یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
خدری

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: امروز نقطه درگیری جمهوری اسلامی با جهان استکبار «جنگ شناختی یا جنگ ادراکی» است. در این جنگ، دشمن به صورت نقطه‌زنی عمل کرده و با تردیدافکنی و ایجاد و القا شبهه، سیستم عصبی و تاب‌آوری مردم را هدف قرار داده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری، امروز در خطبه‌های نماز جمعه چغادک اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران نمونه بارز جهاد تبیین به شیوه امام جواد است.

وی افزود: حماسه انقلاب اسلامی استمرار شیوه مبارزاتی امام جواد (ع) است، همچنان که رهبر معظم انقلاب هم در جایی فرموده‌اند: «امام جواد (ع)، در حقیقت امام و پیشاهنگ حرکتی بود که امروز ملت ایران همگی دست به دست آن‌ را تعقیب می‌کند».

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: در جهاد تبیین وقتی از دستاوردهای انقلاب اسلامی سخن می‌گوئیم باید بدانیم که اولاً، دستاوردها فقط مادی نیست و ثانیاً در همین دستاوردهای مادی در بخش‌هایی پیشرفت‌ها فوق انتظار بوده و البته در بخش‌هایی عقب‌ماندگی وجود دارد و ثالثاً نباید از دستاوردهای عظیم معنوی غفلت کنیم.

حجت الاسلام خدری گفت: آن دسته از دستاوردهای مادی که پیشرفت‌ها فوق انتظار بوده می‌توان به عرصه‌های سیاسی، عرصه‌های دفاعی (موشکی، پهپادی، فضایی)، عرصه هسته‌ای و غنی‌سازی و عرصه امنیتی اشاره کرد و در بخش‌های کم‌رشد و دارای عقب‌ماندگی به اقتصاد، فرهنگ، صنعت خودروسازی و بانکداری اشاره کرد که متأسفانه رشد متوازن و قابل توجهی نداشته‌اند و امروز هم به نقطه ضعف بزرگی تبدیل شده‌اند.

وی افزود: دستاوردهای معنوی نیز فقط یک نمونه از آن، تربیت‌یافتگی و تبدیل شدن انسان‌ها به عنصر جهادی و معنوی است که با هیچ دستاورد مادی حاصل نمی‌شود، روحیه ایثارگری ملت ایران، شهیدان و خانواده‌های معظم شهدا دستاورد معنوی انقلاب است، اسطوره‌های دفاع مقدس، به ویژه حاج قاسم سلیمانی این اسطوره بی‌بدیل و تکرار نشدنی در بستر انقلاب اسلامی به رشد و تکامل و انقلابی‌گری رسیدند و به مکتب تبدیل شدند که با هیچ دستاورد مادی قابل مقایسه نیست.

حجت الاسلام خدری گفت: امروز نقطه درگیری جمهوری اسلامی با جهان استکبار «جنگ شناختی یا جنگ ادراکی» است. در این جنگ، دشمن به صورت نقطه‌زنی عمل کرده و با تردید افکنی و ایجاد و القاء شبهه، سیستم عصبی و تاب‌آوری مردم را هدف قرار داده است و با ترور ادراکی افکار، عمومی جامعه را هدف قرار داده است و برای تغییر ذائقه‌ها و باورها تلاش می‌کند که إن شاءالله اگر دولت انقلابی و نظام اسلامی در گره‌گشایی از مشکلات کشور موفق شود جاذبه نگاه به غرب و غرب‌گرایی در این کشور تضعیف و کمرنگ خواهد شد و این همان چیزی است که غرب را نگران کرده است.

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha