یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نبویان

حوزه/ نماینده مجلس شورای اسلامی، گفت: هر جایی تفکر انقلابی در کشورمان حاکم شد در آن زمینه ایران اسلامی پیشرفت‌های بسیاری را تجربه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمود نبویان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مراسم گرامیداشت دهه فجر مسجد حضرت زینب (س) پردیسان با اشاره به ظرفیت‌های کشورمان در زمینه منابع طبیعی و نعمت‌های الهی، گفت: هر زمان مدیران غرب گرا و تفکر مدیریت غربی در کشورمان حاکم شد مشکلات بسیاری ایجاد کرده و در مقابل آن هر جایی تفکر انقلابی حضور یافته مشکلات حل شده و پیشرفت‌های زیادی داشته ایم.

حجت الاسلام والمسلمین نبویان، حاج قاسم سلیمانی را مظهر تفکر جهادی و انقلابی عنوان کرد و گفت: اینکه امروز مرز دفاع کشورمان هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای خودمان قرار دارد به دلیل همت و تلاش‌های جهادی شهیدحاج قاسم سلیمانی است.

وی با اشاره به وجود تحریم، فتنه، جنگ و توطئه‌های دشمنان خارجی، گفت: به برکت انقلاب اسلامی شاهدیم علی رغم این فشارها کشورمان در زمینه صنعتی، علمی، کشاورزی، اجتماعی، آموزشی، نفت و گاز و پتروشیمی رشد و شکوفایی بالایی داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین نبویان با انتقاد از افرادی که انقلاب اسلامی را رژیم طاغوت و شاه مقایسه می‌کنند، گفت: ایران اسلامی با تمام محدودیت‌ها به اذعان مجامع بین المللی در بسیاری از زمینه‌ها رشد و پیشرفت چشمگیری داشته است و این افراد می‌توانند برای مقایسه، وضعیت امروز کشور عربستان سعودی را ببینند که در تمام زمینه‌ها به دولت‌های غربی وابسته است.

وی به وضعیت دولت سیزدهم از زمان آغاز به کار در نیمه دوم سال اشاره کرد و افزود: از زمانی که آقای رئیسی دولت را تحویل گرفته مانند دولت روحانی شروع به انتقاد از اینکه بودجه نیست و دولت را با خزانه خالی تحویل گرفته است نکرده است که از ایشان جای تقدیر و تشکر دارد.

حجت الاسلام والمسلمین نبویان ادامه داد: در ابتدای دولت آقای رئیسی صادرات نفت ۲۰۰ هزار بشکه بود که با تلاش‌های صورت گرفته این مقدار به یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

وی افزود: در حال حاضر بخش عمده درآمد فروش نفت را به صورت نقدی و مقداری را هم به صورت تهاتر دریافت می‌کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت آقای رئیسی وضعیت نابسامانی را تحویل گرفته است و این در حالی است که به هیچ عنوان از بانک مرکزی استقراض انجام نداده است و برای سال آینده بودجه‌ای که بسته شده است.

حجت الاسلام والمسلمین نبویان افزود: بودجه سال آینده بدون توجه به نتایج مذاکرات وین است که این مسئله در ایجاد وضعیت مطلوب در کشورمان بسیار مؤثر است.

وی با انتقاد از عملکرد دولت دوازدهم در سال پایانی کار خود، گفت: ایجاد بدهی ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار میلیارد تومانی به نظام بانکی، بدهی ماهیانه ۱۰ تا ۱۳ هزار میلیاردی دولت به مردم تا سال ۱۴۰۵ در قالب اوراق، کاهش ذخایر استراتژیک کشور به حدود ۱۲۰ روز و کسری بودجه ۳۵۰ هزار میلیارد تومانی که در بودجه ۱۴۰۰ دولت آقای روحانی پیش بینی کرده بود از جمله مسائل و مشکلاتی است که دولت کنونی از دولت گذشته به ارث برده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هدف دشمنان ناامید کردن مردم از انقلاب است، گفت: دشمن در تلاش است با ایجاد مطالبات کاذب و فضاسازی و پمپاژ پیام‌های منفی در فضای مجازی ناامیدسازی مردم را پیگیری می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نبویان با اشاره به اینکه امروز مذاکرات رفع تحریم‌های هسته‌ای در وین وضعیت مناسبی دارد، گفت: در صحبت با وزیر امور خارجه از آقای امیر عبداللهیان خواستیم تا موضوع لغو ساختارهای قانونی تحریم‌های ایران پیگیری شود.

وی ادامه داد: طرف غربی با مشخص کردن ضرب الاجل‌های مختلف به دنبال اعمال فشار به تیم مذاکراتی کشورمان است و این در حالی است که تیم مذاکره کننده ایرانی با قدرت بر مطالبات بر حق، لغو تحریم و دریافت تضمین‌ها پافشاری می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، افزود: در مذاکرات ژنو و لوزان این طرف غربی بود که پیش نویس‌ها را تعیین می‌کرد، اما در این مذاکرات محورهای پیش نویس مذاکرات را طرف ایران تعیین می‌کند.

حجت اسلام والمسلمین نبویان گفت: در حالی که در مذاکرات دولت قبل، طرف غربی بر نابودی سانتریفیوژها تاکید داشت، اما امروز بحث بر نظارت آژانس بر سانتریفیوژها است و غربی‌ها از مواضع قبلی خود کوتاه آمده اند.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha