یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
جعفر دهقان

حوزه / یک بازیگر گفت: در دو دهه ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی، مفاهیم ارزشی با آثار سینمایی پیوند نزدیک داشت برخلاف امروز که در کمتر کاری چنین توجهاتی دیده می شود.

جعفر دهقان، بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرگزاری حوزه، اظهار کرد: من فیلم‌هایی که در دهه ۶۰ و ۷۰ ساخته می‌شد را با آثار امروز مقایسه نمی‌کنم، چون معتقدم کارهایی که امروز در سینما تولید می‌شود، سطح کیفیت بسیار پایینی دارد و به شخصه علاقه‌ای برای دیدن آنها ندارم.

وی افزود: من منکر برخی آثار خوب در سینما نمی‌شوم اما منظور من کلیات تولیدات سینماست که در خدمت گیشه قرار گرفته است. در ضمن کارهایی که در دهه ۶۰ و ۷۰ تولید می‌شد عموماً در خدمت مفاهیم و آرمان‌های انقلاب بود اما چنین وضعیتی در تولیدات امروز بسیار کمرنگ شده است.

بازیگر فیلم دفاع مقدسی «هراس» تاکید کرد: در تولیدات دهه‌های پیش سینما دغدغه اصلی معنویات و دین بود همین موضوع سبب شده بود کیفیت تولیدات رشد محسوسی داشته باشد به نحوی که بهترین آثار سینمای ایران را مربوط به دهه‌های ۶۰ و ۷۰ می‌دانند.

دهقان دلیل کاهش کیفیت تولیدات سینمایی را این گونه توصیف کرد: به نظر من مهمترین عامل برای پایین آمدن کیفیت تولیدات کمرنگ شدن نظارت بر آثار سینمایی است، نکته تأسف‌آورتر اینکه به دلیل تولید کارهای بی‌کیفیت ذائقه تماشاگران نیز پایین آمده برای همین کارهایی که کیفیت سطح پایینی دارند با استقبال مواجه می‌شوند و همین عامل باعث می‌شود فیلمسازان بیشتری به این سمت سوق پیدا کند.

وی با بیان اینکه برای بازیگری معیارها و آرمان‌های خاصی دارد؟ گفت: من از جمله بازیگرانی هستم که دوست ندارم به هر طریقی در سینما حضور داشته باشم چون اهداف و آرمان‌های آن بیش از هر چیزی مهم است برای همین هم حضورم در سینما کمرنگ شده به نحوی که آخرین فیلمم مربوط به ساخت ارزشمند ابوالقاسم طالبی «یتیم خانه ایران» است.

بازیگر فیلم «حمله به اچ ۳» درباره حضورش در سینما نیز چنین توضیح داد: متأسفانه هنر هفتم در اختیار آدم‌های خاص قرار گرفته است برای همین به هنرمندانی نظیر من فرصت حضور در این عرصه داده نمی‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha