یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
شاهین دژ

حوزه/ عبدلی گفت: تربیت درست و صحیح فرزندان و آماده کردن آن‌ها برای خدمت به امام و ایفای درست نقش مادری از اوصاف بارز حضرت ام‌البنین ( س ) بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان غربی، رقیه عبدلی، امروز در مراسمی که به مناسبت سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) در مدرسه علمیه الزهرا (س) شاهین دژ برگزار شد، با بیان اینکه مادر حضرت عباس (ع) مظهر ولایتمداری و عشق به امام زمان خویش بود، اظهار داشت: از جمله شخصیت‌های والامقام تاریخ اسلام و زنان اسوه و الگو حضرت ام‌البنین (س) است که چهار فرزند برومندش در روز عاشورا به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه حضرت ام‌البنین (س) فرزندان خود را به میدان رزم حق علیه باطل فرستاد تا از حریم ولایت و امامت پاسداری و جان‌فشانی کنند، ادامه داد: یکی از ویژگی‌های برجسته‌ی حضرت ولایت مداری و پاسداری از حریم اهل‌بیت (ع) بود.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) شاهین دژ ادامه داد: در طول تاریخ همواره زنان پاک‌سرشت و والامقامی در جوامع انسانی زندگی کرده‌اند که سبک و سیاق زندگی‌شان زبانزد و الگوی سایرین بوده است، نقش این زنان چه در تحولات بزرگ اجتماعی، همسر داری و تربیت فرزندان صالح بی‌بدیل و اثربخش بوده است و حضرت ام‌البنین از جمله آن هاست.

وی با بیان اینکه حضرت ام‌البنین (س) عارف به حق بود، اضافه کرد: در جایی که پای مصلحت اسلام و ولایت و رهبری در میان باشد یک مادر باید حاضر باشد از باارزش‌ترین ثمره وجودی خویش بگذرد و آن را در راه حق و اسلام فدا کند.

عبدلی، دومین خصوصیت حضرت ام‌البنین را بصیرت و آگاهی عنوان کرد و گفت: حضرت علی رغم اینکه در کربلا چهار فرزندش به شهادت رسیده بود، اما وقتی کاروان کربلا به مدینه رسید از امام زمانش سوال کرد و این رفتار و منش حضرت که عزیزترین‌های زندگی‌اش را فدای امام حسین علیه السلام می‌کند، نشان از عمق بصیرت و آگاهی او نسبت به ولایت و امامت دارد.

وی اضافه کرد: سومین ویژگی حضرت ام‌البنین (س) صبر و شکیبایی در برابر شهادت فرزندانش بود و با تقدیم فرزندان خود در راه امامش به همه ثابت کرد که ولایت و امامت ستون و دژ محکم اسلام هستند و بر همه واجب است از آن دفاع کنند.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) در پایان خاطر نشان کرد: تربیت درست و صحیح فرزندان و آماده کردن آن‌ها برای خدمت به امام و ایفای درست نقش مادری از دیگر اوصاف بارز حضرت ام‌البنین (س) بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha