شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سیدجلال حسینی

حوزه / مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) کامیاران گفت: خوشبختانه بسترهای آموزشی و تهذیبی در مدارس علمیه کردستان نسبت به دهه‌های گذشته بسیار تغییر کرده است و اکنون طلاب می‌توانند به راحتی به امکانات آموزشی و پژوهشی دسترسی داشته باشند که این خود یک امتیاز برای همه می‌باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام سیدجلال حسینی، ظهر امروز در نشست بصیرتی که در مدرسه علمیه امام باقر (ع) شهرستان کامیاران برگزار شد، اظهار داشت: کسی که وارد حوزه علمیه می‌شود، در اصل خود را برای سربازی امام زمان (عج) و اسلام آماده کرده است.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) کامیاران گفت: از این رو بی شک طلاب دچار سختی‌ها و مرارت‌هایی می‌شوند و نیز در این مسیر که به سمت متعالی است با بسیاری از افکار و عقاید مختلف و بعضاً کینه‌توزانه برخورد می‌کنند که این امری طبیعی است، زیرا مبلغین دین خدا همیشه با دشمنان در تقابل بوده و هستند.

وی با اشاره به اینکه طلبه باید تمام وقت خود را صرف آموختن، تهذیب و پژوهش کند، بیان داشت: یکی از وجوه تمایز حوزه علمیه با دیگر مراکز آموزشی این است که در حوزه‌ها هم فرد علوم را فرا می‌گیرد و هم اینکه در بحث اخلاقی و تهذیبی سرآمد می‌شود.

حجت الاسلام حسینی تاکید کرد: بنابراین باید بین یک طلبه و مبلغ دین با دیگران در بحث اخلاقیات و تقوا تفاوت‌هایی باشد، طلبه باید در مسیر تبلیغ و اعتلای اسلام حرکت کند و بی شک این وظیفه، وظیفه‌ای سنگین است.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) کامیاران گفت: انتظار همه اساتید حوزوی این است که طلاب در دوران حضور در حوزه نهایت دقت و همکاری و تعامل را با اساتید داشته باشند و از سوی دیگر همواره از طلاب می‌خواهیم که ذهنی کنجکاو داشته باشند و با پژوهش و مطالعات خود بر علوم خویش بیفزایند.

وی به نقش اجتماعی طلاب اشاره داشت و بیان کرد: طلاب جزئی از جامعه اسلامی محسوب می‌شوند و این خود برای هر طلبه‌ای وظایف و مسئولیت‌هایی به دنبال می‌آورد، خوشبختانه در سال‌های اخیر شاهد انجام وظایف اجتماعی از سوی طلاب کشور به ویژه طلبه‌های کردستان هستیم و این کار ارتباط بین حوزه و جامعه را بیشتر از پیش می‌کند.

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: خوشبختانه بسترهای آموزشی و تهذیبی در مدارس علمیه کردستان نسبت به دهه‌های گذشته بسیار تغییر کرده است و اکنون طلاب می‌توانند به راحتی به امکانات آموزشی و پژوهشی دسترسی داشته باشند که این خود یک امتیاز برای همه می‌باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha