یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
ফাতেমা

حوزه/ حجت الاسلام احمدیان گفت: حضرت زهرا (س ) در همه ابعاد بشر الگو هستند، گفت: دشمنان بر روی این مسئله اتفاق نظر دارند که اگر بخواهیم جمهوری اسلامی و اسلام را از میان برداریم باید قداست زن را مورد حمله و هجوم قرار دهیم و لذا لازم است جامعه با شخصیت والای حضرت زهرا (س ) آشنا شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام مظاهر احمدیان، شامگاه یکشنبه در جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها که در مدرسه علمیه نجمه خاتون تکاب برگزار شد، با بیان اینکه حضرت زهرا (س) علت خلقت است، اظهار داشت: همه انبیای الهی مبعوث شده‌اند تا بشر را برای عبادت خداوند دعوت کنند و این مسئله با وجود پیامبری از سوی خداوند معنا پیدا می‌کند و بعد از رسول خدا هم امام علی (ع) این وظیفه را به عهده داشتند و بعد ایشان هم ائمه علیهم السلام عهده دار هدایت مردم هستند.

وی با بیان اینکه اگر حضرت زهرا (س) نبودند برای امام علی (ع) کفوی پیدا نمی‌شد، افزود: امام صادق علیه السلام می‌فرمایند؛ پیامبر اسلام، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را فاطمه نامیدند چون انسان‌ها قادر نیستند به مقام و منزلت ایشان پی ببرند و حضرات معصومین مادرشان را الگوی خودشان معرفی کرده‌اند.

کارشناس دینی در ادامه به فضائل حضرت زهرا سلام الله علیها اشاره کرد و ادامه داد: از امام صادق (ع) روایت شده است که درک شب قدر منوط به درک مقام و منزلت حضرت زهرا (س) است و حضرت برتر از هزار مؤمن هستند کما اینکه شب قدر افضل از هزار شب است.

وی اضافه کرد: حضرت زهرا (س) در همه ابعاد بشر الگو هستند، گفت: دشمنان بر روی این مسئله اتفاق نظر دارند که اگر بخواهیم جمهوری اسلامی و اسلام را از میان برداریم باید قداست زن را مورد حمله و هجوم قرار دهیم، و لذا لازم است جامعه با شخصیت والای حضرت زهرا (س) آشنا شوند.


حجت الاسلام احمدیان با تصریح بر اینکه در جامعه کنونی زن با رعایت عفاف و حجاب می‌تواند در جامعه حضور پیدا کند، گفت: زن می‌تواند در حکومت و جامعه اسلامی با حضور پررنگ و حجاب کامل نقشه‌های دشمن را خنثی کند و حضرت زهرا (س) الگوی کامل در این زمینه و هم چنین در مورد عبادت و بندگی هستند.


وی با بیان اینکه زمانی که حضرت فاطمه زهرا به نماز می‌ایستادند ۷۰ ملائکه مقرب خداوند سلام و صلوات می‌فرستادند، ادامه داد: در روز قیامت حضرت فاطمه اولین نفری هستند که وارد بهشت می‌شوند و در زندگی حضرت زهرا (س) خدمت و احترام به پدر و مادر تجلی یافته است.

کارشناس دینی تاکید کرد: حضرت زهرا (س) دارای تواضع فوق‌العاده‌ای بودند و حضرت در فرزند پروری نیز سرآمد همه زنان عالم است و چهار فرزند تحویل جامعه دادند که دو نفرشان امام و بقیه ائمه هم از نسل آن هاست و دو دختر فاطمه (س) قیام امام حسین (ع) را زنده نگه داشتند و طاغوت را نابود کردند.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha