یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس‌الدین

حوزه/ حجت الاسلام شمس الدین گفت: همه مردم و مسئولین در رابطه با دهه فجر به تناسب شرایطی که در آن هستیم، در راستای جهاد تبیین که ضرورت امروز است و مقام معظم رهبری هم تاکید می‌کنند، تلاش کنند.

حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس‌الدین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در گیلان گفت: انقلاب اسلامی امسال در دهه فجر به کوری چشم منافقین، دشمنان و بدخواهان وارد چهل و چهارمین سال شد، لذا باید همه مردم و مسئولین در رابطه با دهه فجر به تناسب شرایطی که در آن هستیم، در راستای جهاد تبیین که ضرورت امروز است و مقام معظم رهبری هم تاکید می‌کنند، تلاش کنند.

وی افزود: در این دهه فجر و ۴۴ سالگی انقلاب با وجود دولت انقلابی و تحول گرا باید سعی کنیم انحراف‌هایی که در مدیریت جمهوری اسلامی پدید آمده را اصلاح کنیم.

حجت الاسلام شمس‌الدین با تاکید بر اینکه در سال‌های گذشته در رابطه با مدیریت کشور و حفظ و صیانت از انقلاب آسیب‌های فراوانی به ارزش‌های انقلاب وارد شده است، اظهار داشت: باید مدیریت جامعه را به اصطلاح به تنظیم کارخانه برگردانیم و در خط انقلاب بیفتد؛ امیدواری ما نسبت به این دولت زیاد است و اصلاح مدیریتی با شاخص‌های جوان‌گرایی و انقلابی بودن پدید می‌آید.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر روابط مناسب و متقابل با همه‌ی کشورهایی که سر خصومت با جمهوری اسلامی ایران ندارند، افزود: در اصل ۱۵۲ قانون اساسی آمده سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بر اساس نفی هرگونه سلطه‌جویی و سلطه پذیری، حفظ و استقلال همه جانبه و تمامیت ارضی کشور، دفاع از حقوق همه مسلمانان و عدم تعهد در برابر قدرت‌های سلطه‌گر و روابط صلح‌آمیز متقابل با دول غیر محارب استوار است.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی به هیچ وجه رژیم غاصب صهیونیستی به رسمیت نمی‌شناسد و باید از بین برود و زوالش هم نزدیک است، اما روابط ما با بقیه کشورها متأثر از شرایط زمان است.

حجت الاسلام شمس‌الدین با اشاره به ارتباطات گسترده خارجی دارای مزیت‌هایی از جمله مزیت اقتصادی، امنیتی، سیاسی که امروز در حال اجرا می‌باشد، اظهار داشت: البته عده‌ای دنیا را فقط آمریکا و دول اروپایی دنباله‌رو او معنی می‌کنند و با همین تفکر کشور را در شرایط سخت گرفتار کردند.

امام جمعه بندرانزلی ادامه داد: در اصل ۱۵۴ آمده که نظام اسلامی و ملت ما از مبارزه حق‌طلبانه مستضعفین در برابر مستکبرین در هر نقطه از جهان حمایت می‌کند؛ اسلام به ما گفته باید از مستضعفین حمایت کنید در برابر مستکبرین.

وی تاکید کرد: وقتی حمایت از مظلوم و مستضعف یک تکلیف دینی و قانونی کشور و مدیریت جامعه اسلامی است باید همه ظرفیت‌ها پای کار بیایند، چه کمک‌های مادی چه معنوی، چه تحرکات مهم و مؤثر دیپلماسی باشد چه اقدامات میدانی.

امام جمعه بندرانزلی تصریح کرد: یکی از فاجعه‌بارترین اتفاقاتی که در در حال رخ دادن است، شرایط امروز یمن است. در روزهای اخیر بمباران و کشتارهای بی‌رحمانه و وحشیانه‌ای که آل سعود با سلاح‌ها و تجهیزات آمریکایی و انگلیسی داشته، هیچ صدایی از دنیا در نمی‌آید نه از شورای امنیت نه از سازمان ملل و نه از کشورهای اسلامی دیگر و این خیلی مایه تأسف است.

امام جمعه بندرانزلی خاطرنشان کردند: برای نجات یمن، بحرین، افغانستان، عراق و سوریه از دست دشمنان، دستگاه دیپلماسی با رویکرد انقلابی، این حرکت را در دستور کار قرار داده و در رابطه با سازمان کنفرانس اسلامی نشست بگذارد و بیانیه صادر کند و حاکمان عربستان و امارات که مست قدرت و توحش شده‌اند را از کشتار زن و بچه مردم کشور مسلمان یمن باز دارد.

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha