یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ کارگاه جهاد تربیتی با موضوع «مردمی‌سازی تربیت»  در مدرسه علمیه امیرالمومنین آران وبیدگل

حوزه / معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه کشور با تعریف مردمی سازی تربیت، گفت : طلاب در فرآیند سازندگی و مراحل تربیت مشارکت داده شوند و صرفاً آنها را مصرف کننده، منفعل و تماشاچی تلقی نکنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عالم‌زاده نوری، معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه کشور، امروز شنبه ۸ بهمن ۱۴۰۰ در کارگاه جهاد تربیتی با موضوع «مردمی‌سازی تربیت» در مدرسه علمیه امیرالمومنین (ع) آران و بیدگل، به اهمیت مردمی سازی تربیت اشاره کرد و گفت: در این طرح باید طلاب حوزه‌های در فرآیند سازندگی و مراحل تربیت مشارکت داده شوند و صرفاً آنها را مصرف کننده، منفعل و تماشاچی تلقی نکنیم، بلکه آنها را کارگزار، نیرو و عاملی بشناسیم که در مسیر امر کلان تربیت از توانایی آنها استفاده شود.

معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه کشور، با تعریف مردمی سازی و مبانی نظری جهاد تربیتی، ادامه داد: راهکارهای اجرای «مردمی‌سازی تربیت» با چیستی، چرایی و چگونگی مردمی سازی در حوزه‌های علمیه برای معاونان تهذیب، آموزش و پژوهش باید ذکر شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عالم‌زاده نوری، مردمی سازی تربیت را تعامل دو جانبه دانست و گفت: مسئولان مدارس علمیه برای سازندگی، رشد و بالندگی طلبه‌ها در مسیر طلبگی و آماده شدن برای نقش آفرینی‌های اجتماعی از سبک مردم سازی تربیتی استفاده نمایند.

وی، به توسعه زیر ساخت‌های آموزشی حوزه‌های علمیه اشاره کرد و ادامه داد: علیرغم تبلیغات گسترده دشمنان علیه روحانیت در نداشتن جایگاه مردمی، خوشبختانه روحانیت جایگاه ویژه‌ای را در بین افشار مختلف جامعه پیدا کرده است و به دلیل قدرشناسی مردم از روحانیت، عاشقانه و خالصانه در خدمت انقلاب و رهبر هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عالم‌زاده نوری با بیان اینکه روحانیت باید پاسدار قدرشناسی مردم باشد، گفت: روحانیت ضمن ارتباط قوی‌تر و مستحکم‌تر با توده مردم، از آنچه که به شأنیت روحانیت لطمه وارد می‌شود و موجب فاصله گرفتن از مردم می‌شود، پرهیز نماید.

وی، تصریح کرد: خوشبختانه حضور طلاب در حرکت‌های اجتماعی و مردمی و در صحنه‌های مختلف نظام جایگاه روحانیت را مستحکم‌تر کرده است.

معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه کشور به نقش روحانیون در تبیین مسائل دینی و دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره کرد و مهمترین وظیفه روحانیت را دفاع و تبیین حقایق اسلام و دین دانست و اظهار کرد: عالمان دینی در تبیین و دفاع از دین و حاکمیت دینی در سراسر جهان تلاش کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha