یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
مهران محرمیان، معاون فناوری بانک مرکزی

حوزه/نشست علمی با موضوع تبیین ابعاد رمز پول ملی با عنوان "رمز ریال" بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با سخنرانی مهران محرمیان معاون فناوری نوین بانک مرکزی و مسئول پروژه رمز ریال بانک مرکزی به صورت مجازی توسط گروه اقتصاد مرکز تحقیقات اسلامی مجلس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مهران محرمیان، معاون فناوری نوین بانک مرکزی در این نشست علمی ابعاد فنی و اقتصادی «رمز ریال» و مزیت‌ها و ریسک‌های آن را بیان کرد و افزود: رمز ریال در واقع گونه‌ای از «پول ملی» است که با استفاده از «فناوری بلاکچین» (زنجیره بلوکی) از سوی بانک مرکزی ارائه می‌گردد و با یکسری مزیت‌های اضافه‌تر کارکردهای اسکناس را دارد.

شاخصه‌های رمز ریال

وی با اشاره به برخی تفاوت‌های «رمز ریال» با رمزارزهای جهان گفت: رمز ریال دارای پشتوانه، غیر قابل استخراج، غیر قابل خرید و فروش و قابل نظارت و کنترل است و قابلیت شناسایی کامل مشتریان را دارد.

معاون فناوری نوین بانک مرکزی و مسئول پروژه رمز ریال بانک مرکزی همچنین در ادامه به فلسفه رمزپول ها و رمز ریال پرداخت و خلاصه‌ای از فعالیت بانک‌های مرکزی جهان در این حوزه و نحوه استفاده از رمز ارزها و کارکردهای آن در کشور، هدف گذاری رمز ارزها و خلاصه‌ای از اقدامات انجام گرفته را ارائه داد و اظهار امیدواری کرد که در شش ماهه اول سال ۱۴۰۱ بتوانند از آن رونمایی کنند.

مصوبه شورای پول و اعتبار در مورد رمز ریال، مزایای استفاده از فناوری بلاکچین در پول ملی، شباهت‌ها و تفاوت‌های رمز ریال با سایر رمزارزها و تجربه سایر کشورها در راه اندازی رمز ارز پول ملی از عناوینی است که در این نشست بررسی شد.

محرمیان همچنین به مدت یک ساعت به سوالات شرکت کنندگان در خصوص چالش‌های پیش روی «رمز ریال» پاسخ دادند.

لازم به ذکر است: حجت الاسلام والمسلمین جواد عبادی جانشین گروه اقتصاد مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی دبیری علمی این نشست را برعهده داشت.

انتهای پیام ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha