سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تصاویر/ بازدید آیت الله اعرافی از ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان قم

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین پورمیرزایی گفت: یکی از طرح‌هایی که از سوی اداره عقیدتی سیاسی ناجا در حال پیگیری و در استان قم به صورت پایلوت در حال اجراست حضور روحانیون در کلانتری‌ها به عنوان مشاور می‌باشد؛ خوشبختانه این طرح به کاهش جرایم و کاهش تعداد پرونده‌های قضائی منجر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین پورمیرزایی رئیس عقیدتی سیاسی انتظامی نیروی انتظامی استان قم در حاشیه بازدید آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه از بخش‌های مختلف ستاد فرماندهی انتظامی استان قم و در نشست با وی گفت: پلیس در تراز انقلاب اسلامی یکی از محورهای اصلی بیانات مقام معظم رهبری طی سخنان ایشان در دانشگاه انتظامی بود.

وی افزود: یکی از طرح‌هایی که از سوی اداره عقیدتی سیاسی ناجا در حال پیگیری و در استان قم به صورت پایلوت در حال اجراست حضور روحانیون در کلانتری‌ها به عنوان مشاور می‌باشد؛ خوشبختانه این طرح به کاهش جرایم و کاهش تعداد پرونده‌های قضائی منجر شده است.

حجت الاسلام والمسلمین پورمیرزایی خاطرنشان کرد: در حوزه تربیت و آموزش کارکنان و خانواده‌های ایشان در سال جاری ۱۷۰۰۰ نفر با خانواده‌هایشان دوره‌ای را در مشهد مقدس گذراندند که از سرفصل‌های آن برخورد حکیمانه پلیس با مردم، مباحث اخلاقی و احکام فقهی مبتلا به، بود.

وی برگزاری دوره‌های تربیت عالی برای سربازان را یکی دیگر از برنامه‌های اجرا شده از سوی اداره عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی استان قم دانست و گفت: در این دوره‌ها به مباحث مختلفی همچون پاسخگویی به شبهات موجود پرداخته شده است.

رئیس عقیدتی سیاسی انتظامی استان قم تصریح کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در زمینه تربیت حافظ قرآن اداره عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی استان قم اقدام به برگزاری کلاس و آزمون‌های حفظ قرآن کریم کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • طلبه جهادی IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    1 0
    ایا درست است که یک طلبه جوان وارد فضای الوده کلانتری شود انهم از ساعت ۷تا ۲بعدظهر بدون برنامه خاص ومکان خاصی .این طلبه چکار کند؟!خودشما می توانید هروز از ساعت ۷تا۲بعدظهر دریک کلانتری صرف کار مشاهده کارکنان در کلانتری باشد و.......
  • حق جو IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    1 0
    ضمن تقدیر وتشکر ولی مشکلات وآسیب های این طرح هم باید مطرح شود وفقط ظاهر امر دیده نشود. روحانی از ساعت ۷صبح تا ۲ بعدظهر بدون جا ومکان خاصی وبرنامه قابل اجرایی باتوجه به شرایط کلانتری ها، چکار کند؟آیا این طرح کارشناسی شده که الان درکل کشور انجام می شود ویا فقط صرف اشتغال طلاب است.طلبه جوان در فضای الوده کلانتری جذب نشود اثر گذاری ان بماند.وجه روحانیت وعقیدتی خراب نمی شود با حضور دم دستی طلاب وبی کار بودن آنها در کلانتری.در مسجد وامکان مذهبی دیگر در ساعات مشخص روحانی حضور دارد در ارگان های دیگر روحانیت مکان وجایگاهی دارد وبا این وجود بازهم مشکلاتی بوده حالا که دیگر نه جا ونه مکانی.روحانیون در کلانتری ها تبدیل به یک نیروی نظارتی می شود واگر کادری که بعضا باسابقه هستن خلافی انجام دهند روش اش را می دانند.اگر کادری در کلانتری تخلفی کند روحانی دخالت کند می گویند چکاره هستی؟وبعضا نزاع بین ریس و...کلانتری وروحانی کلانتری می شود ایا بااین اوضاع بازهم روحانی می تواند فعالیت کند بدون قدرت بازدارنده وجایگاهی ودرضمن کلانترها مشاور دارند یعنی انها غیرمذهبی هستند؟ ایاخود مسولین بدون معرفی خود می توانند چند روز پشت سرهم در یک کلانتری فقط باشند ؟؟ و....... پیشنهاد:همان جایگاه وقدرت ریس عقیدتی شهرستان را به روحانی مشاور داده شود
  • یا حق IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    1 0
    اخه یک طلبه هر روز در یک کلانتری بدون مکان وکاری چکار کند باید بیکار وسط کلانتری بنشیند از ۷تا ۲ فقط نگاه دیگران کند چقدر مطالعه کند؟دید کارکنان نسبت به او چطور است؟خود طلبه جذب کلانتری نمی شود؟مگه کلانتری پایگاه بسیج وامامزاده است؟(تازه در انجا روحانی ساعت خاصی حضور دارد) چگونه تصور کردند حضور یک طلبه جوان در فضای الوده وبعضا باسابقه کارکنان چکار می تواند انجام دهد ؟ریس کلانتری خلافی داشت روحانی که حتی مکانی ندارد وسربار است چکار می تواند انجام دهد؟ای کاش کارشناسی می شد بعد عمومی اش می کردند.ایا وجه روحانی با این حالت وشرایط خراب ننی شود یک عضو بیکار والاف نشان داده نمی شود؟ایا بی انگیزه نمی شود.؟
  • ولایت IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    0 0
    اقای پور میرزایی اگر طرح خوبی است میز وصندلی را رها کنید وفقط یک هفته پشت سرهم در یک کلانتری در استان دیگری که شما را نمی شناسند باشید تا خوب طرح مشاور مذهبی کلانتری را متوجه شوید وقتی ازپشت میز اینطور حرف می زنید بله طرح خوبی است.
  • عزیز IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    1 0
    سلام علیکم طرح خوبی است من ۲۲سال است که در کلانتری خدمت میکنم واقعاً آلودگی در این حد نیست. ولی حضور روحانی ها اگر رفتارشان پخته و سنجیده باشد بسیار هم خوب است ‌‌ عقیدتی در نیروی انتظامی یک سازمان بی خاصیت و جای آدم های نچسب و به درد نخور بود . ولی وجود روحانیون در کلانتری ها و اجرای نماز جماعت و آموزش های روزانه در پیشگیری همکاران بسیار موثر است حدود ۱سال است روحانی مقیم داریم و این امر بازدارندگی خوبی دارد . اگر روزی به پرسنل عقیدتی یا ستاد می‌گفتند برو کلانتری خدمت کن خودشان را خیس میکردند . الآن هم همینطور است ولی طلاب نشان دادند هم در بحث کرونا و هم کلانتری ها حرکات جهادی خوبی انجام داده پیش قدم هستند
    • جواب IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
      0 0
      شما ایا جا ومکان دارید ؟توکلانتری تهران بله طرح خوبی وعالی که مثل ستاد شهرستان ها است؟توکلانتری روحانی نه جایی نه مکانی وسیستم و.....
    • فقط خدا IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
      0 0
      شما درکلانتری بودید ولی چگونه؟؟؟؟؟
  • حسین عزیزی IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    0 0
    لازم است طرحهای اجتماعی اول در واحد کوچک ازمایش تا ایرادات ان رفع شود
  • طرح ! IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
    0 0
    طرح مشاور مذهبی در کل کشور بطور پایلوت است؟؟؟؟!!!اخه طرح الان در تمام کشور در حال اجرا است پس نگید در قم بطور پایلوت است!
  • یارضا IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    0 0
    اگر واقعا سردار سلیمانی را بعنوان الگو قبول دارید که ایشان در طرح ها وعملیات ها خودش اولین نفربود اول خودش می رفت بعد زیرمجموعه اش می گفتن .شماهم اگر راست می گید خودتان بیاید اول درکلانتری ها بعد به طلاب جدیدالورود بگید بیایند.
  • یاعلی IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    1 0
    اگر یک تخلفی از کارکنان روحانی مشاوری که هر روزباید توکلانتری بیاد وجایگاهی هم نداره بخواهد مخالفت کند ایا می شود؟! می تواند مخالفت کند نیروی که ازجنس خودشان است. چندین بار نیرها پارتی بازی و...جلوی یک روحانی مستقر انجام می دهد انوقت این روحانی که از جنس وهمکار خودشان است وباید طوری برخورد کنند که هر روز بتواند در کلانتری باشد می تواند مخالفت کند ویا باید بنا بر مصلحت های که بعضا گفته شد چشم پوشی کند.
  • ب IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    0 0
    اگر کارکنانی بخواهند تخلفی انجام دهند آنکه کارش باشد چه روحانی حضور درکلانتری داشته باشد وچه نداشته باشد تخلفش را انجام می دهد بی خود یک روحانی جوان را الاف کلانتری نکنید که تازه بخاطر بیکاری وسربار بودن روحانی ،کارکنان را از روحانیت ودین وعقیدتی زده نکنید. همان ریس های عقیدتی وکارکنان عقیدتی ها را بیشتر بگید حضور داشته باشن خصوصا نیروی نظارتی هاشون را. کلانتری با یک روحانی جوان قرار نیست حوزه شود ویا جای دیگری شود.تا اختلافات جدی بین کارکنان وروحانیون مستقردر کلانتری ها ایجاد نشده جلوی این طرح بگیرید. روحانی در هرکجای که باشد در اداره وجای دیگر،جایگاهی داره حداقل یک اتاق دارد ویاساعات خاصی می رود به ان محل
  • ع IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    0 0
    طرح خوبی نیست وچندین مشکل جدی دارد. ۱-بدون برنامه خاصی روحانی حضور دارد در کلانتری ،که این باعث بیکارنشان دادن روحانی می شود وجنبه نظارتی ان بیشتر توکارکنان می شود که روحانی اقا بالا سرآنها است. ۲-روحانی نه جای دارد ونه مکانی ۳-کلانتری جای نظامی است واگر جایگاه نظامی نداشته باشی بی محلی می کنند وحرفتان گوش نمی دهند. ۴-احتمال زیاد با ریس کلانتری یا کارکنان جهت کارهای برخورد ونزاعی پیش اید ۵-اگر مشکلی مردم داشته باشن وروحانی بخواد دخالتی کند افسر مربوطه می گوید حاج اقا شما چکاره اید ۶-خود طلبه بعد مدتی احساس بی انگیزه گی می کند وتبدیل به شخص سربار می شود ۷-ارباب رجوع اینقدر زیاد هستش که نوبت به روحانی نمی رسد ۸-کارکنان از کار زیاد روحانی بیکار را در دل نفرین وپشت سر او هزارتا حرف می زنند ۹--کلانتری ،پایگاه بسیج ومسجد نیست که یک روحانی مداوم انجا باشد انهم بدون حتی یک اتاق ساده واز صبح تا عصر در سالن کلانتری ومردم تازه می گند این روحانی چکار کرده؟!!! و............