بهره‌مندی از مشارکت‌های مردمی و ظرفیت‌های حوزه مشکلات فرهنگی استان را برطرف کنیم.

*قرارگاه ۱۹ دی با بهره‌مندی از ظرفیت مردم به دنبال رفع مشکلات فرهنگی قم است

وی در قسمت دیگر سخنان خود با اشاره به برنامه‌های قرارگاه ۱۹ دی در استان افزود: این قرارگاه با نگاه ایجابی در حوزه فرهنگ تشکیل شد و بهره‌مندی از ظرفیت‌های مردمی در این قرارگاه مورد تأکید است و ایده و طرح‌های مختلف ارائه و بررسی می‌شود و ریاست قرارگاه ۱۹ دی بر عهده آیت‌الله سعیدی نماینده ولی فقیه است.

استاندار قم بیان کرد: حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی و مسائل زندگی مردم در قرارگاه ۱۹ دی مورد تأکید است و جلساتی باهدف خروجی مناسب تشکیل می‌شود و هم‌نوایی میان دستگاه‌های فرهنگی استان موردتوجه است.

*فرودگاه قم تا ۳ ماه و مونوریل قم تا ۶ ماه آینده تعیین تکلیف می‌شود

وی بابیان اینکه اولویت دولت سیزدهم در سفرهای استانی تعیین تکلیف طرح‌های نیمه‌تمام است، بیان کرد: پروژه فرودگاه قم از سال ۹۴ توقیف شد و با توجه به اقدامات صورت گرفته رفع توقیف و پلمپ انجام شد و در یک دوره ۳ ماه تعیین تکلیف شود، پروژه مونوریل طولانی شده و با بررسی و مطالعات انجام‌شده و سفر اخیر ریاست جمهوری قرار شد تکلیف مونوریل با مشارکت وزارت کشور تا ۶ ماه آینده تعیین تکلیف شود.
سفر هیئت دولت به قم ۱۵۸ مصوبه به همراه داشت

*تعداد مصوبه‌های سفر اخیر رئیس جمهور به قم

شاه‌چراغی در پایان بابیان اینکه سفر هیئت دولت به قم ۱۵۸ مصوبه داشت، تصریح کرد: از این تعداد ۱۴۱ مصوبه منحصربه‌فرد و در حوزه‌های مختلف است، همچنین سفر رئیس‌جمهور به قم ۱۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای بخش‌های گردشگری، صنعتی، کشاورزی، ازدواج، حاشیه‌نشینی و … آورده داشت.


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha