سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 1007158
۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۱
ڈاکٹر علی عباسی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عباسی برای دیدار با برخی شخصیت های مذهبی و بازدید از مراکز علمی-مذهبی به کشور سوریه سفر کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عباسی رئیس جامعة المصطفی العالمیة و هیئت همراه در سفر به سوریه از مراکز و مدارس دینی بازدید و با برخی شخصیت های سیاسی و مذهبی دیدار کرد.

در سفر رئیس جامعةالمصطفی و هیئت همراه به سوریه، حجت‌الاسلام والمسلمین‌ عباسی با مدیر، استادان و کارکنان نمایندگی جامعةالمصطفی دیدار کرد.

رئیس جامعةالمصطفی در این دیدار ضمن تبریک ایام باسعادت میلاد حضرت زهرا(سلام‌الله علیها) و فرزند برومندشان، امام خمینی(قدس سره)، از حضور در جمع استادان و کارکنان نمایندگی جامعةالمصطفی در سوریه ابراز خرسندی نمود و خاطرنشان ساخت: در پرتو ایثار، جان‌فشانی و ازخودگذشتگی شهدا و مجاهدان، پیوند عمیق و ناگسستنی میان دو کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه ایجاد شده است که باید این سرمایه در گسترش روابط همه‌جانبه علمی و پژوهشی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی افزود: هدف والای بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران، در کنار مبارزه با نظام ستمشاهی و جبهه استکبار، ایجاد تمدن بزرگ اسلامی بود و این مهم بدون تحمل رنج و تلاش شبانه‌روزی جامعه اسلامی میسر نخواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ عباسی، در ادامه، گفت: به پاس مجاهدت دانشگاه‌ها، حوزه‌ها، نهادها و مؤسسه‌های علمی و علی رغم همه کینه‌توزی‌ها، فشارها و تحریم‌ها، امروزه ایران اسلامی در جایگاه پانزدهم رتبه تولید علم در جهان قرار گرفته است. جامعةالمصطفی نیز با برگزاری ۱۵۰ رشته و گرایش و دانشجویانی از ۱۳۰ ملیت، جایگاه مناسبی در میان نهادهای علمی جهان به خود اختصاص داده است.

رئیس جامعةالمصطفی، در پایان، از تلاش و کوشش همه استادان و کارکنان در خدمت به طلاب علوم دینی در نمایندگی المصطفی در سوریه تشکر و قدردانی کرد.

شایان ذکر است، در ابتدای این جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین‌ مهدوی‌مهر، نماینده جامعةالمصطفی در منطقه شامات، به رئیس جامعةالمصطفی و هیئت همراه خوشامد گفت و در ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمین‌ نبیل الحلباوی، مدیر گروه کلام اسلامی نمایندگی سوریه، به نمایندگی از استادان حوزه امام خمینی(قدس سره)، ضمن خوشامدگویی به مهمانان، نظرات خود را درباره جایگاه جامعةالمصطفی و خدمات کم‌نظیر آن بیان کرد.

همچنین حجج اسلام والمسلمین‌ سیدفادی برهان، مدیر روابط عمومی، سیدمثلج کزبر، معاون آموزش، شیخ نادر اخلاقی، معاون فرهنگی- تربیتی نمایندگی، خانم ایمان حامض، مدیر حوزه خواهران و خانم عائده طالب، معاون آموزش حوزه خواهران، ضمن ارائه گزارش‌های مربوط به حوزه کاری خود، به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

بازدید رئیس جامعةالمصطفی از مدرسه علمیه امام صادق(علیه‌السلام) در سوریه

در ادامه سفر حجت‌الاسلام والمسلمین‌ عباسی، رئیس جامعةالمصطفی و هیئت همراه به سوریه، وی از مدرسه علمیه امام صادق(علیه‌السلام) بازدید به عمل آورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ عباسی، در سخنانی، ضمن ادای احترام به روح پرفتوح بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و شهیدان سرفراز مدافع حرم، بر اهمیت فراگیری دروس دینی به صورت عمیق و تخلق طلاب به اخلاق اسلامی تأکید کرد.

در ابتدای این بازدید و پس از تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید، حجت‌الاسلام والمسلمین‌ مهدوی‌مهر، نماینده جامعةالمصطفی در منطقه شامات، ضمن خوشامد گویی به مهمانان گفت: در این کشور، طلاب علوم دینی به ویژه نمایندگی جامعةالمصطفی، با تقدیم ۳۲ شهید در خلال دوران بحران سوریه و حمله ناجوانمردانه نیروهای تکفیری به زینبیه، به هر دو فضیلت «دماء الشهدا» و «مداد العلماء» دست یافتند.

در ادامه، حجت‌الاسلام شیخ عماد سعید، مدیر مدرسه، در سخنانی، گزارشی از وضعیت آموزشی و تربیتی آن ارائه کرد و خاطرنشان ساخت: هم‌اکنون، ۳۸ طلبه در دو کلاس درس و پس از موفقیت در مصاحبه و گذراندن دوره دانش‌پذیری، به صورت شبانه‌روزی و زیر نظر مربی اخلاق در حال تحصیل در این مدرسه علمیه هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ شیخ محمدحسن تقی، به نمایندگی از استادان و یکی از طلاب نیز به نمایندگی از فراگیران، مطالبی بیان کردند.

در پایان این مراسم، از استادان حوزه با تقدیم لوح سپاس و از طلاب برتر با تقدیم هدایایی تقدیر به عمل آمد.

همچنین در این بازدید، سالن ورزشی حوزه و چند کلاس بازسازی‌شده به دست رئیس جامعةالمصطفی افتتاح شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

بازدید رئیس جامعةالمصطفی از معهدالحوراء زینب(سلام‌الله علیها)

در سومین روز سفر رئیس جامعةالمصطفی به سوریه، وی و هیئت همراه از معهد الحوراء زینب(سلام‌الله علیها)، وابسته به نمایندگی جامعةالمصطفی در سوریه، بازدید کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ عباسی در این بازدید ایام میلاد باسعادت حضرت صدیقه کبری، فاطمةالزهرا(سلام‌الله علیها) را تبریک گفت و ابراز داشت: همان طور که ملت ایران و سوریه در ایام دشوار جنگ‌های تحمیلی بر هر دو کشور در کنار هم بودند، اکنون نیز باید دوشادوش هم به مسیر خود ادامه دهند تا بتوانند در نبرد جدید فرهنگی و تبلیغاتی از این امتحان نیز سرافراز بیرون آیند و بر قله پیروزی قرار گیرند.

شایان ذکر است، در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام شیخ عماد سعید، مدیر معهد، با ارائه گزارشی، ابراز کرد: این مرکز در سال ۲۰۱۷م، با هدف پاسخ‌گویی به نیاز فرهنگی خواهران منطقه زینبیه و تربیت مبلغ مجالس بانوان تأسیس شد و بسیاری از فراگیران این مرکز، از خانواده معظم شهدا و نیز طلاب حوزه هستند.

وی، در ادامه، بیان کرد: هم‌اکنون، در این معهد، ۱۵۰ فراگیر از ملیت‌های سوری، یمنی، پاکستانی، افغانستانی و مصری در حال تحصیل هستند و عناوین مختلفی شامل فقه و اصول، عقاید، صرف و نحو و مواد دیگر در قالب سه دوره دو ساله و در مجموع شش سال، برای ایشان تعریف شده است. همچنین در این مرکز، تدریس و برگزاری کلاس‌ها با حضور ۲۵ نفر از استادان، که همگی از طلاب دوره دکتری یا کارشناسی ارشد حوزه امام خمینی(قدس سره) نمایندگی جامعةالمصطفی در سوریه هستند، صورت می‌پذیرد.

گفتنی است در ادامه این دیدار، ابیاتی در وصف حضرت زهرا(سلام‌الله علیها) با اجرای زهرا شحاده، کودک خردسال، خوانده شد که مورد استقبال حاضران قرار گرفت.

سپس خانم جواهر المحمد به نمایندگی از فراگیران و خانم رحمه محفوظ، به نمایندگی از استادان مرکز، ضمن خوشامدگویی به رئیس جامعةالمصطفی و هیئت همراه، نظرات خود را بیان کردند.

در پایان این مراسم، از استادان با لوح تقدیر و از فراگیران برتر با اهدای جوایزی تقدیر به عمل آمد و دیپلم پایان دوره به شصت نفر از دانش‌آموختگان ارائه شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha