یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
معتمدی

حوزه /حجت الاسلام معتمدی گفت: وضع موجود ما در عرصه نهج‌البلاغه پیشرفت خوبی نسبت به گذشته را نشان می‌دهد اما برای ادامه مسیر باید یک افق روشن و مشخصی را برای ترویج نهج‌البلاغه در ابعاد مختلف برای خود در استان ترسیم کنیم

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی شامگاه دوشنبه در همایش استانی تکریم فعالان و پیشکسوتان نهج‌البلاغه که به همت مؤسسه نهج‌البلاغه استان اصفهان در دفتر امام جمعه استان برگزار شد، ضمن اشاره به نزدیکی ایام به دهه مبارک فجر به ضرورت نقش جهاد تبیینی اقشار مختلف جامعه در این راستا تاکید و اشاره کرد.

وی در ادامه یادآور شد: استان اصفهان با مرکزیت شهر کاشان برای مدت دو سال به عنوان پایتخت نهج‌البلاغه کشور انتخاب شده است که بدین منظور سلسله برنامه‌هایی دوساله در سطح استان از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برنامه‌ریزی شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ابراز کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته ۳۰ ویژه برنامه در سال گذشته با محوریت نهج‌البلاغه و ترویج این فرهنگ در قالب‌های متعدد فرهنگی هنری و علمی برنامه‌ریزی شد.

وی افزود: یکی از برنامه‌ها طبق جدول برنامه‌ای پایتختی اصفهان در نهج‌البلاغه، بحث همایش استانی تکریم از فعالان و پیشکسوتان نهج‌البلاغه است بود که لازمه آن رصد، شناسایی و تجلیل از این افراد مؤثر است.

حجت الاسلام معتمدی با اشاره به اینکه برگزاری کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه با محوریت انسان در نهج‌البلاغه در ۲۵ بهمن سال جاری در استان اصفهان، اذعان کرد: این حرکت‌ها، یک آغازی برای یک مسیر طولانی در امر ترویج هرچه بهتر نهج‌البلاغه در استان و کشور است.

وی خاطرنشان کرد: وضع موجود ما در عرصه نهج‌البلاغه پیشرفت خوبی نسبت به گذشته را نشان می‌دهد اما برای ادامه مسیر باید یک افقی روشن و مشخص را برای ترویج نهج‌البلاغه در ابعاد مختلف برای خود در استان ترسیم کنیم که قطعاً در آن فعالیت موسساتی چون مؤسسه نهج‌البلاغه استان اصفهان بسیار نقش پررنگی خواهند داشت.

حجت الاسلام معتمدی افزود: ما برای تقویت و ارتقا مؤسسات مؤثر در زمینه قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه و امثالهم در سطح استان از هیچ خدمت فروگذاری نخواهیم کرد و در حد بضاعت نیز حمایت مالی می‌کنیم، به عنوان نمونه قریب به ۷ میلیارد تومان به مؤسسات استان که در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی فعالیت داشتند، کمک نموده‌ایم که مؤسسات نهج‌البلاغه نیز می‌توانند طرح‌های خود را در این زمینه ارائه دهند.

گفتنی است، در همایش استانی تکریم فعالان و پیشکسوتان نهج‌البلاغه که به همت مؤسسه نهج‌البلاغه استان اصفهان برگزار شد از ۶۰ نفر از از خیّرین، علما، اساتید حوزه و دانشگاه، فرماندهان نظامی، ائمه جماعات، مدیران دستگاه‌های دولتی فعال در زمینه نهج‌البلاغه در دفتر امام جمعه اصفهان تجلیل شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha