جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 10, 2024
تصاویر/ مراسم شروع نیم سال دوم تحصیلی مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی

حوزه/ مراسم شروع نیمسال دوم تحصیلی مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان غربی، حجت الاسلام حجت قاسم‌خانی امروز در مراسم شروع نیم سال دوم تحصیلی طلاب مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی که در این مدرسه برگزار شد، اظهار داشت: روایتی از پیامبر اکرم (ص) وارد شده است که حضرت می‌فرماید؛ هر کس دوست دارد بر آزاد شدگان از آتش جهنم بنگرد بر طالب علم نگاه کند. هر قدمی که عالم دین بر می‌دارد به بهشت نزدیک تر می‌شود، چرا که در جهت تکامل انسان‌ها و نزدیک شدن آن‌ها به خداوند حرکت می‌کند.

وی اضافه کرد: طلبه باید ارزش و جایگاه خود را بشناسد. اگر دیدگاه‌ها به طلبگی نگاه معنوی و سربازی امام زمان (عج) باشد با هیچ چیزی قابل مقایسه نخواهد بود.

امام جمعه خوی با بیان این که باید با معرفت در مسیر امام عصر (عج) قدم برداریم، تصریح کرد: ماه رجب فرصت بزرگی است برای استغفار و در روایت است که این ماه هر شب ندا می‌دهد که آیا سائلی است که مرا صدا بزند و مورد رحمت و بخشش قرار گیرد.؟

وی در پایان با تاکید بر لزوم مطالعه زندگی بزرگان و علما توسط طلاب گفت: باید علم و تقوا را همزمان با هم داشته باشیم و با مطالعه زندگی نامه بزرگان دین، از آن برای تربیت نسل‌های آینده و خودمان استفاده کنیم.

تهذیب و تعلیم نیاز اساسی طلاب است

زهره رجائیان مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) نیز در این جلسه با اشاره به برنامه‌های فرهنگی و علمی این مدرسه، گفت: طلاب باید با حفظ خلوص نیت، دین را تبلیغ کنند و معارف اهل بیت را نشر دهند و در این راه به تهذیب، تعلیم و تربیت توجه جدی داشته باشند.

دشمن در تمام توطئه‌ها علیه انقلاب با شکست مواجه شده است

در ادامه این جلسه رقیه رزمجو بر چگونگی وقوع انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ملت شریف ایران به رهبری امام راحل توانستند رژیم منحوس و دزد و غارتگر پهلوی را از کشور بیرون کنند و این در حالی بود که دوستان شاه نیز حتی حاضر نشدند او را به کشورشان راه بدهند.

وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمن از هر توطئه ای که به ذهنش می‌آمد دریغ نکرد، لذا در این راستا رژیم بعث را مأمور حمله به ایران کرد و در این جنگ نابرابر هم ایران توانست از خاک و اقتدار خود دفاع کند و به پیروزی دست یابد.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه خوی افزود: زمانی که قطعنامه ۵۹۸ امضا شد رزمندگان اسلام وارد خاک عراق شده بودند و در هشت سال جنگ تحمیلی وجبی از خاک کشور را به دشمن ندادند و بعد از ارتحال امام راحل نیز مردم ایران با تبعیت از مقام معظم رهبری کشتی انقلاب را به سمت تعالی و پیشرفت حرکت دادند و ان شاءالله هر چه زودتر به دست صاحب اصلی خود امام زمان (عج) خواهید رسید.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha