دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
همایش منزلت ادیان و مذاهب در جمهوری اسلامی با نگاهی به بیانیه گام دوم انقلاب

حوزه/ رئیس دانشکده ادیان دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: اقلیت‌های دینی در نظام اسلامی ایران جایگاه ویژه ای دارند و حقوق آن‌ها به رسمیت شناخته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، احمد رضا مفتاح پیش از ظهر امروز در همایش منزلت ادیان و مذاهب در جمهوری اسلامی با نگاهی به بیانیه گام دوم انقلاب که در سالن همایش‌های دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد، ضمن گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: بیانیه گام دوم انقلاب یک مسیر روشنی برای تحقق تمدن نوین اسلامی است.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره می‌کنند که انقلاب اسلامی ایران مایه سربلندی ایران اسلامی است و این انقلاب در برابر زورگویان ایستاده و از مظلومان حمایت کرده است.

مفتاح ابراز داشت: اقلیت‌های دینی ما در این سربلندی سهیم بوده و در این شکوه و اقتدار نقش مهمی ایفا کردند، ثبات و امنیت و حفظ تمامیت ارضی موضوع مهمی است که رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم به آن اشاره می‌کنند.

مفتاح تصریح کرد: جامعه‌ای که بتواند در برابر ظلم بایستد دین داران سایر ادیان هم احساس غرور می‌کنند و از همین رو اگر یک جریان دینی به حفظ دینداری سایر ادیان کمک کند مورد استقبال قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اقلیت‌های دینی در نظام اسلامی ایران جایگاه ویژه‌ای دارند و حقوق آن‌ها به رسمیت شناخته شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha