پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
افتتاح ۱۲ پروژه شهری

حوزه/ ۱۲ پروژه شهری در قم به مناسبت ایام مبارک دهه فجر با حضور مسئولان استان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آئین افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات عمرانی و اجرایی ۱۰۰ پروژه شهری قم با اعتباری بالغ‌بر ۱۰ هزار میلیارد ریال صبح امروز با حضور محمد تقی شاهچراغی استاندار قم، سقائیان‌نژاد شهردار قم، سردار موحد فرمانده سپاه علی بن ابیطالب (ع) استان قم، مقیمی معاون امور زائرین استاندار، حیدری فرماندار، اعضای شورای اسلامی شهر قم، سرهنگ صدفی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان، جمعی از مدیران استانی و شهری و خانواده شهیدان جودی در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد.


ریل‌های متروکه درون‌شهری تعیین تکلیف و جمع‌آوری شود

 ۱۲ پروژه شهری در قم افتتاح شد
در این مراسم سیدمحمدتقی شاهچراغی با اشاره به افتتاح پروژه‌های شهر، اظهار داشت: اقدامات و خدمات شهرداری قم در شهر کاملاً مشهود است.

وی ادامه داد: همدلی، همراهی و تعامل مدیریت استان با شهرداری قم قطعاً بیش از پیش ادامه خواهد داشت تا شاهد رشد شهر قم باشیم.

شاهچراغی بیان داشت: برخی موانع گذشته در ارتباط بیشتر بین شهرداری و استانداری برطرف شده و باید شاهد افزایش خدمات‌رسانی به شهروندان در دوره جدید باشیم.

استاندار قم رسیدگی به مناطق محروم را خواستار شد و افزود: از شورای اسلامی شهر قم انتظار می‌رود در تصویب بودجه سال آینده شهرداری قم، نسبت به تحولات ملموس در محلات محروم برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشد.

وی افزود: علاوه بر این جمع‌آوری و تعیین تکلیف ریل‌های متروکه درون‌شهری یکی از مباحثی است که از مدیریت شهری انتظار می‌رود نسبت به حل آن ورود جدی داشته باشد.


شاهچراغی اهمیت مباحث فرهنگی و اجتماعی قم را مورد توجه قرار داد و گفت: شهرداری در خط مقدم حوزه خدمت‌رسانی به شهروندان است و اگر شهرداری از بعد فرهنگی و اجتماعی شهر حذف کنیم، عملاً هیچ راهبردی به سرانجام نمی‌رسد.


ورود ۵۲ دستگاه اتوبوس جدید با اعتبار ۳۳۰۰ میلیارد ریالی به ناوگان حمل‌ونقل عمومی قم

 ۱۲ پروژه شهری در قم افتتاح شد

مسعود طبیبی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم نیز در این مراسم اظهار داشت: ناوگان اتوبوس‌رانی قم روزانه ۳۰ هزار کیلومتر مسیر طی کرده و روزانه حدود ۴۳ هزار شهروند را جابه‌جا می‌کنند.


وی با اشاره به ورود ۵۲ دستگاه اتوبوس شهری به ناوگان حمل‌ونقل عمومی، گفت: این ۵۲ دستگاه اتوبوس با اعتباری بالغ‌بر حدود ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال و دارای استاندارد آلایندگی یورو ۴، سیستم‌های تهویه استاندارد و مجهز به سامانه الکترونیکی” قم کارت” هستند که از امروز در اختیار شهروندان قرار می‌گیرند.


۱۰۰ پروژه شهری به مناسبت دهه مبارک فجر در قم افتتاح می‌شود

 ۱۲ پروژه شهری در قم افتتاح شد
عباس حلوایی زاده نیز در سخنانی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران زمینه‌ساز توسعه و پیشرفت کشور را فراهم کرد و امروز هم افتخار داریم که در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران شاهد بهره‌برداری از پروژه‌های شهری در قم هستیم.


وی ادامه داد: تا پایان سال و در ۶ هفته پیش‌رو بیش از ۱۰۰ پروژه بالغ بر هزار میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

حلوایی زاده افزود: این پروژه‌ها با وجود مشکلاتی زیادی که وجود داشت به بهره‌برداری خواهد رسید و این میسر نمی‌شد جز تلاش، کوشش و تعاملی که در شهرداری قم وجود دارد.


گفتنی است: در مراسم امروز ۱۲ پروژه در حوزه‌های حمل‌ونقل و ترافیک، فرهنگی ورزشی به بهره‌برداری رسید که می‌توان به ورود ۵۲ دستگاه اتوبوس شهری، مجتمع فرهنگی ورزشی شهیدان جودی، ساماندهی هوشمند تردد در میدان ۷۲ تن، استفاده از رنگ ترافیکی نانو در خط‌کشی معابر، جمع‌آوری آب‌های سطحی پارکسوار شمالی، سامانه هوشمند ثبت تخلف ساکن، نرم‌افزار تحلیل‌گر هوشمند تصاویر دوربین‌های نظارتی، سامانه نظارتی سیار در معابر، مطالعات ممیزی ایمنی ترافیک برخی محورهای شهری، مطالعات ممیزی و آرام‌سازی محور امام علی (ع) منطقه ۸ و درنهایت مطالعات پیاده‌روهای پیوسته در برخی نقاط شهر با اعتباری بالغ‌بر سه هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال اشاره کرد.

در پایان این مراسم از خانواده شهیدان جودی تقدیر به عمل آمد.

 ۱۲ پروژه شهری در قم افتتاح شد

 ۱۲ پروژه شهری در قم افتتاح شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • یک قمی IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    1 0
    ایشون دیگه استاندار هستند از مقام نظامی استفاده نکنین و نگین سردار!!!!!!