یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
حکم

حوزه/ با حکم دبیرخانه هیئت حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره شورای عالی انقلاب فرهنگی، حوزه‌های علمیه خواهران صاحب کمیته دستگاهی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حوزه‌های علمیه خواهران با حکم دبیرخانه هیئت حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره شورای عالی انقلاب فرهنگی، صاحب کمیته دستگاهی شد و به جنبش و نهضت برگزاری کرسی‌های علمی _تخصصی و علمی ترویجی در علوم انسانی و اسلامی پیوست.

با حکم حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه، رئیس دبیرخانه هیئت حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت الاسلام والمسلمین استاد بهجت پور به مدت ۲ سال به عنوان رئیس کمیته دستگاهی حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور در این شورا منصوب شد.

در این حکم «تعیین و تصویب برنامه‌های اجرایی دانشگاه‌ها و مراکز علمی در راستای تولید علم و برگزاری کرسی ها»، «ایجاد سامانه‌های تشویقی برای ترویج کرسی‌های نظریه پردازی، نوآوری، نقد و مناظره»، «راه اندازی کارگروه یا کمیته‌های تخصصی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی برای برگزاری کرسی ها»، «بررسی اولیه طرح نامه‌ها و صلاحیت داوران و ناقدان پیشنهادی از طرف دانشگاه ها»، «ارسال نتایج ارزیابی‌ها به دبیرخانه هیئت حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره»، «نظارت بر حسن برگزاری کرسی‌ها (تعیین ناظر علمی و ناظر حسن اجرا)» و «ارائه گزارش‌های دوره‌ای با فاصله زمانی حداکثر شش ماه به دبیرخانه هیئت» هفت وظیفه کمیته‌های دستگاهی برشمرده شده است.

کرسی‌های علمی ترویجی با نقش آفرینی اساتید فرهیخته در قالب‌های مناظره و نقد، فرآیند مناسبی را در دستیابی به یافته‌های علمی رقم زده و به همین سبب جایگاه و اهمیت خاص و ویژه ای در میان اهل علم، اساتید بزرگوار و اعضای محترم هیئت علمی دارد. این مسیر چراغ راهی به سوی برگزاری کرسی‌های علمی _تخصصی در قالب‌های نظریه پردازی، نوآوری و نقد است که مسیر پیشرفت و توسعه و مرجعیت علمی را به دنبال خواهد داشت.

حوزه‌های علمیه خواهران با تدبیر در برنامه ریزی یک ساله، نزدیک به ۲۰ کرسی علمی ترویجی را با استانداردها و مجوزهای دبیرخانه هیئت حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار کرده است و با تدبیر میان مدت در حال توسعه این کرسی‌ها و ورود به برگزاری کرسی‌های علمی تخصصی در حوزه موضوعی زن و خانواده است

این موفقیت علمی، حوزه‌های علمیه خواهران را در رصد علم و مؤلفه‌ها و شاخص‌های مراکز و مجامع علمی قرار می‌دهد و از آنجا که معبر نظریه و تولید علم در علوم اسلامی و انسانی در حوزه‌های علمیه است، امید است حوزه‌های علمیه خواهران در این موفقت علمی پیشران و پیشگام باشند.

تصویر حکم

حوزه‌های علمیه خواهران صاحب کمیته دستگاهی در شورای عالی انقلاب فرهنگی شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha