دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ راهپیمایی با شکوه مردم در ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ در سراسر کشور

حوزه/ پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ به رهبری حضرت امام خمینی (قدس سره) چون خورشیدی بر تارک امت اسلامی و ملت ایران درخشید و انفجار نورش همه عالم را فراگرفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور به مناسبت چهل و سومین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، بیانیه‌ای منتشر کرد.

متن بیانیه به شرح زیر می‌باشد:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

دهه فجر مظهر شکوه و عظمت و فداکاری ملت ایران است. امام خامنه ای (مدظله العالی)

پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ به رهبری حضرت امام خمینی (قدس سره) چون خورشیدی بر تارک امت اسلامی و ملت ایران درخشید و انفجار نورش همه عالم را فراگرفت. این انقلاب نورانی که در مقابل استبداد داخلی رژیم ستم شاهی و جبهه استکبار و استعمار جهانی و در مواجهه با همه مظاهر کفر و شرک و الحاد، ظلم و فساد به پیروزی رسید، چهل و سومین سال پیروزی اش را با افتخار به اینکه در گام اول به اهداف و آرمان‌هایش وفادار بوده و برای تحقق آن توفیقات بزرگی کسب کرده است، جشن می‌گیرد.

نگاهی اجمالی به دستاوردهای فراوان انقلاب اسلامی از جمله احیای هویت و مردم سالاری دینی، استقلال سیاسی، ثبات و امنیت داخلی، ترویج گفتمان مقاومت و استکبارستیزی و همچنین پیشرفت چشمگیر در حوزه‌های علم و فناوری، انرژی، سلامت، هسته‌ای و بازدارندگی دفاعی و البته بزرگترین دستاوردش یعنی تأسیس نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در گام اول انقلاب و تداوم فرایند مراحل انقلاب اسلامی به عنوان یک قدرت منطقه‌ای و بازیگر توانمند و تأثیرگذار در عرصه معادلات بین المللی، با هدف زمینه سازی برای ظهور خورشید عظمای ولایت (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در گام دوم انقلاب، نویدبخش شکل گیری دولت اسلامی، جامعه اسلامی، و تمدن نوین اسلامی است، که به مدد الهی و عنایات حضرت حجت (سلام الله علیه) و با همت و تلاش دولت انقلابی و ملت وفادار به انقلاب اسلامی تحت ولایت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) محقق خواهد شد.

روحانیت انقلابی از ابتدای نهضت اسلامی در کنار حضرت امام خمینی (ره) و در صفوف به هم فشرده ملت ایران همواره حضور داشته و با تحمل فشارها و شکنجه‌های دوران ستم شاهی تا پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن در همه عرصه‌ها بویژه در دوران دفاع مقدس با تقدیم حدود ۴۰۰۰ شهید نقش آفرینی کرده و برای تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی تا پای جان ایستاده است.

سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور در ایام فرخنده چهل و سومین فجر انقلاب اسلامی با استعانت از خداوند متعال در راستای تحقق گفتمان انقلاب اسلامی، جهاد تبیین و روشنگری و روایت صحیح از حقایق مربوط به تحولات پیش رو در این شرایط حساس و سرنوشت ساز، مواضع و دیدگاه‌های خود را به شرح زیر اعلام می‌نماید:

مبنا و معیار مسئولان و همه کارگزاران نظام اسلامی می‌بایست گفتمان انقلاب اسلامی که برگرفته از گفتمان امامین انقلاب اسلامی است، باشد و تحقق همه جانبه بیانیه گام دوم و همچنین توجه ویژه و عملیاتی نسبت به سیاست‌های کلی نظام اسلامی که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) ابلاغ گردیده، مورد توقع و انتظار است.

با تشکر از دولت انقلابی و وزارت بهداشت و درمان و همه دستگاه‌ها ازجمله نیروهای مسلح بویژه سپاه و بسیج که در جهت مقابله با ویروس کرونا تلاش کرده و خطر آن را به حداقل رسانده‌اند، یکی از مهمترین و اولویت دارترین مشکلات کشور مشکلات معیشتی مردم است. از همه مسئولان کشور بویژه دولت و مجلس انقلابی می‌خواهیم تمامی تلاش و همت مضاعف و شبانه روزی خود با وحدت کلمه و با استفاده از نظر کارشناسان و نخبگان کشور برای حل مشکلات معیشتی مردم عزیز که به تعبیر حضرت امام (ره) ولی نعمت ما هستند مصروف داشته و در مدت زمان مناسب حل نمایند.

از دولت انقلابی انتظار داریم به روند کند شکل دهی به ارکان دولت بخصوص در بخش میانی پایان دهد و هرچه زودتر نیروهای انقلابی، ارزشی و در عین حال کارآمد و توانمند و پاک دست را در جایگاه‌های خود قرار داده تا دولت انقلابی و پاسخگو شکل واقعی به خود گرفته و قدرت اقدام دولت افزایش یابد و سیاست‌ها و اقدامات در بخش میانی معطل نماند.

از دولت، مجلس و همه ارکان نظام اسلامی می‌خواهیم نسبت به تقویت جبهه مقاومت اسلامی در سراسر جهان و کشورهای جهان اسلام و منطقه بویژه کشورهایی که مورد ظلم و ستم جهان خواران و قدرت‌های اجنبی قرار گرفته‌اند مثل عراق، سوریه، لبنان، فلسطین، یمن، بحرین و… حمایت نموده و با تشکیل جبهه ضد استکباری علیه جبهه استکبار مانع حضور و چپاول و ظلم و ستم این کشورها توسط جبهه استکبار شوند.

ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی آزار دهنده از قبیل اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی و بدحجابی مدرن و سازمان یافته که بخش عمده آن ریشه در فقر و بیکاری و فساد و تبعیض و غفلت و تغافل و بی توجهی دستگاه‌های مسئول از یک طرف و تهدیدات گسترده جبهه استعمار فرهنگی از طریق فضای مجازی و رسانه‌ای و نفوذ فرهنگی، دارد و چهره فرهنگ عمومی کشور را به چالش کشیده است باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و در هنگامه مشکلات بهداشتی و اقتصادی و امنیتی و… نباید مورد غفلت قرار بگیرد، بلکه با هوشیاری و دقت نظر مورد توجه قرار گیرد و نسبت به کنترل و رفع آن اقدامات لازم صورت پذیرد.

در سیاست خارجی با تاکید بر سیاست ابلاغی و اعلامی عزت، مصلحت و حکمت و همچنین سیاست نه شرقی و نه غربی جمهوری اسلامی ایران، هرچند روابط با کشورهای دنیا و حضور مقتدرانه و اثرگذار در مجامع بین‌المللی و دیپلماسی فعال و انقلابی می‌تواند تأمین کننده مصالح و منافع ملی کشور باشد لیکن نباید حل مشکلات کشور را به دیپلماسی خارجی از جمله دیپلماسی هسته‌ای گره بزنیم و ملت را منتظر تعامل با قدرت‌های استعمارگر غربی بگذاریم بلکه با تقویت استحکام داخلی و تعامل با سایر کشورهای دنیا که رویکرد استعماری و استکباری ندارند حل کنیم.

ضمن قدردانی و تشکر از دستگاه‌های مسئول در امر صیانت از نظام اسلامی بویژه قوه قضائیه انتظار داریم در مقابل مفاسد اقتصادی و رانت خواری و حیف و میل بیت‌المال مسلمین و اجرای عدالت باقدرت بیشتر به وظایف خود عمل نموده و دست مفسدان و رانت خواران و سوءاستفاده کنندگان از فرصت‌ها و موقعیت‌ها را از بیت‌المال مسلمین کوتاه نمایند.

قوای مسلح کشور عزیزمان با تمام توان و با آمادگی همه جانبه خود در دفاع از کشور و نظام اسلامی در مقابل دشمنان اسلام و مسلمین تا سطح بازدارندگی اقدام نموده و تحت فرمان فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) آماده انجام هرگونه مأموریت باشند.

سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور

بیستم بهمن ماه ۱۴۰۰

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha