یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه بندر انزلی

حوزه/ حجت الاسلام شمس الدین گفت: به جای اینکه یک مسئول عالی‌رتبه از هیأت دولت تشریف بیاورد استان و برود کنار ساحل بگوید این فنس را بردارید، باید می آمد می‌گفت انتقادی که مردم و نیروهای انقلابی و کسانی که برای رأی آوردن رئیس جمهور تلاش کردند از انتصابات مسئله دار و مشکل دار و حتی بقای مدیران سابق در مسئولیت‌هایشان دارند، چیست؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس‌الدین، امام جمعه بندرانزلی در خطبه‌های نماز عبادی - سیاسی جمعه بندرانزلی ضمن دعوت و توصیه همگان به رعایت تقوای الهی و تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و حلول ماه رجب و تسلیت شهادت امام هادی (ع) و ارتحال فقیه عالی مقام و مرجع بصیر آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (ره)، اظهار داشت: جهاد تبیین یعنی تلاشی که برای غلبه بر سلطه رسانه‌ای و تبلیغی دشمنان باید انجام شود که وظیفه همه یعنی هم آحاد مردم و هم دستگاه‌های متولی است.

وی افزود: دشمن از طریق تحریف واقعیات و شبهه‌پراکنی و تردید افکنی در مردم می‌خواهد باورهای مردم را تغییر دهد و هم یاس آفرینی کند و در فضای مجازی که متأسفانه در کشور ما هیچ کنترلی ندارد به وفور مطالب مختلف در بزک کردن دوره منحط پهلوی و حسرت آن زمان را خوردن منتشر می‌کنند که این نیاز به تبیین و روشنگری دارد.

امام جمعه بندر انزلی تصریح کرد: دشمن می‌خواهد مشکلات اقتصادی امروز کشور را با شرایط زندگی آن زمان تطبیق دهد تا مردم ما خصوصاً جوانان و نوجوان را نسبت به نظام اسلامی و دین و ارزشهای دینی بی‌اعتقاد کنند.

وی با بیان اینکه جهاد تبیین حرکتی است که در مقابله با این توطئه یاس آفرینی دشمنان باید انجام شود، خاطرنشان کرد: جهاد تبیین دو بخش دارد؛ بخش گفتمانی، یعنی واقعات چه به صورت رسانه‌ای چه به صورت حضوری در محافل و مساجد و برنامه‌های تبلیغی و دینی بیان و تشریح شود، و بخش دوم عملی، یعنی باید عمل ما مبین واقعیات و حقایق باشد.

خطیب جمعه بندرانزلی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در بیاناتشان در رابطه با یکی از بخش‌هایی اولویت‌های جهاد تبیین که دشمن روی آن متمرکز شده است می‌فرمایند یک مرکز دیگر که دشمن روی آن کار می‌کند ارزش‌ها و پایه‌ها و اساس انقلاب است، خیلی باید مراقب باشید می‌خواهند مردم را به پایه‌ها و اصول انقلاب و این حرکت و نهضت عظیم و پایه‌های جمهوری اسلامی بی اعتقاد و متزلزل کنند.

وی افزود: ۴۳ سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و این همه دستاورد و پیشرفت در نقاط مختلف کسب شده اما دشمن متمرکز روی نقاط آسیب و ضعف است تا بگوید این است اسلامتان و انقلابتان و یاس آفرینی کند تا مردم خصوصاً جوانان و نوجوانان را نسبت به این اصول و ارزش‌ها بی‌اعتقاد کند.

حجت الاسلام شمس‌الدین تاکید کرد: اصول و مبانی و ارزش‌های انقلاب را باید در گفتمان و هم در عمل به گونه‌ای بیان کنیم که مردم نسبت به نظام اسلامی اعتقاد قوی‌تر و قوت قلب و استقامت در راه پیدا کنند.

خطیب جمعه بندرانزلی خاطرنشان کرد: در بخش گفتمانی وظیفه رسانه‌های تبلیغی و اثرگذار رسمی و غیر رسمی و در کنار آن‌ها مبلغین و معلمین و اساتید دانشگاه که روی اقشار مختلف جامعه تأثیرگذاری دارند و در حوزه عملی عمدتاً وظایف کارگزاران و دولت است اگرچه همه قوا را در بر می‌گیرد و لذا باید کارشان را درست انجام دهند، اقداماتی که دولت و مجلس و دستگاه قضائی می‌کند می‌تواند امیدآفرین باشد و نقش بسزایی در خنثی کردن توطئه دشمنان دارد.

حجت الاسلام شمس‌الدین در ادامه به سفر هفته گذشته ریاست محترم جمهوری به استان اشاره کرد و گفت: مایه تعجب و تأسف است که جریان پیدا و پنهانی در استان هستند که این نوع سفرها را مدیریت می‌کنند، به گونه‌ای که مسئولین نتوانند با حقایق جامعه و استان آشنا شوند.

خطیب جمعه بندرانزلی ادامه داد: در بازدیدهای ریاست محترم جمهوری، آنجایی که مردم بودند، گفتند قبل از اینکه شما بیایید اینجا را آب و آسفالت کردند! این برای نظام اسلامی و دولت انقلابی و تحول‌گرا خیلی مایه تأسف است.

وی خاطر نشان کرد: این سفر به گونه‌ای برنامه‌ریزی و مدیریت شد که حقایق را نبینند و برای ما محل ابهام است که چرا این استان مدت سفرش کوتاه‌تر از استان‌های دیگر شد؟

حجت الاسلام شمس‌الدین تاکید کرد: در همین سفر ریاست محترم جمهوری نکات مهمی را بیان کردند و یکی از این نکات که در زمره اعتقاد و باورشان و تلاششان برای اجرایی شدن هست این بود که فرمودند "بانیان وضع موجود نباید ادامه کار مدیریتی داشته باشند؛ باید با انتخاب مدیرانی جوان و تحول‌خواه برای کارآمد کردن دستگاه‌ها اقدام شود؛ به مدیران کشور تأکید دارم که لزوم تحول در کشور تغییر نگرش مدیریت با استفاده از مدیران خلاق است".

خطیب جمعه بندرانزلی افزود: در روزهای گذشته در جلسه اقتصادی دولت در رابطه با مشکلات اقتصادی و نظارت بر بازار و کنترل قیمت‌ها دستوراتی دادند؛ این‌ها دستورات رئیس جمهور است که باید دنبال شود، حالا سوال ما این است که در استان ما مسئله اول شد آزادسازی سواحل؟ در سراسر کشور شروع کردند به تبلیغ کردن و از تهران نماینده محترم ریاست جمهوری آمد تا ساحل را آزاد کند! شایسته‌تر بود نماینده‌ای می‌فرستادند می‌آمد به مطالبات نیروهای انقلاب رسیدگی و بر انتصابات و مدیریت‌های استان نظارت می‌کرد!

وی افزود: اگر مدیریت‌ها را درست می‌کردند ساحل خود به خود درست می‌شد! ساحل چرا تصرف شد؟ چون مدیران انقلابی نبودند. به جای اینکه یک مسئول عالی‌رتبه از هیأت دولت تشریف بیاورد استان و برود کنار ساحل بگوید این فنس را بردارید، باید می‌آمد می‌گفت انتقادی که مردم و نیروهای انقلابی و کسانی که برای رأی آوردن رئیس جمهور تلاش کردند از انتصابات مسئله دار و مشکل دار و حتی بقای مدیران سابق در مسئولیت‌هایشان دارند، چیست؟ باید به این رسیدگی می‌کرد، چرا آمد ساحل را نگاه کرد؟ واقعاً قابل هضم نیست، نمی‌دانیم چه کسی دارد برنامه‌ریزی و اولویت‌ها را تعیین می‌کند!

حجت الاسلام شمس‌الدین خاطر نشان کرد: آزادسازی ساحل آدرس غلط دادن به مردم است! مشکل امروز عامه مردم آن هم در این فصل دسترسی به ساحل نبود! مشکل عامه مردم امروز در جامعه ما گرانی است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه ما و نیروهای انقلاب مسئله انتصابات را در استان دنبال می‌کنیم و رها نمی‌کنیم چون معتقدیم این اصلاح در مدیریت باید هرچه زودتر انجام شود و نگران هیچ چیزی هم نیستیم به فضل پروردگار متعال، افزود: در یک مرحله گفتیم اعلام کردیم قول دادند منتظریم قولشان عملی شود، اما اگر در راستای دستور ریاست محترم جمهوری در استان در رابطه با عزل و نصب‌ها و برکناری مدیران سابق و جدیدی که مشکل دار هستند اقدامی انجام نشد ما و نیروهای انقلاب مراحل بعدی را دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سید انقلابی IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    0 0
    با سلام صرف نظر از حرف‌هایی که امام جمعه انزلی زده، ایشون بهتره اول دفتر خودش را جمع و جور کنه بعد قیافه‌ی حق به جانب بگیره.