دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان مرکزی

حوزه/معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان مرکزی گفت: انقلاب اسلامی از حوزه علمیه نشأت گرفته و حوزه خواهران مرکز مهم تربیت «بانوی تراز انقلاب» است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، فاطمه امانی، معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران استان مرکزی صبح امروز در جمع کارکنان حوزه خواهران استان، گفت: حوزه علمیه خواهران مرکز مهم تربیت «بانوی تراز انقلاب» است.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان مرکزی تصریح کرد: مأموریت حوزه‌های علمیه خواهران برای آینده نظام اسلامی حیاتی است و یکی از مؤلفه‌های مهم ما این است که نقش و رسالت حوزه‌ها را نسبت به دختران و بانوان جامعه ارتقا دهیم.

وی ادامه داد: بانوان طلبه می‌توانند در عرصه‌های مختلف نقش آفرین باشند و با کسب معارف ناب اسلامی و اخلاق، در ارتقای سطح آگاهی و ترویج مکارم و فضائل پیشقدم شوند. روند رو به رشد فرایند آموزش و تربیت در حوزه خصوصاً در فعالیت‌های اجتماعی بانوان و تربیت فرزند کاملاً در جامعه مشهود است.

امانی ادامه داد: در گذشته در حوزه علوم اسلامی تک ستاره‌هایی همچون بانو مجتهده امین داشتیم؛ اولویت و تلاشمان امروز باید مبتنی بر منویات رهبر انقلاب باشد تا بتوانیم هزاران زن با فضیلت در رشته‌های مختلف تربیت کنیم تا بتوانیم پاسخگوی نیازهای علمی و فکری داخل و خارج از کشور باشیم.

وی اظهار کرد: امروز نیاز مبرم جامعه تربیت نیروهای اندیشمندی است که بتوانند به شبهات و ابهامات پاسخ دهند. دیگر مثل گذشته تبلیغات دینی به محرم، صفر و ماه رمضان محدود نیست، بلکه هر روز و هر ساعت شبهات جدیدی مطرح می‌شود که نیاز به پاسخ و توضیح دارد و افراد با سواد هر لحظه و در هر مکان می‌توانند رسالت تبلیغی خود را برای مخاطبان در فضای مجازی انجام دهند.

امانی در پایان گفت: امیدواریم همان گونه که در دوران انقلاب، در جهاد و خدمت به محرومان، دوران دفاع مقدس و یاری مدافعان سلامت، بانوان در کنار مردان، ساعی و کوشا بودند در جنگ نرم فرهنگی و رسانه‌ای هم نقش آفرین باشند. قطعاً بانوان می‌توانند نقش مؤثری در جهاد تبیین ایفا کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha