چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
حمایت اساتید از دانشجویان

حوزه/ در پی دستگیری دانشجویان حامی فلسطین و جلوگیری از کمپ‌های اعتراضی آن‌ها، اساتید دانشگاه‌ها هم در حمایت از دانشجویان برخاستند.

به‌گزاش گروه ترجمۀ خبرگزاری حوزه، به نقل از گاردین، همانطور که اعتراضات دانشجویی برای آتش‌بس در غزه و خارج کردن سرمایۀ مالی دانشگاه‌ها از شرکت‌هایی که تسلیحات جنگی برای ارتش رژیم صهیونیستی به‌منظور اشغال فلسطین تأمین می‌کنند، در سرتاسر آمریکا ادامه دارد، تعدادی از اعضای هیئت‌های علمی هم به‌طور فزاینده‌ای به این اعتراضات ملحق شدند.

در همین راستا، بریتانی فریدمن، استادیار جامعه‌شناسی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، اظهار کرد: دانشگاه به‌جای پاسخ‌گویی به نگرانی‌های اساتید و دانشجویان دربارۀ دستگیری تظاهرکنندگان که تنها جرمشان اعتراضات مسالمت‌آمیز است، رویکرد خشونت‌آمیز خود را دوبرابر کرده.

وی با اشاره به لغو سخنرانی فارغ‌التحصیلی آسنا تبسوم، دانشجوی ممتازی که حامی مردم فسطین بود، گفت: این لغو سخنرانی و رویکرد خشونت‌آمیز تنها نمودی از فارغ‌التحصیلی را لغو کرده است که دانشجویان آن را به‌دست آورده‌اند و مشتاق آن‌اند.

وی افزود: وضع موجودِ آموزشگاه‌های عالی در کشورمان و خشونت پلیس در برابر دانشجویان ناامیدکننده است.

اگرچه در برخی دانشگاه‌ها، کلاس‌ها در پی تنش به‌وجود آمده از کمپ‌های اعتراضی تا آخر ترم، غیرحضوری برگزار می‌شود، اما در نزدیکی دانشگاه پرینستون کلاس‌ها از جمله واحد تاریخ فلسطین و رژیم صهیونیستی در میان اعتراضات برگزار می‌شود.

اوایل هفتۀ جاری مکس ویس که استاد کلاس تاریخ فلسطین و رژیم صهیونیستی فوق می‌باشد به ده‌ها تن دیگر از اعضای هیئت علمی در نیوجرسی پیوست و نامه‌ای سرگشاده در حمایت از دانشجویان معترض و اساتید دانشگاه کلمبیا نوشت.

وی در این نامه آورده است: ما اعضای هیئت علمی و کارمندان دانشگاه پرینستون همبستگی‌ و حمایت‌مان را از دانشجویان دانشگاه کلمبیا و کالج بارنارد اعلام می‌داریم که خواستار خروج سرمایۀ دانشگاه از نسل‌کشی در غزه، توقف اشغال کرانۀ باختری، بیت‌المقدس و دیگر مناطق فلسطین هستند.

در حالی که بعضی از اساتید دانشگاه‌های نیویورک بلافاصله بعد از محافظت از دانشجویان مسلمان که در حال نماز بودند دستگیر شدند، اساتید دانشگاه شهری نیویورک با ایجاد سدّی بین دانشجویان‌شان و پلیس، شعار سر دادند: اگر می‌خواهید دستتان به دانشجویانمان برسد، باید از بین ما رد شوید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha