سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
طوفان 2

حوزه/ اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

توافق موقت تکذیب شد

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص طرح توافق موقت نیز، گفت: موضع ما درباره آنچه در وین در حال گفتگو است روشن و ثابت است. توافقی که دنبال آن هستیم باید پایدار و قابل اتکا باشد و چیزی را کمتر از این نمی‌پذیریم. آن‌چه برای ما اصالت دارد، کیفیت آن چیزی است که توافق می‌شود؛ نه چیزی کمتر و نه چیزی بیشتر از آن. سخنگوی دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه توافق موقت یا چیزهای شبیه آن، هیچگاه در دستورکار ما نبوده است، تصریح کرد: امیدواریم هماهنگ‌کننده برجام این موضوع را به آمریکا منتقل کرده باشد که ضرورت جدی برای رسیدن به توافق کیفی و محتوایی وجود دارد و امیدوارم آمریکا این ضرورت را متوجه شده باشد.

منبع: مهر

اومیکرون سویه غالب شد

رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، از غالب شدن سویه اومیکرون در کشور خبر داد و گفت: بین ۲۰ تا ۸۰ درصد مبتلایان، به عنوان بیماران خاموش اومیکرون شناخته می‌شوند.ابراهیم قادری، در ارتباط زنده تصویری با شبکه خبر سیما، افزود: ۱۰ درصد تست‌ها که مثبت می‌شود، اومیکرون است. وی ادامه داد: علت اینکه هنوز سویه اومیکرون در کشور شدت نگرفته است، به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیک پنجم و واکسیناسیون است. اما نباید از شرایط موجود غفلت کنیم و اجازه بدهیم وضعیت بدتر شود. قادری افزود: اگر رعایت پروتکل‌ها کم رنگ شود، قطعاً با سمت افزایش موارد اومیکرون در کشور خواهیم رفت و در آن صورت، می‌تواند پیک بعدی مثل پیک قبلی شود. رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: با توجه به اینکه موارد تست اومیکرون در کشور زیاد نیست، در حدود ۲۰ تا ۸۰ درصد موارد ابتلاء با علائم خفیف و یا بدون علائم هستند. وی افزود: کسانی که دوز دوم و سوم را نزده اند، سریع‌تر اقدام کنند تا ایمنی جمعی در کشور ایجاد شود.

منبع: مهر

طوفان ۲، امارات و ریاض را درنوردید

شورای عالی سیاسی یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که با انجام عملیات موفق «طوفان یمن ۲» در عمق خاک عربستان و امارات، اهداف ما در این دو کشور تحقق یافت.شورای عالی سیاسی یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که «عملیات طوفان یمن ۲ در عمق خاک عربستان و امارات در پاسخ به قتل عام این دو کشور در یمن اجرا شد».شورای عالی سیاسی یمن تأکید کرد که «این عملیات اهداف ما در این دو کشور متجاوز را محقق کرد».در این بیانیه از ارتش یمن و کمیته‌های مردمی خواسته شده که «تلاش‌های خود برای انجام عملیات‌های منحصر به فرد علیه متجاوزان را بیشتر کند».در ادامه بیانیه آمده که «نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی برای آزادی همه اراضی اشغال شده ثابت قدم هستند». شورای عالی سیاسی یمن اضافه کرد: «کشورهایی که از تاریخ یمن اطلاع ندارند، باید در محاسبات امروز خود در مورد این کشور تجدیدنظر کنند».در پایان بیانیه خطاب به متجاوزان به یمن تأکید شده که «آنچه شما دیده‌اید، ضرب‌شصت و گوشه‌چشمی از حملات ما بوده است».رزمندگان ارتش یمن و کمیته‌های مردمی بامداد دوشنبه در عملیاتی تحت عنوان «طوفان یمن ۲» عمق امارات و عربستان را هدف حملات موشکی و پهپادی خود قرار دادند.

منبع: تسنیم

تلسکوپ فضایی "جیمز وب" به مقصد رسید

تلسکوپ فضایی "جیمز وب" پس از گذشت ۳۰ روز از پرتاب، به خانه جدید خود رسید.تلسکوپ فضایی جیمز وب که سوار بر موشک آریان ۵ در روز چهارم دی ماه سال ۱۴۰۰ به فضا پرتاب شده بود به مقصد نهایی خود یعنی نقطه لاگرانژ ۲ رسید. این تلسکوپ آخرین مرحله از مانورهای پیچیده در سفر پر فراز نشیب خود را به انجام رساند. طی مانور MCC۲ که مدت کوتاهی قبل از رسیدن "وب" به مقصد انجام شد، پیشران‌های این رصدخانه بزرگ فضایی بار دیگر روشن شد تا "جیمزوب" در محل مورد نظر قرار گیرد. از آنجا که هیچ دوربینی برای نظارت بر این تلسکوپ وجود ندارد نمی‌توان رسیدن آن را تماشا کرد اما مهندسان برای دنبال کردن روند کار آن و بررسی سلامت "وب" از حسگرها استفاده می‌کنند. تلسکوپ فضایی جیمزوب که به صورت تا شده به فضا پرتاب شده بود، در جریان این سفر ۳۰ روزه خود مراحل آماده‌سازی و راه‌اندازی مختلفی را از سر گذراند. این تلسکوپ با گذشت ۱۲.۵ ساعت از پرتاب، برای بار اول پیشران‌های خود را روشن کرد. با گذشت یک روز آنتن آن نصب شد و به دنبال آن پیشران‌ها برای بار دوم روشن شدند. در روز سوم صفحه‌های خورشیدی باز و در روز ششم گسترده شدند. با گذشت ۱۰ روز محافظ‌های خورشیدی وب به طور کامل نصب شدند و آینه ثانویه آن در روز یازدهم به طور کامل در جای خود قرار گرفت. آینه اصلی این تلسکوپ نیز با گذشت ۱۴ روز به طور کامل نصب شد. تنظیم هر ۱۸ بخش آینه تا روز بیست و هشتم به طول انجامید و تنظیمات دیگر همچنان ادامه خواهد داشت. این رصدخانه گردان فروسرخ به کاوش تشعشعات اجرام فضایی می‌پردازد. و طول موج‌های ۰.۶ تا ۲۸.۵ میکرون را پوشش می‌دهد. لاگرانژ ۲ مکانی ایده‌آل برای یک تلسکوپ مادون قرمز است. در نقطه لاگرانژ ۲، خورشید و زمین همیشه در یک طرف فضا قرار دارند و بنابراین "جیمز وب" می‌تواند تجهیزات نوری و ابزار خود را همیشه پشت به خورشید و در سایه نگه دارد. بنابراین تجهیزات این تلسکوپ برای رصد تشعشات مادون قرمز که ما آن را به شکل گرما حس می‌کنیم، سرد باقی می‌ماند و این تلسکوپ می‌تواند هر لحظه نیمی از آسمان را رصد کند و برای مشاهده نیم دیگر آسمان تنها کافی است چند ماه صبر کنیم تا این تلسکوپ به منطقه‌ی دیگری از آسمان سفر کند و بخش دیگری از آسمان که پیشتر "پشت" خورشید قرار داشت را فاش کند. محققان در ماه سوم و چهارم "وب" را به سوی یک ستاره درخشان می‌گیرند تا نشان دهند که این رصدخانه می‌تواند روی اهداف تمرکز کند. ما بیشتر داده‌ها را از دوربین NIRCam دریافت خواهیم کرد. اما در این زمان ۱۸ تصویر تحریف شده از یک ستاره در دسترس خواهد بود زیرا هنوز آینه‌های این تلسکوپ هم تراز نشده‌اند. پس از گذشت پنج تا شش ماه تمامی تجهیزات علمی "وب" کالیبره و آماده کار می‌شوند و از این زمان به بعد، تلسکوپ فضایی "جیمز وب" کار خود را با رصد آسمان آغاز می‌کند.

منبع: ایسنا

نرخ قالیشویی اعلام شد

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نسبت به تبلیغات و فعالیت واحدهای قالیشویی غیرمجاز هشدار داد و نرخ امسال قالیشویی را اعلام کرد. با توجه به فرا رسیدن ایام پایانی سال، سازمان حمایت نسبت به سوءاستفاده برخی افراد سودجو در ایجاد واحدهای صنفی غیرمجاز که با استفاده از امکانات حداقلی مانند چند خط تلفن و یک دستگاه وانت بار در این زمینه فعالیت می‌کنند هشدار داد؛ چراکه این واحدها معمولاً به دلیل نداشتن مجوزهای مربوطه، عدم تخصص کافی و نداشتن تعهد کاری با شست وشوی نامناسب و غیراصولی فرش موجب خسارت به اموال مشتریان می‌شوند. از طرف دیگر پیگیری حقوق تضییع شده مصرف کنندگان به دلیل نداشتن مدارک هویتی محل کسب و بعضاً متواری شدن اشخاص مذکور، به دشواری انجام می‌شود. با توجه به این شرایط، لیست قالیشویان مجاز شهر تهران در سامانه اتحادیه درج شده و مشتریان می‌توانند برای اطمینان و استفاده از خدمات واحدهای قالیشویان مجاز به پورتال اتحادیه به نشانی اینترنتی WWW.Eght۱۳۵۱.com مراجعه کنند و لیست مراکز مجاز به همراه آخرین نرخ خدمات، شامل نرخ شست‌وشوی فرش (برمبنای مترمربع، نوع شست‌وشو و جنس فرش)، هزینه حمل و نقل و نحوه ارائه سایر خدمات مانند بسته بندی فرش، رفوگری، دارکشی و… و همچنین تلفن‌های رسیدگی به شکایات را مشاهده کنند. گفتنی است، طبق اعلام سازمان حمایت، رعایت نرخ‌های مصوب شست و شوی انواع فرش و موکت از سوی تمام واحدهای قالیشویی الزامی است. همچنین این واحدها در زمان انتقال فرش به قالیشویی موظف به ارائه رسید به مصرف کننده هستند که صاحب فرش در زمان تحویل باید آن را ببیند و تاییدیه و فاکتور مربوطه را اخذ کند. نکته دیگر این است که در تمام نوع شست‌وشوها عرضه کننده خدمت ملزم به رعایت زمان تعیین شده در رسید برای تحویل فرش است و باید فرش را سالم به مشتریان تحویل دهد و برای خدمات اضافی مانند دارکشی، پرداخت و رفو، هزینه بسته بندی، کاور، لک برداری و غیره با مشتری توافق شود. بر این اساس متقاضیان در صورت بروز هرگونه مشکل می‌توانند شکایت خود را از طریق تماس با سامانه ۱۲۴ اعلام کنند.

منبع: ایسنا

نتانیاهو معامله "اقرار به گناه" را رد کرد

نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی مجدداً ادعاهای منتشر شده در رسانه‌ها درباره موافقتش با معامله "اقرار به گناه" را تکذیب کرد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی در توییتی نوشت: در روزهای اخیر ادعاهای دروغینی در رسانه‌ها درباره موافقت من با معامله اقرار به گناه منتشر شده که درست نیست. نتانیاهو از حامیانش تشکر کرد و گفت: حمایت شما باعث خوشحالی من و اعضای خانواده‌ام می‌شود و به من قدرت بیشتری برای ادامه جنگ به خاطر حقیقت و عدالت را می‌دهد. من همچنان در رهبری لیکود و خدمت گزار شما هستم. همه مردم می‌دانند که در دادگاه چه اتفاقی افتاد و چه تحقیقاتی علیه من صورت گرفت. کافی بود پرونده‌هایی که علیه من درست شده بسته بشود اما هنوز این اتفاق نیفتاده است. اخیراً رسانه‌ها اعلام کردند که نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی قصد دارد به توصیه وکلای خود عمل کرده و توافق موسوم به "اقرار به گناه" را بپذیرد، به این ترتیب پس از صدور یک حکم حبس تعلیقی، این حکم نیز به یک خدمت اجتماعی تبدیل می‌شود.

منبع: ایسنا

حمله سایبری کانادا را از کار انداخت

مقامات اعلام کردند، هکرها هفته گذشته حمله سایبری به وزارت امور خارجه کانادا انجام دادند و برخی از سرویس‌های این وزارتخانه همچنان قطع هستند. این حمله سایبری چهارشنبه گذشته یعنی یک روز پیش از آنکه آژانس اطلاعات کانادا اعلام کند که اپراتورهای شبکه زیرساخت‌های کلیدی و مهم باید تدابیر دفاعی خود را در برابر تهدیدات روسیه تقویت کنند، شناسایی شد. هیأت خزانه‌داری که مسئولیت کامل عملیات‌های دولت را برعهده دارد، گفت: خدمات کلیدی و مهم هم اکنون در حال اجرا هستند. برخی دسترسی‌ها به اینترنت و خدمات مبتنی بر اینترنت در حال حاضر قطع هستند. این نهاد بدون ارائه جزئیات بیشتر افزود: هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه دیگر نهادهای دولتی نیز تحت تأثیر این حمله سایبری قرار گرفته‌اند، وجود ندارد. این در حالی است که هیأت خزانه‌داری و وزارت امور خارجه کانادا درباره اینکه آیا عاملان روس مسئول این رویداد هستند یا خیر، هیچ اظهار نظری نکرده‌اند. کانادا موضع سفت و سختی نسبت به بسیج نظامی روسیه در مرز اوکراین اتخاذ کرده است. اوتاوا به ندرت درباره حملات سایبری به سیستم‌هایش صحبت می‌کند. در سال ۲۰۱۱ میلادی مقامات اعلام کرده بودند که یک عامل چینی بسیار پیچیده به یک مرکز تحقیقاتی مهم حمله سایبری کرده است. این در حالی است که پکن این مساله را رد کرد. در سال ۲۰۱۴ میلادی یکی از وزرای سابق کابینه کانادا اعلام کرد، عاملان چینی مسئول حمله سایبری سال ۲۰۱۱ میلادی به وزارت دارایی و هیأت خزانه‌داری بودند.

منبع: ایسنا

«اشرف غنی» سکته کرد

«محمد اشرف غنی» رئیس جمهور پیشین افغانستان دچار سکته مغزی شده است. اشرف غنی پس از این حادثه به بیمارستان شیخ زاهد منتقل شده و تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفت. تا کنون اطلاعات بیشتری پیرامون این خبر منتشر نشده است.

منبع: مهر

آمریکایی‌ها به حالت آماده باش در آمدند

وزارت دفاع آمریکا از آماده باش برخی نیروهای خود در داخل و خارج این کشور برای انتقال احتمالی به اروپا خبر داد. بر اساس این گزارش، سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که در پی تشدید تنش‌ها پیرامون اوکراین، ۸۵۰۰ نظامی در داخل و خارج ایالات متحده در حالت آماده باش قرار گرفته اند. «جان کربی» سخنگوی پنتاگون افزود که «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا شماری از یگان‌های نظامی در داخل ایالات متحده را در راستای آمادگی برای انتقال احتمالی به اروپا در صورت ضرورت، در حالت آماده باش قرار داده است. وی در عین حال گفت که تا کنون هیچ تصمیمی پیرامون استقرار این نظامیان در اروپا اتخاذ نشده و آماده باش در راستای امکان اعزام به اروپا در صورت درخواست ناتو یا دیگر وضعیت‌ها صورت گرفته است. سخنگوی پنتاگون همچنین از آماده باش برخی نیروهای آمریکایی در خارج این کشور خبر داد و افزود که آماده باش شامل یگان‌های رزمی، لجستیکی، پزشکی و اطلاعاتی می‌شود. گفتنی است که تنش‌ها بین غرب (آمریکا و ناتو) و روسیه بر سر بحران اوکراین بالا گرفته است. غرب مسکو را به آماده شدن برای حمله به اوکراین متهم می‌کند و تهدید به انجام اقدامات تلافی جویانه مانند اعمال تحریم‌های فلج کننده بر مسکو و ارسال تسلیحات پیشرفته به کی یف نموده است. در مقابل مسکو تمام این اتهامات را رد کرده است.

منبع: مهر

«صدا» مجرم شناخته شد

احمد مؤمنی راد از رسیدگی به دو پرونده مطبوعاتی در دادگاه خبرداد و گفت: در روز دوشنبه ۴ بهمن ماه در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی دو پرونده رسیدگی شد. وی افزود: پرونده اول مربوط به مدیر مسئول هفته نامه صدا به اتهامات نشر اکاذیب و مطالب غیر واقع بود که هیأت منصفه دادگاه مطبوعات با اتفاق آرا در موضوع اتهام نشر اکاذیب و افترا متهم را مجرم دانست و با اکثریت آرا وی را مستحق تخفیف ندانست. مؤمنی راد بیان کرد: پرونده دوم مربوط به مدیر مسئول سایت بیرونیت به اتهام نشر اکاذیب و مطالب خلاف واقع بود که هیأت منصفه باتفاق آرا متهم را در اتهامات فوق الذکر مجرم دانست با اکثریث آرا وی را در این اتهام مستحق تخفیف ندانست.

منبع: مهر

جنگنده‌های ائتلاف سعودی به صنعا حمله کردند

منابع یمنی بامداد سه شنبه از حملات شدید جنگنده‌های ائتلاف سعودی به صنعا پایتخت یمن خبر دادند. بر اساس این گزارش، جنگنده‌های سعودی در چند نوبت منطقه ارحب در صنعا را بمباران کردند. منطقه جربان هم در سه نوبت مورد حمله جنگنده‌های سعودی قرار گرفت. منابع یمنی همچنین از چهار حمله جنگنده‌های یمنی به دو منطقه النهدین و الحفا در بخش سبعین خبر دادند. جنگنده‌های سعودی همچنین دکل‌های مخابراتی در مناطق الحصن و الحداء را مورد هدف قرار دادند. منطقه عطان در صنعا هم هدف بمباران جنگنده‌های ائتلاف سعودی قرار گرفت.

منبع: مهر

آمریکا وارد گود برجام شد

منابع خبری به نقل از یک مقام آمریکایی اعلام کردند که این کشور آماده مذاکره مستقیم و فوری با ایران برای پیشبرد مذاکرات هسته‌ای است. یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک با بیان آمادگی این کشور برای دیدار با ایران با هدف پیشبردِ مذاکرات هسته‌ای وین، گفت: «ما آمادگی دیدار مستقیم داریم و مدتهاست بر این باوریم که دیدار و مذاکره مستقیم با ایران چه در زمینه مسائل هسته‌ای و چه باقی مسائل، بهترین راه است که بعدها به چارچوب دیدارهای دوجانبه و چندجانبه گسترش خواهد یافت.» او در ادامه افزود: «نشست مستقیم، ارتباط مؤثرتر بین آمریکا و ایران را امکان‌پذیر می‌سازد و برای دستیابی به تفاهم و بازگشت متقابل به پایبندی به برجام ضروری است.» این در حالی است که منابع خبری به نقل از جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید نیز اعلام کردند که واشنگتن آماده مذاکرات مستقیم و فوری با ایران برای پیشبرد مذاکرات هسته‌ای است. هشتمین دور مذاکرات برجام درباره برنامه هسته‌ای ایران اوایل دی در هتل کوبورگ وین آغاز شد و با وقفه‌ای چند روزه مجدداً ادامه یافت. در جریان رایزنی‌ها، طرف‌های برجامی بارها اعلام کرده بودند که امیدوارند طی چند هفته آینده به توافق دست یابند. ساعاتی پیش «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین این مذاکرات را کم و بیش موفقیت‌آمیز توصیف کرد اما «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران مدعی شد: «درست است که دو موضوع زندانیان آمریکایی در ایران و توافق هسته‌ای جدا از یکدیگر هستند، ولی تصور رسیدن به توافق هسته‌ای در حالی که چهار شهروند آمریکایی در ایران زندانی هستند برای مقامات ما کمی دور از ذهن است.» البته این اظهارات مالی در حال مطرح شد که هم‌اکنون شهروندان ایرانی زیادی در آمریکا تنها به بهانه دور زدن تحریم‌های غیرقانونی این کشور علیه ایران زندانی هستند اما شهروندان آمریکایی بازداشت شده در ایران متهم به جاسوسی و جرایم امنیتی هستند. همچنین در واکنش به این اظهارات نماینده آمریکا، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت خارجه کشورمان ضمن رد هرگونه پیش‌شرط برای مذاکرات گفت: «ایران به دلایل انسان‌دوستانه آماده تبادل زندانیان با آمریکاست و اگر آمریکا به توافقات قبلی پایبند باشد این موضوع در کمترین زمان قابل‌حل است.»

منبع: خبرنگاران جوان

ارتش بورکینافاسو کودتا کرد

ارتش بورکینافاسو دوشنبه از قرنطینه کامل این کشور شامل بستن مرزها و تعلیق قانون اساسی و همچنین انحلال دولت، پارلمان و دفتر ریاست جمهوری و برکناری «راک مارک کریستین کابوره» رئیس جمهور این کشور خبر داد. سوره کابر اودرائوگو یکی از افسران ارتش بورکینافاسو در تلویزیون محلی با اعلام خبر انحلال دولت گفت: «رئیس جمهور نتوانست کشور را در مواجهه با چالش‌ها متحد و اداره کند، کابوره و سایر افراد دستگیر شده در محل امنی قرار دارند و کودتا بدون هیچ خونریزی صورت گرفته است.» این اظهارات در حالی بیان می‌شود که پیش از این رسانه‌های محلی در «آواگادوگو» پایتخت بورکینافاسو اعلام کردند که صدای تیراندازی از برخی پادگان‌های نظامی در این شهر و چندین منطقه دیگر به گوش رسیده و پس از آن «راک مارک کریستین کابوره» به دست نظامیان شورشی دستگیر شده است. گزارشگر خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که سربازان نقاب زده در مقابل تلویزیون ملی بورکینافاسو ظاهر شدند.

منبع: خبرنگاران جوان

کرانه باختری به آستانه انفجار رسید

پژوهشکده امنیت رژیم صهیونیستی در گزارشی تاکید کرد، در سایه ضعف تشکیلات خودگردان نسل جدید فلسطین آماده این انفجار است. براساس این گزارش دور شدن (نابودی) روند سازش اسرائیلی فلسطینی اکنون به مشکلی راهبردی برای اسرائیل تبدیل شده است. به اعتقاد محققان این پژوهشکده، این واقعیت به معنای لغزش آرام و نامحسوس به سوی ساختار یک دولتی است امری که به معنای نابودی ایده دولت یهودی به عنوان یک هدف فراگیر محسوب می‌شود. در بخش دیگری از گزارش تاکید شده است: شرایط امنیتی در کرانه باختری در آستانه انفجار قرار گرفته است، علت اصلی آن هم ضعف تشکیلات خودگردان و همسو شدن گروه‌های فلسطینی و جوانان ساکن این منطقه علیه سیاست‌های این تشکیلات است. با این حال به نظر تهیه کنندگان این گزارش شرایط امنیتی در کرانه باختری همچنان تحت کنترل است که دلیل اصلی آن هماهنگی امنیتی تشکیلات خودگردان با اسرائیل است گرچه تشکیلات روز به روز در انجام وظیفه خود (سرکوب مبارزان فلسطینی) ضعیف‌تر می‌شود در حالی که نسل جدید فلسطین بیش از گذشته برای تحقق تشکیل دولت یکپارچه مبارزه می‌کند. به اعتقاد کارشناسان پژوهشکده امنیت رژیم صهیونیستی، اسرائیل با معضل پیچیده‌تری در نوار غزه مواجه است، زیرا هم باید پاسخگوی شرایط انسانی این منطقه باشند و هم مانع از افزایش تنش امنیتی آن شوند، در کنار آن باید شرایط را به سمت و سوی بازگشت چهار نظامی مفقود نزد جنبش حماس سوق دهند و در عین حال مانع از قدرت گرفتن هرچه بیشتر حاکمیت حماس بر این منطقه و افزایش قدرت نظامی آن شوند.

منبع: تسنیم

سعد حریری رسماً کنار کشید

سعد حریری در نشستی مطبوعاتی که دوشنبه در بیروت برگزار شد، اعلام کرد: تصمیم گرفتم خود را برای انتخابات پیش رو نامزد نکنم و هیچ نامزدی نیز به نام جریان المستقبل وارد عرصه انتخابات نخواهد شد. او با این حال ادعا کرد، ما همچنان در خدمت به مردم، ملت و وطنمان حاضریم اما تصمیم تعلیق هر نوع فعالیت در قدرت یا سیاست هم به معنای سنتی آن پا برجا خواهد بود. حریری دیروز نیز به دیدار نبیه بری رفته و با وی در رابطه با آخرین تحولات صحنه سیاسی لبنان به رایزنی پرداخته بود. گفتنی است بعد از اقدام محمد بن سلمان در بازداشت سعد حریری و مجبور کردنش به استعفا او دیگر آن جایگاه و کاریزمای سابق را در صحنه سیاسی لبنان حتی در میان طرفدارانش هم ندارد.

منبع: تسنیم

هندبال جهانی شد

تیم ملی هندبال کشورمان با یک پیروزی ارزشمند برابر کویت به مسابقات جهانی راه یافت. تیم ملی هندبال کشورمان دوشنبه از ساعت ۱۴:۳۰ و در دومین دیدار خود از دور اصلی مسابقات قهرمانی آسیا به مصاف کویت رفت و در نهایت این بازی با نتیجه ۲۷ به ۲۶ به سود ایران به پایان رسید. شاگردان «مانوئل مونتایا فرناندز» در نیمه نخست این دیدار توانستند شوت‌های خوبی روانه دروازه حریف کنند، اما دروازه‌بان کویت با درخشش خود اجازه نداد ایران به گل‌های بیشتری دست یابد و در نهایت نیمه اول با تساوی ۱۱ به ۱۱ به پایان رسید. در دیگر دیدار این گروه نیز تیم‌های بحرین و عراق از ساعت ۱۶:۳۰ با یکدیگر دیدار می‌کنند. تیم ملی هندبال کشورمان در دیدار آخر خود از دور اصلی این مسابقات باید روز چهارشنبه ۶ بهمن‌ماه از ساعت ۱۶:۳۰ به مصاف بحرین برود. تیم ایران پیش از این تنها در سال ۲۰۱۵ در مسابقات جهانی حضور پیدا کرده و صعود ایران در این رقابت‌ها می‌تواند جهش بسیار خوبی در هندبال ایران باشد. تیم ملی ایران در دور اول این رقابت‌ها با تیم‌های عربستان، هند و استرالیا همگروه شدند و توانستند در این سه دیدار پیروز شوند و به عنوان صدرنشین به دور اصلی صعود کنند. بیستمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا با شرکت ۱۷ تیم از ۲۸ دی‌ماه به میزبانی عربستان در شهر دمام در حال برگزاری است و پنج تیم برتر این رقابت‌ها به مسابقات جهانی ۲۰۲۳ که به میزبانی لهستان و سوئد برگزار می‌شود، صعود خواهند کرد.

منبع: شبکه خبر

راهیان نور شهید سلیمانی آغاز به کار کرد

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از احداث اردوگاه راهیان نور شهید سلیمانی در کرمان در آینده نزدیک خبر داد. رضا رضایی در جمع فرهنگیان رفسنجان گفت: یکی از مهمترین اهداف ما انتقال ارزش‌ها و مؤلفه‌های مکتب سلیمانی به دانش آموزان است و در این راستا باید در همه مدارس اقدامات فرهنگی لازم انجام شود. وی افزود: در همین باره اردوگاهی برای رفاه حال زائرانی که از استان‌های دیگر به کرمان سفر می‌کنند احداث می‌شود که در مرحله اول مورد استفاده دانش آموزان قرار می‌گیرد. وی ادامه داد: ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساحت این مرکزی فرهنگی اختصاص یافته است و موجب رشد و ارتقا جایگاه کرمان در گردشگری مذهبی می‌شود. رضایی افزود: یکی از مشکلات موجود در استان کرمان کمبود سرانه آموزشی است و قرار است با تأمین اعتبار و تاکید وزیر محترم کار توسعه فضای آموزشی در کرمان در دستور کار قرار گیرد. وی تاکید کرد: در مرحله اول همه پروژه‌های بالای ۵۰ درصد پیشرفت در دستور کار قرار می‌گیرد و بعد از اتمام این طرح‌ها طرح‌های جدید در دستور کار قرار می‌گیرد.

منبع: شبکه خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha