یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
عع

حوزه/ سهیل اسعد در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما از تأثیرات انقلاب اسلامی بر جهانیان و آشنایی آن‌ها با اسلام گفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه سهیل روبین اسعد در «سلام تهران» با اشاره به محل تولد و زندگی خود، گفت: متولد آرژانتین هستم و تا ۲۰ سالگی نیز در آرژانتین زندگی کردم. اصالتاً اجداد من لبنانی بودند؛ از مهاجرین لبنان هستند که حدود ۱۰۰ سال پیش به آرژانتین رفته و آنجا مستقر شدند. قیام عثمانیون بوده و وضعیت امنیتی شیعیان سخت و هم‌چنین وضعیت اقتصادی کشورهای لبنان و سوریه نیز سخت بود که به همین جهت مهاجرت کردند.

وی با اشاره به اعتقاد خود به اسلام، بیان کرد: از آنجایی‌که اصالتاً لبنانی هستم اجداد من مسلمان بودند. فقط از دین دور بودیم چراکه مساجدی نداشته و علمای دین در آرژانتین حضور نداشتند. در یک محیط غیر اسلامی و مدارس مسیحی بزرگ شدیم و سبک زندگی ما کاملاً غیر اسلامی بود و فقط اسماً مسلمان بودیم.

اسعد در پاسخ به مشکلات با مسلمانان در آرژانتین، بیان کرد: مهاجرت به آرژانتین به ۲۰۰ سال پیش برمی‌گردد. در آنجا ما مشکلی نداشتیم اما پس از ۱۱ سپتامبر رسانه به‌گونه‌ای عمل کرد که اسلام هراسی که یکی از مشکلات جدی غرب است در آنجا نیز ایجاد شد اما آن‌قدر نیز سخت نیست.

وی درباره تأثیر انقلاب امام خمینی (ره) بر مردم به دنیا، گفت: مهم‌ترین نقطه انقلاب این بود که بسیاری از مردم دنیا که از فضای دین و مذهب ناامید شده بودند، امید خود را به دست آوردند؛ مخصوصاً در غرب دین را به نحوی معرفی کرده بودند که گوشه کوچکی از زندگی انسان در مسائل اجتماعی، عدالتی و مسائل مربوط به مشکلات بشریت داشت. کاری که انقلاب کرده این است که دینی را معرفی و یک سبک زندگی معرفی کرده است که در تمام ابعاد زندگی انسان یک معنای خاصی دارد. برای شیعیان آرژانتین ملموس شده که انقلاب چه‌کار کرده است و چقدر ما دور بودیم، چقدر اطلاعات ما کم بوده و چقدر فعالیت‌های مذهبی کم بوده است. تقریباً می‌توان گفت که هویت اسلامی را از دست‌داده بودیم.

اسعد در ادامه خدمات انقلاب به دنیا، مطرح کرد: ساداتی داریم یا داشتیم که مسیحی بودند و اصلاً اسم فرد حسینی است ولی کشیش مسیحی می‌باشد بنابراین نجات پیدا کردیم چرا که روحانیونی به قسمت‌های مختلف دنیا فرستادند و مشغول کار تبلیغ شدند. در بحث نشر معارف اسلامی و اهل‌بیت فعالیت‌های خوبی انجام شده است. در آمریکای لاتین کشورهایی که تاریخ مشترک دارند با کشورهای اسلامی چه در باب استعمار و چه در باب غارت‌هایی که انجام شده است و مشکلاتی که استکبار جهانی همیشه در منطقه آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین داشته ملت‌هایی هستند که به دنبال راه‌حلی برای بحران‌های اجتماعی می‌باشند. انقلاب یک امیدی را برای آن‌ها ایجاد کرده است.

مبلغ بین‌المللی اسلام با توجه به اقدامات خود برای تبلیغ اسلام، اظهار داشت: کار ما راه‌اندازی مراکز اسلامی بوده است که در ۲۰ کشور آمریکای لاتین حضور فعالی داریم توسط این مراکز اسلامی و مراکز فرهنگی که تأسیس‌شده است. ویژگی خوب مراکز این بود که بیشتر افرادی که فعال هستند از بومی‌ها می‌باشند.

وی بابیان خاطره‌ای از اسلام آوردن یک کمونیست، عنوان کرد: یکی از رهبران جنبش‌های اجتماعی پرو که از سرخ‌پوستان پرو و کمونیست بود در یکی از مراکز بین‌المللی با من ملاقات می‌کند و از من درخواست می‌کند که درباره امام خمینی (ره) برای او بگویم. ازآنجایی‌که ضد آمریکا و استکبار بود گفت امام خمینی (ره) برای ما جذاب است چراکه موضع‌گیری‌هایی علیه استکبار دارد. پاسخ دادم که دوست دارم غیر از امام خمینی (ره) در مورد آن‌هایی که برای ما اهمیت خاصی دارند اطلاع پیدا کنی که آن‌ها اهل‌بیت هستند؛ درواقع آن‌ها استادان این مکتب می‌باشند. در آنجا یک نهج‌البلاغه به زبان اسپانیولی داشتم که به او هدیه دادم وقتی‌که آن را مطالعه کرد درباره شبهات و سوالات حدود ۳ سال با من مکاتبه داشت.

روبین اسعد در ادامه خاطره خود، گفت: پس از ۳ سال برای شرکت در یک کنگره به کشور پرو رفتم. یک بچه یک‌ساله داشت به من پاسپورت کودکش را نشان داد. وقتی پاسپورت را باز کردم دیدم نام پسرش را علی گذاشته بود. من تعجب کردم و پرسیدم چطور شما که کمونیست هستید. پاسخ داد وقتی من نهج‌البلاغه را مطالعه کردم متوجه شدم عادل‌ترین انسان این بشریت علی است و من خواستم اسم علی برای فرزندم باشد. پس‌ازآن هم خودش و هم همسرش شیعه می‌شوند و پس‌ازآن ۸۰ نفر از دوستانش نیز شیعه شدند. به آنجا رفتم و مرکز اسلامی را در آنجا راه‌اندازی کردم؛ روحانیون را فرستادم پس‌ازآن پنج طلبه ازآنجا به قم آمده و درس خواندند.

مبلغ بین‌المللی اسلام با اشاره به رشد و پیشرفت ایران در سال‌های پس از انقلاب، ابراز داشت: مشکلات در تمام جهان وجود دارد وقتی می‌گوئیم انقلابی و جمهوری اسلامی، نمی‌خواهیم بگوییم کامل است و نقص یا عیب ندارد. طبیعی است که مانند هر کشور یا مملکتی مشکلات و نقاط ضعفی داشته باشد اما آن چیزی امیدوارکننده این است که استمرار و ادامه وجود دارد. ارزیابی که از این ۴۰ سال داریم این است که همه رو به رشد بوده است. گاهی ممکن است ۴۰ سال با مسیری رو به ضعف و سستی مواجه شویم اما ۴۰ سالی که ما داشتیم ۴۰ سال ترقی بوده است؛ این را من نمی‌گویم حرف دشمنان است که از ابتدای انقلاب تابه‌حال این تفاوت و رشد مشهود است و در یک مسیر تکامل و نشان از حقانیت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha