یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
سید یوسف طباطبایی نژاد

امام جمعه اصفهان گفت:عزت و پیروزی امروز ایران در سایه فهم و درک و بلوغ مردم در مقابل نقشه های دشمنان محقق شده است و باید سپاسگزار آنها باشیم. .

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه‌های نماز جمعه که مصادف با ۲۲ بهمن ماه چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بود، اظهار کرد: از امیرالمومنین (ع) پرسیدند چگونه برای مرگ آماده باشیم تا از آن نترسیم، امام (ع) پاسخ داد اول انجام واجبات خداوند و دوم ترک محرمات، سوم مکارم اخلاق اسلامی را که شامل همه فضائل اخلاقی می‌شود، رعایت کنید تا هراسی از مرگ نباشد.
وی به میلاد خجسته امام جواد (ع) اشاره و تصریح کرد: اولین امامی که در سن نوجوانی (۷ ساله) به امامت رسید، امام جواد بودند؛ ما معتقدیم که علم امام کسب کردنی است و از ناحیه خداوند عطا شده بود.
امام جمعه اصفهان با اشاره به مناسبت‌های متعدد ملی و مذهبی، گفت: ماه رجب ماهی است از آن خداوند بوده و رحمت وافر نصیب بندگان می‌شود،
وی در توصیف صفات مؤمن از منظر قرآن کریم، گفت: اهل ذکر بودن از صفات مؤمن است، همچنین خداوند در سوره انفال می‌فرماید مؤمنین هنگام یاد خداوند دلشان می‌لرزد چرا که هراس دارد مه شاید به وظیفه خود عمل نکرده باشد.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ابراز کرد: منظور از ذکر فقط اذکار لفظی نیست، بلکه یاد خدا در هنگام عمل کردن است، یعنی یاد خدا مانع از انجام محرمات. و گناهان شود، ذاکر خدا گناه نمی‌کند.
وی گفت: چه بسا کسی تجارت می‌کند ولی در هنگام تجارت به فکر این باشد که کلاهی سر دیگران نگذارد، حرامی مرتکب نشود و خلاف کند همگی از مصادیق یا خدا و به تبع مؤمن بودن است.
عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: امام علی (ع) در خطبه ۲۲۲ نهج‌البلاغه می‌فرماید، خداوند ذکر خود را به عنوان جلا دهنده قلب انسان قرار داده است و به نوعی ذکر خدا مانع از زنگار قلب انسان می‌شود.
وی تاکید کرد: امام راحل در تمام طول عمر خود این چنین بود و در جای جای زندگی‌اش، امور رنگ خدایی داشت و از این بابت عامل و دلیل هر امر و پیروزی را خدا می‌دانست.
امام جمعه اصفهان به ابعاد شخصیتی امام راحل اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران به دست امام (ره) رقم خورد که از اولیا الله بود.
آیت الله طباطبایی نژاد افزود: هرچه رشد عقلی و علمی انسان بیشتر شود، توجه به دین بیشتر خواهد شد و از دلایل پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار حکومت جمهوری اسلامی در جامعه متأثر از این بلوغ فکری است.
وی تصریح کرد: اگر امروز رهبر معظم انقلاب سخن از تبیین و روشنگری آن هم از نوع جهادی تاکید دارند، به دلیل هجمه سنگین دشمنی کفار است، امروز سران کفار و غرب لب به زبان گشودند که در مقابل ایران شکست خوردند.
امام جمعه اصفهان اذعان کرد: هدف ما این است که جهان به طرف اسلام ناب محمدی سوق پیدا کنند و تا تحقق این امر از پای نخواهیم نشست، امام راحل نیز همین هدف را داشتند.
وی افزود: عزت و پیروزی امروز ایران در سایه فهم و درک و بلوغ مردم در مقابل نقشه‌های دشمنان محقق شده است و باید سپاسگزار آنها باشیم.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha