دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شاهچراغی استاندار جدید قم

حوزه/ استاندار قم گفت: دو هزار تعاونی ثبت‌شده در استان قم وجود دارد که نیازمند حمایت جدی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سید محمدتقی شاهچراغی پیش از ظهر امروز در دیدار مهدی مسکنی معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: قم یکی از ویژگی‌های بی‌نظیری که دارد داشتن ظرفیت دینی و علمی فراوان است.

وی ادامه داد: همواره توجه مردم هم به قم زیاد است که نشان‌دهنده حساسیت این شهر در کشور و جهان است.

شاهچراغی به‌قرار داشتن قم در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران اشاره کرد و گفت: همین موضوع باعث شده که این استان از ظرفیت‌های خوبی در زمینه های اشتغال و توسعه برخوردار باشد.

وی تعاونی‌ها استان را موردتوجه قرارداد و بیان داشت: دو هزار تعاونی ثبت‌شده در استان قم وجود دارد که نیازمند حمایت جدی هستند که یکی از تعاونی‌ها فرش قم است.

استاندار قم تصریح کرد: قم در زمینه فرش دستباف صاحب برند و جایگاه است که نیازمند یک عزم جدی برای شکوفایی بیشتر است.

وی ادامه داد: قم در زمینه تألیف کتب دینی و اسلامی در کشور رتبه نخست قرار دارد و باید از تعاونی‌های این حوزه نیز حمایت‌های صورت بگیرد.

شاهچراغی خاطرنشان کرد: در زمینه مسکن نیز زمینه ساخت ۶۰ هزار واحد وجود دارد و در این مسیر نیز نیازمند ورود تعاونی‌ها هستیم تا کار پیش برود.

مهدی مسکنی نیز در این دیدار با اشاره به دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: امروز جوانان نسل دهه ۶۰ خود را مدیون دلاوری‌ها و جان‌فشانی‌ها مبارزان انقلاب و دفاع مقدس می‌دانند و در این زمینه قدردان این عزیزان هستیم.

وی به ظرفیت عظیم تعاونی‌ها اشاره کرد و بیان داشت: ظرفیت عظیمی در تعاون وجود دارد اما تاکنون مهجور و مظلوم مانده است.

مسکنی افزود: رهبر انقلاب نیز صریحاً فرمودند که به تعاون اعتقاد دارم و باید در این زمینه با برنامه‌ریزی وارد عمل شویم.

وی خاطرنشان کرد: امروز هم هیچ راهی جز توسل و برنامه‌ریزی روی تعاونی‌ها نیست و تنها راه جذب نقدینگی مردم ایجاد تعاونی است.

مسکنی بیان داشت: صنوف مختلف می‌توانند در حوزه‌های مختلف از تولید، توزیع و خدمات تعاونی ایجاد کنند و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون نیز ظرفیت خوبی برای شکوفایی تعاونی‌ها دارد که باید از آن بهره برد.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: تعاونی‌های مسکن به دلیل عدم کارکرد مدیریت قبلی دچار مشکلاتی هستند که می‌توان با جلسات کارگروهی این مشکلات را برطرف کرد تا این تعاونی‌ها با رفع مشکلات موجود دوباره وارد حوزه مسکن شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha