سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
قدیرآکاراس ترکیه ای

حوزه/قدیر آکاراس، یمن را جدا از نقشه جغرافیایی آن و محدوده ایمان، عزت و مقاومت دانست و گفت: اکنون جبهه مقاومت به محدوده خاصی متعلق نیست و تمام منطقه جبهه مقاومت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، قدیر آکاراس مدیر مؤسسه کوثر ترکیه در همایش بین‌المللی «بررسی ابعاد تجاوز به یمن» که امروز به همت بنیاد بین‌المللی اربعین به صورت مجازی برگزار و از تلویزیون اینترنتی abarat.ir پخش شد ملت یمن را برای حفظ خاک و جان خود در برابر متجاوزان متحد عنوان کرد و گفت: این ملت با عشق و علاقه به پیامبر و اهل بیت (ع) با وحدت مردمی در برابر حملات و اشغالگری‌ها مقابله می‌کنند.

مدیر مؤسسه کوثر ترکیه اشغالگری و جنگ را یک جرم بین‌المللی و انسانی و خلاف حقوق انسانی توصیف کرد و ابراز داشت: هر ملت در محدوده جغرافیایی خود می‌تواند آزادانه زندگی کند؛ اما در جهان امروز شاهد این هستیم که مستکبران به سرپرستی آمریکا و صهیونیسم و به کمک عوامل خود فروخته در کشورهای اسلامی بویژه در منطقه خاورمیانه در تلاش برای ناامنی در منطقه هستند.

وی مردم یمن را در مقابل صهیونیسم و امپریالیسم عنوان کرد و اظهار داشت: این مقابله در نگاه آمریکا و صهیونیسم بسیار خطرناک است؛ این‌ها دیگر به صورت مستقیم وارد جنگ نمی‌شوند و تنها جنگ را بین مسلمانان ایجاد می‌کنند؛ سعودی و کشورهای عربی را متحد کرده و ائتلافی ظلمانی را به وجود آورده‌اند که شبانه‌روز نظامی، غیر نظامی، کودک و بزرگ یمن را با بمب‌های خود قتل عام می‌کند.

قدیر آکاراس مردم آزادی‌خواه جهان را در کنار مردم یمن دانست و گفت: جنگ یمن ثمره ایستادگی مردم این کشور در برابر آمریکا و صهیونیسم و مستکبرین است؛ یمن که قسمتی از بیداری اسلامی در منطقه بوده است، انقلابی برای آزادی حقوق انسانی و از بین بردن فقر و نداری و تلاش برای زندگی با عزت برای همه است و در مسیر بیداری اسلامی گام برداشته است.

مدیر مؤسسه کوثر ترکیه حقوق بشر را معترف به گذشته سیاه کشورهای غربی عنوان کرد و تصریح کرد: این کشورها هیچ گاه به حقوق انسانی، آزادگی و استقلال بشر اهمیت نداده‌اند و این‌ها تنها زمانی که به سودشان باشد، این شعارها را به زبان بیان می‌کنند.

وی ادامه داد: ما امروز در فلسطین، یمن، سوریه، عراق و افغانستان قدم‌های بیداری اسلامی را به وضوح شاهد هستیم؛ طبق فرموده رهبر عزیزمان امام خامنه‌ای بیداری اسلامی بنیان‌گذار سبک جدید زندگی اسلامی است و با اتحاد و حرکت یکپارچه و پایدار باید امپریالیسم را از منطقه و خاورمیانه اخراج کنیم.

قدیر آکاراس اسرائیل را سرطان منطقه خواند و گفت: تا زمانی که این سرطان در منطقه است، هیچ کشور مسلمان، غیر مسلمان، عرب، فارس، ترک، شیعه یا سنی روز خوش نمی‌بینند؛ بنابراین هر چه زودتر با اتحاد و وحدت، با تمام قدرت‌های موجود در منطقه باید اخراج امپریالیسم و صهیونیسم را انجام دهیم.

مدیر مؤسسه کوثر ترکیه بهترین الگوی تلاش‌ها و مجاهدت‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان شهید منطقه و قدس اعلام کرد و تصریح کرد: آن‌ها به ما آموختند که تا قدس آزاد نشود، هیچ کشوری نمی‌تواند آزاد باشد؛ پس آزادی یمن در گرو آزادی قدس است؛ یمن محدوده جغرافیایی نیست، یمن محدوده ایمان، عزت و مقاومت است؛ یمن در قلب تمام آزادمردان یک دغدغه است و سمبل ایستادگی و مقاومت است.

وی جنایات در یمن را به جنایات در فلسطین و قدس در صد سال گذشته تشبیه کرد و گفت: امروز کارهای عربستان با ایجاد ائتلافی که علیه یمن کرده است، هیچ تفاوتی با جنایات صهیونیست‌ها ندارد و مشابه آن‌ها است؛ برای همین مردم یمن یک زخم عمیق در دل جهان اسلام هستند و مسلمانان باید با وحدت و اتحاد به کمک مردم یمن بشتابند.

قدیر آکاراس یمن را مکانی جدید برای باخت امپریالیسم و صهیونیسم توصیف کرد و اظهار داشت: سلام بر مردم یمن و سلام بر مجاهدان در برابر امپریالیسم و صهیونیسم و سلام بر تمام شهدای این راه. دیگر جبهه مقاومت مختص یک کشور و منطقه نیست بلکه کل جهان بویژه خاورمیانه محدوده جبهه مقاومت است.

انتهای پیام ۳۱۳/۱۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha