چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تصاویر/ همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی در شاهین شهر

حوزه/ حجت الاسلام فخریان گفت: در مدل حکمرانی اسلامی در منظومه فکری امام راحل و رهبری، سه رکن اساسی وجود دارد، قانون الهی، حاکمان و مردم، سه رکن اساسی هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت‌الاسلام اسماعیل فخریان، پیش از ظهر امروز در همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی در شاهین‌شهر با بیان اینکه خداوند آن خالقی است که معیشت، معاش و معاد انسان را اداره کند، اساس انسان‌ها در دنیا برای آخرت تربیت می‌شوند، گفت: معیشت ویران، معادِ آباد نمی‌سازد.

مدیر مجموعه تبیین منظومه فکری رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: مخاطب تربیت خداوند، همه انسان‌ها در دنیا است؛ مهم‌ترین سوال در فلسفه سیاسی دین، انقلاب و رهبر معظم انقلاب این است، برای اینکه ما چون رسول‌الله، انبیا و اولیا شویم، چه برنامه‌ای هست.

وی تصریح کرد: عالمی غیردینی و الهی نیست که پاسخ این سوال را داشته باشد، و بتواند پاسخ میدانی و قابل‌اجرا در صحنه جامعه را بدهد، حتی مارکسیست که ادعا داشت برای مردم برنامه دارد، نتوانست بقا پیدا کند، تنها مکتبی که می‌تواند سفره‌ای به‌اندازه همه مردم عالم باز کند، مکتب اسلام است، علت بعثت انبیا این است.

حجت‌الاسلام فخریان اذعان کرد: آیا خداوند به‌واسطه دین فقط برای اقامه نماز ما را خلق کرده است، بعد از اقامه نماز برنامه‌ای نیست؟؛ دین اسلام برای تمام مراحل زندگی برنامه مدون دارد؛ امروز اسلام در حوزه فرهنگ و معیشت به‌شدت برنامه‌های قوی دارد گرچه اجرایی نشده است.

وی ادامه داد: تنها یک برنامه برای اینکه انسان‌های عالم به خلیفه الهی برسند وجود دارد و بدون جامعه‌سازی و تمدن‌سازی نمی‌توان چنین انسان‌هایی تربیت کرد؛ هدف اصلی خلقت انسان که تربیت است بدون تمدن‌سازی میسر نیست.

مدیر مجموعه تبیین منظومه فکری رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: برای تمدن‌سازی و جامعه‌سازی نیاز به مکتب سیاسی، فلسفه سیاسی و ایدئولوژی و به تعبیر رهبری نیاز به منظومه ارزشی و کنشی داریم.

وی با تاکید بر اینکه گام دوم انقلاب، گام قیام و عملیات است و از جنس سخنرانی نیست، پس مستلزم انسان‌سازی، جامعه‌سازی و به دنبال آن تمدن‌سازی است، تصریح کرد: تمدن اسلامی یعنی محیط انسان‌پرور در مقیاس عالم است.

حجت‌الاسلام فخریان تصریح کرد: در مدل حکمرانی اسلامی در منظومه فکری امامین انقلاب، سه رکن اساسی وجود دارد، نخست قانون الهی است، به کسی فدایی اسلام و انقلاب به کسی گفته می‌شود که بتواند آرمان‌های انقلاب را بیشتر محقق سازد.

وی اذعان کرد: در منظومه حکمرانی امامین انقلاب، بالا و پایین‌شهر نباید باشد، باید مسئولین مدلی برای گسترش بیشتر عدالت و از بین بردن اختلاف طبقاتی ارائه دهند.

مدیر مجموعه تبیین منظومه فکری رهبر معظم انقلاب یادآور شد: قوانین را باید دریابیم، مجلس نباید قوانین اشتباه تصویب کند، اگر اشتباه کرد ما نباید سکوت کنیم؛ در منظومه فکری رهبری، اگر مسئولی در جایی که می‌نشیند عدالت‌گستری نکند، حقوقی که می‌گیرد حرام است.

وی، دومین رکن در حکمرانی اسلامی در منظومه فکری امامین انقلاب را حاکمان دانست، گفت: در منظومه فکری رهبری، حاکم باید پرکارترین، عدالت‌گسترترین، بی‌ادعاترین و بدون چشم داشت به امتیاز و مزایای خاص است.

حجت الاسلام فخریان ابراز کرد: رکن سوم در حکمرانی اسلامی، مردم هستند؛ مردم ناظر بر رهبری و رئیس جمهور بوده و صاحبان اصلی مملکت هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha