دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تبریز

حوزه/ مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه عاشورا گفت: یکی از مهمترین ویژگی‌های امام خمینی (ره) این بود که تهدید را به فرصت تبدیل کردند، چراکه منافقین می‌خواستند ریشه انقلاب را از بین ببرند، اما امام(ره) ریشه آنها را از بین بردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز حجت الاسلام و المسلمین عبدالرحیم نجفقلی زاده سرایی، امروز در مراسم بزرگداشت چهل و سومین فجر انقلاب اسلامی که در دانشگاه تبریز برگزار شد، گفت: سال‌های تشکیل انقلاب اسلامی، دوران طلایی انقلاب بود که به‌عنوان تحولی عظیم و معجزه‌ی الهی در سال ۱۳۵۷ در تاریخ انقلاب به وقوع پیوست و برای اولین بار معادلات سیاسی دنیا را به هم زد که سرویس‌های اطلاعاتی دنیا نیز نتوانستند ظهور و بروز آن را ارزیابی کنند.

وی ادامه داد: دشمنان انقلاب اسلامی از سال ۱۳۴۲ امام خمینی (ره) را رصد کرده بودند و جلسات متعددی برگزار شد که ایشان را تهدید کردند اما امام خمینی (ره) در پایان به آنها گفتند «بروید به محمدرضا بگویید چهار راه اعدام، تبعید، زندان و آزادی را می‌توانی در مقابل من بگذاری که هیچ تفاوتی ندارند».

وی افزود: امام خمینی (ره) با سه باور، انقلاب را به پیروزی رسانید که اولین مورد آن باور به خدا بود؛ اگر امروز این انقلاب در چهار دهه با سرافرازی و قدرت در مقابل استکبار ایستاده، به عنایت خدای متعال بوده است که امام خمینی (ره) با این باور، انقلاب را به پیروزی رسانید.

حجت الاسلام و المسلمین سرایی خاطرنشان کرد: ما از قلت به کثرت رسیدیم؛ قلیل، تنها و غریب بودیم، اما ضعیف نبودیم و نهراسیدن، عزت و قدرت از ویژگی‌های بارز ما بود، چراکه ما ایستادگی را از واقعه‌ی عاشورا آموختیم.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه عاشورا یادآور شد: نکته دوم در رفتار امام خمینی (ره)، باور به مردم بود که هیچ کس به اندازه امامین انقلاب مردم را نشناخت، مردمی که در صحنه‌های مختلف انقلاب ایستاده و از روز اول تاکنون بحران‌ها و فشارهای زیادی را تحمل کرده‌اند که نمونه‌ی آن ترور ۱۷ هزار نفر از جمعیت کشور ما از ابتدای انقلاب تاکنون است.

وی اضافه کرد: قبل از انقلاب اسلامی، ۶۵ هزار مستشار انقلابی در کشور بودند که ما را به‌عنوان ملت وحشی می‌دانستند اما امام خمینی (ره) برای اولین بار معادله سیاسی دنیا را به هم زد و با حمایت‌ها و رهبری‌های ایشان، تبعیت از این افراد شکل نگرفت بنابراین آمریکایی‌ها انواع مختلفی از اختلافات از جمله کودتا، ترور و جنگ نابرابر را بر ما تحمیل کردند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه عاشورا گفت: یک اشتباه استراتژیک می‌تواند انقلابی بزرگ را به هم بریزد که در بسیاری از انقلاب‌ها این موضوع به چشم می‌خورد اما امامین انقلاب با حکمت خود این مسیر را پیش بردند.

وی ادامه داد: ما دفاع کردیم و ایستادیم؛ مردم در ۴۲ سال انقلاب اسلامی به معنای واقعی ایستادگی کردند که شاید مسئولین ما دچار مشکل شده باشند اما مردم ما به هیچ وجه دچار ابهام نشدند و اگر انقلاب اسلامی امروز زنده بوده به برکت مردمی است که در هیچ بحران و شرایطی امام خمینی (ره) را تنها نگذاشتند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه عاشورا افزود: یکی از مهمترین ویژگی‌های امام خمینی (ره) این بود که تهدید را به فرصت تبدیل کردند چراکه منافقین می‌خواستند ریشه انقلاب را از بین ببرند اما امام خمینی (ره) ریشه آنها را از بین بردند.

حجت الاسلام و المسلمین سرایی متذکر شد: در آن دوران که غربت و تنهایی بود و کشورهای غربی و اروپایی هرچه سلاح شیمیایی و میکروبی داشتند در اختیار دشمن قرار داده و بر علیه مردم ما به کار می‌بردند، مردم ما به معنای واقعی ایستادگی کردند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه عاشورا بیان کرد: باور و نفوذ کلام امام خمینی (ره) به مردم واقعی است، امام خمینی (ره) در سال ۱۳۶۵ نوشتند «حسینیان آماده باشند» و فردای آن روز بیش از ۱۰۰ هزار نفر نیرو جان بر کف وارد صحنه شدند که این باور امام خمینی (ره) به مردم جای قدردانی دارد.

وی اظهار کرد: نکته سوم، باور امام خمینی (ره) به خودشان بود؛ زمانی که در کویت راه را بر ایشان بستند، خبرنگاری به تمسخر می‌گوید هیچ کشوری حاضر نیست تور را بپذیرد، اما امام خمینی (ره) ناله نکرده و گفتند «به خدا قسم، کشوری که حاضر نشود بعداً گلایه می‌کند چراکه من پیام اسلام را به جهانیان خواهم رساند».

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا گفت: حضور امن مردم در پیاده روی اربعین از برکات همین انقلاب و شهدا است که برکات عبادی و فرهنگی زیادی دارد و علاوه بر آن، بعد سیاسی نیز دارد که اگر استخوان‌های داعش شکسته شد به برکت همین حماسه‌های حسینی بود و به «لبیک یا حسین (ع)» ختم شد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه امروز اساتید دانشگاه و حوزه علمیه به‌عنوان فرماندهان جنگ نرم هستند، اظهار کرد: امروز مشکلات اقتصادی و معیشتی بسیار زیادی وجود دارد اما این فرماندهان باید رسالت خود را به خوبی انجام دهند که علیرغم جنگ سخت، جنگ نرم شکل دیگری دارد؛ در جنگ سخت بمباران‌ها و موشک و دشمن را می‌دیدیم اما امروز توطئه‌های دشمن قابل مشاهده نیست.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه عاشورا ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در این زمینه ده‌ها توصیه به اساتید حوزه علمیه و دانشگاه‌ها داشته که این توصیه‌ها خواص جامع دارند چراکه دشمن در جنگ نرم به دنبال انقلاب زدایی است و هرجایی که به سوی روش‌های انقلابی در حرکت بودیم، پیروز شدیم اما هر جا محافظ کاری بود، ما شکست خوردیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سرایی خاطرنشان کرد: انقلاب و دینداری هزینه می‌خواهد؛ حضرت ابوالفضل (ع) نیز فرمود «من از دین خود حمایت خواهم کرد» بنابراین هر جا انحرافی باشد باید مبارزه کرده و هزینه پرداخت کرد که این سخن از فلسفه‌ی عاشورا گرفته شده است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه عاشورا همچنین بیان کرد: در جهاد تبیین، مجاهدت‌های ایثارگرانه در زمینه‌ی بصیرت افزایی وظیفه‌ی مهم ما است بنابراین باید عبد صالح برای جامعه تربیت کرد که خود این موارد را درک کنند و نباید در مقابل این دشمن کینه‌توز که در مقابل ما ایستاده است، ترسید.

وی متذکر شد: آمریکایی‌ها کینه‌ی بسیاری از ما دارند و دلیل آن، ایستادگی مردم ایران در مقابل آنها است که ابهت آنها را از بین برد چراکه ما در این جنگ ابهت قدرت‌های بزرگ دنیا را شکستیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا گفت: دشمنان انقلاب امروز هر توطئه‌ای دارند در این نظام پیاده می‌کنند اما بدانند تا زمانی که مردم، دولت و مسئولان در حمایت از مکتب حسینی پیش بروند شکستن خواهند خورد.

وی افزود: از مکتب حسینی، مکتب امام راحل و از مکتب امام خمینی (ره) نیز مکتب سلیمانی شکل گرفت که آن نیز تمامی تهدیدات را در منطقه به فرصت تبدیل کرد و در مقابله با استکبار ایستاد چراکه پیشکسوتان ما رفتند و در مقابل داعش به ظاهر اسلامی ایستاده و او را نابود کردند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه عاشورا یادآور شد: شهدا و انقلاب به ما آموختند هر جا اراده کردیم، اراده‌ی خود را به عمل تبدیل کردیم و این حرکت ادامه خواهد داشت، البته گرفتاری‌ها و مشکلات وجود دارد اما آن چه که سبب ایستادگی ما در مقابل قدرت‌های بزرگ می‌شود، مجاهدت و تلاش‌های ایثارگرانه است.

حجت الاسلام و المسلمین سرایی خاطرنشان کرد: امروز دشمن شبهه ایجاد کرده و در فضای مجازی و رسانه‌ها علیه ملت ما فعالیت می‌کند تا غیرت دینی و هویت اسلامی ما را از بین ببرد، چراکه دشمنان ما باورهای مردم و ذائقه جوانان را نشانه گرفته‌اند و موفقیت‌های ما را مطرح نکرده و ضعف‌ها را برجسته می‌کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha