شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/دیدار مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه با اسقف اعظم ارامنه در اصفهان

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی با بیان اینکه به گواه تاریخ همواره مردم مسلمان با مسیحیان بدون هیچ‌گونه اختلافی زیست کرده‌اند، گفت: شهر اصفهان، نمونه کامل و جامع همزیستی مسالمت‌آمیز بین ادیانی در دنیا است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی شب گذشته در دیدار هیئت همراه مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه با اسقف ارامنه اصفهان در کلیسای وانک و ابلاغ پیام تبریک سال نو میلادی و میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) آیت الله اعرافی به مسیحیان اصفهان، اظهار کرد: ما در شهر اصفهان با اهل کتاب و پیروان دین ابراهیمی سابقه همزیستی چند صد ساله داریم.

وی با بیان اینکه در هیچ کجای تاریخ، سخنی از اختلاف، درگیری و تفرقه میان مسلمانان مردم اصفهان با مسیحیان ارامنه در این شهر گزارش نشده است، گفت: شهر اصفهان نمونه کامل و واقعی همزیستی مسالمت‌آمیز میان ادیان توحیدی در دنیا است و این نمونه باید باید تبیین و ترویج یابد.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان افزود: این همزیستی مسالمت‌آمیز بین ادیانی، حتی در برخی از عرصه‌های اجتماعی به همفکری و همکاری بین یکدیگر هم تبدیل شده است.

وی افزود: هر زمان که افراد و گروهای تند رو و افراطی، قصد برهم زدن این همزیستی مسالمت‌آمیز را داشتند، با خوش فکری و تدبیر پیروان و عالمان این ادیان، مانع از این اقدام شوم شده است.

مؤمنی در پایان ضمن تشکر از پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران بابت همکاری‌ها و همراهی‌های گذشته در شهر اصفهان، متذکر شد: اگر رشته برادری، الفت و محبت بین ادیان با هر بهانه و به هر شکلی گسسته و یا مورد خدشه وارد شود، دیگر جایی برای هیچ نوع دین و اخلاق نخواهد ماند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha