دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: مراقب باشیم آن فرهنگ رضاخانی در برخی‌ها باعث نشود که امروز به جان املاک و زمین‌های کشاورزی بیفتند و اجازه ندهیم بازهم شاهد توهین و تحقیر کشاورزان و زمین‌خواری ثروتمندان نوظهور باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، ظهر امروز در دیدار مسئولان اداره کل اموال و املاک بنیاد مستضعفان، گفت: در انقلاب اسلامی اتفاقی عظیم و بزرگ افتاده و هنوز بعد از ۴۰ سال نتوانستیم این تحول و حادثه عظیم را ببینیم و لازم است زمان بگذرد تا بزرگی آن را درک کنیم.

وی تصریح کرد: مستشاران آمریکایی زمانی هر کاری در این کشور می‌خواستند انجام می‌دادند و در مصاحبه‌ها و کتاب‌هایشان اعتراف می‌کنند که کشور در اختیارشان بود و اینجا پایگاه اجانب شده بود و رژیم هم هر چه می‌توانست به بیگانگان احترام و به مردم بی‌احترامی می‌کرد.

امام‌جمعه قزوین افزود: قانون کاپیتولاسیون شرایطی را ایجاد کرده بود که دست آمریکایی‌ها و بیگانگان را برای ظلم در کشور بازتر کرده بود و هیچ دادگاهی هم صلاحیت رسیدگی به مشکلات آنها را نداشت و باید فقط در آمریکا دادگاهی می‌شدند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اضافه کرد: نمونه دادگاهی‌های آمریکایی را در اهدای مدال افتخار به فرمانده‌ای که موشک را به سمت هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی با آن‌همه سرنشین شلیک و ملت ما را به شهادت رساند، مشاهده کردیم و امام خمینی (ره) در مقابل کاپیتولاسیون به پا خاست و غیرت حیدری امام به فریاد ملت رسید و این مملکت را آزاد کرد.

وی عنوان کرد: رضاخان تمام کشور زمین‌های خوب و حاصلخیز را برای خودش مصادره می‌کرد و اگر زمین یک روستا هم بود، آن را در اختیار می‌گرفت و روستاییان هم در حقیقت برده او می‌شدند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تاکید کرد: باید مراقب باشیم آن فرهنگ رضاخانی در برخی‌ها باعث نشود که امروز به جان املاک و زمین‌های کشاورزی بیفتند و اجازه ندهیم بازهم شاهد توهین و تحقیر کشاورزان و زمین‌خواری ثروتمندان نوظهور باشیم.

در پایان این بدیدار به صورت نمادین اسناد املاک علوی که به صورت رایگان توسط اداره کل اموال و املاک بنیاد مستضعفان استان قزوین به چند نفر از ساکنان تاکستان واگذار شده است، اهدا شد.

اجازه تحقیر کشاورزان و زمین‌خواری ثروتمندان نوظهور را ندهیم

اجازه تحقیر کشاورزان و زمین‌خواری ثروتمندان نوظهور را ندهیم

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha