دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
حجت الاسلام عادلی

حجت الاسلام عادلی گفت: نگاه یک بعدی به حوزه‌ها باید اصلاح شود، منظور از نگاه یک بعدی این است که حوزه فقط در بحث و درس و نماز دیده شود و با این نگاه نمی‌توان انتظار تمدن سازی داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام ولی عادلی، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه گیلان در همایش طلبه تمدن ساز با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب که در مدرسه امیرالمومنین علی علیه السلام رشت برگزار شد، اظهار داشت: حوزه علمیه به عنوان پرچم‌دار تمدن سازی شناخته می‌شود و باید گام دوم انقلاب را به صورت امیدآفرین ادامه دهد، زیرا دشمن به دنبال ایجاد ناامیدی در جامعه است.

وی در مورد معرفی انقلاب به نوجوانان و جوانان، گفت: نسل امروز سختی‌های انقلاب را ندیده و اگر قرار باشد انقلاب را به نسل جدید بشناسانیم باید دستاوردها را با قبل از انقلاب مقایسه کنیم و نسل جدید بداند که در زمان شاه، روستایی که فقط چند کیلومتر با مرکز استان فاصله داشت برق نداشته و الان به برکت انقلاب مردم روستاها از نعمات برخوردارند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه گیلان ادامه داد: نگاه یک بعدی به حوزه‌ها باید اصلاح شود؛ منظور از نگاه یک بعدی این است که حوزه فقط در بحث و درس و نماز دیده شود، و با این نگاه به حوزه، نمی‌توان انتظار نگاه به تمدن از حوزه را داشت.

وی اظهار کرد: امام خمینی (ره) با انقلاب اسلامی این نگاه یک بعدی را شکست و مردم از امام (ره) و جریان انقلاب استقبال کردند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه گیلان، نقش تأثیر گذار رهبر انقلاب در مسیر تمدن انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: چرا دشمن رهبری را نشانه گرفته است؟ برای این که اگر این قله را فتح کند کل انقلاب را فتح کرده است.

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    0 0
    من از این کلمه تمدن خیلی میترسم چون شاه سابق دم دروازه های تمدن بزرگ بود که .....