یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1004429
۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۴
فاطمه نوروزیان

حوزه/ فاطمه نوروزیان گفت: زن، ریحانه هستی و مظهر جمال الهی است اوست که به دنیا می‌آورد، می‌پروراند و شخصیت می‌دهد.

فاطمه نوروزیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در سمنان اظهار داشت: زن، ریحانه هستی و مظهر جمال الهی است، اوست که به دنیا می‌آورد، می‌پروراند و شخصیت می‌دهد. «زن بخش زیبا، لطیف و مستور آفرینش است.

وی افزود: بارزترین ویژگی حضرت زهرا (س) کوثر بودن ایشان است. "کوثر" از نظر لغوی به معنای خیر کثیر، یعنی چیزی که کثرت و خیر آن بی‌نهایت و تا آخرت ادامه دارد، است. در مقابل کوثر، "ابتر" قرار می‌گیرد. خداوند در سوره کوثر خطاب به پیامبر (ص) می‌فرماید: "من کوثر را به تو دادم و دشمنان تو که این کوثر را ندارند، ابتر هستند. " ابتر یعنی کوتاه، به‌طوری‌که هرچه دارند محدود به همین دنیا بوده و یافته‌هایشان به آخرت کشیده نمی‌شود.

نوروزیان گفت: با این نگاه خواهیم دید که همه رفتارهای حضرت زهرا (س) مبتنی بر کوثر بودن ایشان بوده است. کوثری که وصل به بی‌نهایت بوده و از طرفی می‌دانیم که فقط خداوند بی‌نهایت است، پس رفتار و اسلوب حضرت زهرا (س) خدایی بوده است و غیر از رضایت خدا در رفتار ایشان نبوده؛ از فاطمه (س) عیناً همان رفتاری سر می‌زند که خداوند می‌خواهد. مبنای زندگی حضرت اطاعت همه‌جانبه از خداوندی بوده است.

وی اظهار کرد: مؤسسه آموزش عالی عصمتیه هدایایی برای روز زن تهیه و آن را در بین ۴۰ همسایه مجاور مدرسه، مدیریت و کارکنان حوزه‌های علمیه خواهران استان و معلمان مدرسه مجاور توزیع کرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha