سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
سید حسین مومنی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمنی از برگزاری چهاردهمین دوره مسابقات قرآن طلاب و خانواده طلاب با شرکت ۴۶۰ نفر در دو بخش خواهران و برادر برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان، اظهار کرد: همزمان با ایام‌الله دهه فجر، چهاردهمین دوره مسابقات قرآن کریم طلاب و روحانیون حوزه علمیه استان اصفهان برای چهاردهمین سال متوالی برگزار شد.

وی بابیان اینکه هدف از برگزاری این دوره از مسابقات ارتقا و ترویج فرهنگ قرآنی، توجه به سبک زندگی قرآنی در بین طلاب و خانواده آن‌هاست، گفت: ایجاد انس و الفت در بین خانواده طلاب با محوریت قرآن کریم، ارج نهادن به فعالیت‌های قرآنی و تشویق نخبگان قرآنی حوزه‌های علمیه و شناسایی و معرفی استعدادهای برجسته قرآنی طلاب به مسؤولین حوزه و جامعه قرآنی از دیگر اهداف این برنامه بود.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: در این دوره از مسابقات ۴۶۰ نفر اعم از خواهران و برادران شرکت کردند.

مؤمنی عنوان کرد: در بخش برادران مسابقات (طلاب و فرزندان پسر) در مرکز آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه استان اصفهان (چهارراه نقاشی ابتدای خیابان فلسطین کوچه ۱۴) و بخش خواهران مسابقات ویژه (همسران و فرزندان دختر) مدرسه علمیه درب کوشک خیابان طیب برگزار شد.

وی بابیان اینکه متسابقین در این دوره از مسابقات در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ کل، حفظ ۲۰ جز، حفظ ۱۰ جز، حفظ یک جز آزاد، تفسیر سوره حضرت محمد صلوات‌الله‌علیه از تفسیر نور و از تفسیر المیزان، اذان و نقاشی قرآنی به رقابت پرداختند، گفت: در مسابقات امسال میزبان داوران بین‌المللی چون قارائی و داوران کشوری چون آقایان گوهری، خالصی، فقیه و سعادت نیا بودیم.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهاناظهار کرد: در مسابقات امسال با یک تفاوت نسبت به سال‌های گذشته، امتحان کتبی همزمان برای همه متسابقین برگزار شد، چراکه طبق قوانین چهاردهمین دوره مسابقات قرآن حوزه علمیه اصفهان ،۲۰ درصد نمره همه رشته‌های شفاهی چون قرائت و حفظ و… از تفسیر سوره قصص از تفسیر نور بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha