یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حضرت آیت الله نوری همدانی،

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: برای معرفی اسلام و برطرف نمودن نیازهای جامعه ضرورت پژوهش در تمام زمینه های علوم اسلامی بیش از پیش احساس می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله نوری همدانی، امروز در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی معاون پژوهش حوزه‌های علمیه که به مناسبت برگزاری بیست و سومین همایش کتاب سال حوزه‌های علمیه برگزار شد، با تاکید بر اهمیت پژوهش در حوزه‌های مختلف علوم دینی گفتند: برای معرفی اسلام به دنیای امروز و برطرف نمودن مشکلات و نیازمندهای زمان معاصر ضرورت پژوهش در تمام زمینه‌های معارف و علوم اسلامی بیش از پیش احساس می‌شود.

ایشان در ادامه به شرح گستره علوم و معارف اسلامی و همچنین نیازهای جامعه پرداخته و با لازم دانستن تخصص‌گرایی در حوزه‌ها، افزودند: لازم است تربیت پژوهشگران بر اساس استعداد و توانایی آنان باشد. در گذشته تربیت محققان بر اساس توانایی و ذوق آنها بوده و این موضوع را در سیره امام باقر (علیه السلام) و امام صادق (علیه السلام) به روشنی مشاهده می‌کنیم که ایشان افراد را بر اساس استعداد و توانایی‌های که داشتند دسته بندی و آموزش می‌دادند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه ارتباط و گفتگوهای علمی میان محققان را از نیازهای جوامع علمی امروز دانسته و بیان داشتند: ارتباط و برگزاری همایش‌ها و مناظرات علمی میان محققان و اندیشمندان یکی از عوامل مهم در پیشبرد و برجسته سازی نتایج علوم است و باید در کنار این گونه جلسات از محققان و صاحب نظران برجسته تقدیر نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha