دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مهدویه رشت

حوزه/ حجت الاسلام نصرت آبادی به یادآوری وقایع دهه فجر و داشتن اطلاعات درست از تاریخ انقلاب و انتقال صحیح آن به نسل جوان اشاره کرد و گفت: طلبه باید این قابلیت را داشته باشد که دستاوردهای انقلاب را به نسل بشناساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل نصرت آبادی، دادستان ویژه روحانیت گیلان و قزوین، امروز به مناسبت فرارسیدن ایام الله دهه مبارکه فجر در مدرسه علمیه مهدویه رشت گفت: علم و تقوا دو عامل مهم رشد طلاب هستند.

وی افزود: عوامل پس رفت و همین‌طور اسباب و عوامل پیشرفت ما همگی در باطن و درون خود ماست، لذا باید انسان برای پیشرفت تلاش کند.

حجت الاسلام نصرت آبادی با تاکید بر تقوای باطنی برای طلاب، به حدیث پیامبر گرامی اسلام (ص) «اَعدی عَدُوِّکَ نَفسُکَ الَّتی بَینَ جَنبَیکَ.» اشاره کرد و افزود: پیامبر گرامی اسلام فرمودند: «دشمن‌ترین دشمنانِ تو همان نَفس توست که در درون توست.»؛ طلبه باید دارای تقوای باطنی باشد تا در جامعه موفق و سربلند و دارای ثمر و فایده باشد.

دادستان ویژه روحانیت گیلان و قزوین ادامه داد: علم بدون اخلاق و عمل هیچ فایده‌ای ندارد، کما اینکه عمل بدون علم هم ثمره و فایده چندانی ندارد، و این دو مکمل هم هستند، بنابراین طلبه باید مجهز به سلاح علم و تقوا باشد.

وی به یادآوری وقایع دهه فجر و داشتن اطلاعات درست از تاریخ انقلاب و انتقال صحیح آن به نسل جوان اشاره کرد و افزود: طلبه باید یک بانک اطلاعاتی جامع و کامل در زمینه مباحث تاریخی و وقایع انقلاب اسلامی داشته باشد، همچنین در زمینه مسائل روز یک تحلیل‌گر ماهر و موفق باشد و این قابلیت را داشته باشد که دستاوردهای انقلاب را به خوبی به نسل بشناساند.

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha