سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
نماینده ولی فقیه در استان کردستان

حوزه / نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: مسئولان نظام در صدد رفع مشکلات مردم و خدمت‌رسانی به همه کشور است و شیعه و سنی برایشان تفاوتی ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کردستان، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی، شب گذشته در جشن انقلاب که در مسجد روستای «قروچای» دهگلان برگزار شد، اظهار داشت: از حضور ارزشمند همه مردم که بیانگر علقه و وابستگی به تلاش‌های نظام‌مقدس جمهوری اسلامی است، صمیمانه تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به آیه ۶۲ تا ۶۵ سوره انبیا؛ قَالُوا أَأَنْتَ فَعَلْتَ هَ ٰ ذَا بِآلِهَتِنَا یَا إِبْرَاهِیمُ، قَالَ بَلْ فَعَلَهُ کَبِیرُهُمْ هَذَا فَاسْأَلُوهُمْ إِن کَانُوا یَنطِقُونَ، فَرَجَعُوا إِلَی ٰ أَنْفُسِهِمْ فَقَالُوا إِنَّکُمْ أَنْتُمُ الظَّالِمُونَ، ثُمَّ نُکِسُوا عَلَی ٰ رُءُوسِهِمْ لَقَدْ عَلِمْتَ مَا هَ ٰ ؤُلَاءِ یَنْطِقُونَ در تفسیر این آیه‌ها گفت: ای ابراهیم آیا تو با خدایان ما چنین کردی؟، ابراهیم (در مقام احتجاج) گفت: بلکه این کار را بزرگ آنها کرده است، شما از این بتان سوال کنید اگر سخن می‌گویند، آن‌گاه با خود فکر کردند و باهم گفتند: البته شما ستمکارید (که این بت‌های عاجز و بی‌اثر را می‌پرستید نه ابراهیم که آنها را درهم شکسته است) و سپس همه سر به زیر شدند و گفتند: تو می‌دانی که این بتان را نطق و گویایی نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان تصریح کرد: انقلاب اسلامی نیز همانند این آیه پر از عبرت و یک برگشت به خود بود تا عده‌ای برگردند و آزادی‌خواهی، آرمان‌خواهی و معنویت‌خواهی را ببینند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی «مقاومت در برابر ظالم و دفاع و از مظلوم» را به ما یاد داد، عنوان کرد: متأسفانه برخی‌ها، انسان‌هایی را تنها به خاطر اختلاف عقیده جایزالقتل دانسته و به راحتی خون مسلمانان را می‌ریزند.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی با بیان اینکه دشمنان پس از پیروزی انقلاب‌اسلامی ایجاد تکفیری‌ها را به بهانه نابودی مسلمانان در دستور کار خود قرار داده‌اند، ابراز داشت: متأسفانه به جای اینکه بنشینیم حرف بزنیم، یکدیگر را می‌کشیم! همان طور که شهدای زیادی از این خطه توسط تکفیری‌ها به شهادت رسیدند.

وی با یادآوری اینکه اسلام دین گفت‌وگو بوده و تفکر تکفیری‌ها خلاف دین است، گفت: سوال اینجاست آیا کسی که نماز و روزه می‌خواند، کافر است؟! که در حین نماز خونشان را می‌ریزند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با بیان اینکه دفاع از مظلومان، جان، مال و ناموس مسلمان مورد احترام است، یادآور شد: گرچه در برخی از حوزه‌ها مشکلاتی داریم، اما نظام در صدد رفع مشکلات مردم و خدمت‌رسانی به همه کشور است و شیعه و سنی برایش تفاوتی ندارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی با بیان اینکه آنچه که در توانمان باشد برای حل مشکلات مردم قروچای به‌کار می‌گیریم، گفت: امیدواریم با روی کار آمدن دولت و تنوع چابکی، مشکلات استان و این روستا برطرف شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha